2021-01-17, 22:19
Medlem
Hur går man till väga? Hur definierar ni udda?
Säg att man vill ha en lite udda nörd kompis som kanske har den där nördiga hobbyn. Var hittar men en sådan vän? Hur gör man så att den här personen vill umgås?

Är det annorlunda att hitta en udda manlig vän gentemot en udda kvinnlig vän?

Kan ni dela med er av era erfarenheter och tips?
Citera
2021-01-17, 22:25
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derekstudio
Säg att man vill ha en lite udda nörd kompis som kanske har den där nördiga hobbyn. Var hittar men en sådan vän? Hur gör man så att den här personen vill umgås?

Sök upp idéella föreiningar. Där kan du själv definiera udda. Lovar att du kommer hitta udda folk i t.ex frimärkessamlarsälskap eller drakflygarklubb.
Citera
2021-01-17, 22:29
Medlem
Varför skulle människor som är udda vara mindre benägna till att vilja umgås? De är väl ofta de som lättast uppskattar nya bekantskaper.

Jag tror att det är lättare att män är udda än kvinnor. Kvinnor är ofta lite mer sociala och då mer präglade av sociala normer att passa in i.
Citera
2021-01-17, 22:29
Bannlyst
Du söker dig till Svenska Mustaschklubben och dylika föreningar.
Citera
2021-01-17, 22:34
Medlem
tomatlarss avatar
Alla är ju någorlunda udda men inget som visar sig i första taget. Det märks när man blir riktigt bra vänner och man inte känner att man behöver hålla igen längre.
Citera
2021-01-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Alla är ju någorlunda udda men inget som visar sig i första taget. Det märks när man blir riktigt bra vänner och man inte känner att man behöver hålla igen längre.

Hålla igen gaser eller, vad syftar du på?
Citera
2021-01-17, 22:40
Medlem
Citat:

Är inte Flashback fullt av udda typer? PM:a några stycken vetja.
Citera
2021-01-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Är inte Flashback fullt av udda typer? PM:a några stycken vetja.

Tror du de vill träffas i verkligheten?
Citera
2021-01-17, 22:46
Medlem
Finns väl många udda människor som skulle dras till dig om du bara sa hej. Förmodligen för att det inte är så många andra som orkar med dem.

Men ja, är väl enkelt att gå till föreningar som håller på med vad udda personer gillar. Typ brädspelsklubbar, bokklubbar, ölbryggerier och annat. Alternativt så hittar du nån som verkar udda på jobbet/i klassen och pratar med dem, det är inte så att de kommer fly från dig.

Du har nog en väldigt enkelt utmaning framför dig skulle jag säga. Kanske blir något svårare om du är helt ointresserad av vad nördar tycker om.
Citera
2021-01-17, 23:07
Medlem
Citat:
Tror du de vill träffas i verkligheten?

Det kan jag omöjligt svara på.
Citera
2021-01-17, 23:23
Medlem
Ufukdouds avatar
Joina valfri helgkurs någonstans.
Har själv fått en en riktigt udda vän från en trädbeskärningskurs jag gick för 10 år sen.
Eller gå med i någon förening som typ nordkoreanska vänskapsföreningen.

Annars kan man pröva att streama något riktigt lökigt, typ bada i varm mjölk och spela ukulele.
(Finns dock en kille som gör det, så kom på något eget)
På det sättet bygga upp en plattform med twitch , discord osv.
Citera
2021-01-17, 23:31
Medlem
S.O.Stolps avatar
Sunkhak har jag för mig drar till sig lite udda existenser. Inte bara dom vanliga alkisarna, utan såna som inte "passar in" på lite bättre ställen, och i samhället i övrigt. Det behöver alltså inte vara nån som sitter och hinkar stor stark eller husets röda utan nån som kanske sitter och ser glad ut över sitt tionde glas cola.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in