Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-15, 09:41
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Hitar ej någon tråd om DOT, måste ju finnas! Nya Ethereum killer DOT klättrar upp galet snabbt i market cap samt i pris, den går upp fort, jag skall ladda på nu med polkadot en lätt x5 vinst räknar jag lugnt med.
https://digitalcoinprice.com/forecast/polkadot-new
https://coinmarketcap.com/currencies/polkadot-new/
Ni kan tacka mig sen
Snaggletooth
Citera
2021-01-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesnaggletooth
Hitar ej någon tråd om DOT, måste ju finnas! Nya Ethereum killer DOT klättrar upp galet snabbt i market cap samt i pris, den går upp fort, jag skall ladda på nu med polkadot en lätt x5 vinst räknar jag lugnt med.
https://digitalcoinprice.com/forecast/polkadot-new
https://coinmarketcap.com/currencies/polkadot-new/
Ni kan tacka mig sen
Snaggletooth

Kan säkert ge hygglig avkastning. Brukar köpa lite olika altcoins för symboliska summor med syftet att se om någon av dem gått riktigt bra om ett par år. Köpte 25 polkadot för en tid sedan och även om det fortfarande bara är värt växelpengar så kanske det kan bli nått om något år.

Dock är det inte något ”Etherium killer”. Inte ens foundern bakom PolkaDot hävdar det, och samma man var cofounder till Etherium så tro inte på allt du gör.
Citera
2021-01-16, 22:57
Medlem
Tror DOT har mycket gott att leverera under 2021.
Snart blir det parachains i skarpt läge och vi får första riktiga utmanare till erc20-tokens.

De få som finns nu redan är ju erc20-tokens som kommer skiftas över till dot-ekosystemet snart.
Citera
2021-01-17, 15:04
Medlem
Thesnaggletooths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Tror DOT har mycket gott att leverera under 2021.
Snart blir det parachains i skarpt läge och vi får första riktiga utmanare till erc20-tokens.

De få som finns nu redan är ju erc20-tokens som kommer skiftas över till dot-ekosystemet snart.
ja det lär ju bli intressant som bara den, när händer det q1? Börjar kännas som DOT under 20 usd är billigt. Skulle vara fint att kunna öka ens dot innehav, hoppas den krashar, men den kör på som bara fasiken. Troligtvis har institutional wall st pengar redan inne på dot.
Citera
2021-01-17, 16:07
4 inlägg om att DOT kommer stiga, men inget inlägg om varför den kommer stiga...

Det är lite essensen i altcoin rymden. Det finns heta potatisar som är heta potatisar därför att dom är heta potatisar...

Jag är idel öra om någon kan förklara varför DOT är framtiden. Vad gör DOT till något som skiljer ut dem från mängden?
Citera
2021-01-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
4 inlägg om att DOT kommer stiga, men inget inlägg om varför den kommer stiga...

Det är lite essensen i altcoin rymden. Det finns heta potatisar som är heta potatisar därför att dom är heta potatisar...

Jag är idel öra om någon kan förklara varför DOT är framtiden. Vad gör DOT till något som skiljer ut dem från mängden?

Kommer tyvärr inte kunna ge dig något svar heller, men eftersom jag sedan en tid köpt en hel del olika altcoins för småsummor som jag ändå inte behöver ser jag det inte som någon stor förlust om DOT, eller för den delen andra altcoins inte skulle bli någon succe. Har dock märkt att just DOT, Celsius och Cardano verkar vara de som hausas mest just nu, och hausen i sig kan ju alltid blåsa upp saker i värde.
Citera
2021-01-17, 20:40
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Kommer tyvärr inte kunna ge dig något svar heller, men eftersom jag sedan en tid köpt en hel del olika altcoins för småsummor som jag ändå inte behöver ser jag det inte som någon stor förlust om DOT, eller för den delen andra altcoins inte skulle bli någon succe. Har dock märkt att just DOT, Celsius och Cardano verkar vara de som hausas mest just nu, och hausen i sig kan ju alltid blåsa upp saker i värde.

Fine, vilket belyser problemet. Altcoins stiger bara i värde för att dom är heta potatisar, inte för att dom nödvändigtvis har något lovande på gång.

Jag var likadan 2017. Köpte massa alts bara för att det hypades överallt. Så här 3-4 år senare har jag lärt mig att Bitcoin och möjligtvis Ethereum är något att ha, resten är bara bleka kopior som lovar mycket men håller lite, eller är rent av scams. Tänker inte gå på den en gång till, men är idel öra om någon har ett resonemang annat än "dom hypas".
Citera
2021-01-17, 20:45
Citat:
Fine, vilket belyser problemet. Altcoins stiger bara i värde för att dom är heta potatisar, inte för att dom nödvändigtvis har något lovande på gång.

Jag var likadan 2017. Köpte massa alts bara för att det hypades överallt. Så här 3-4 år senare har jag lärt mig att Bitcoin och möjligtvis Ethereum är något att ha, resten är bara bleka kopior som lovar mycket men håller lite, eller är rent av scams. Tänker inte gå på den en gång till, men är idel öra om någon har ett resonemang annat än "dom hypas".

Här är EOS som var 2017 års heta potatis.
http://www.bilddump.se/bilder/20210117204232-213.114.248.89.PNG

Spelar ingen roll om du tittar på XRP, Nano, IOTA eller någon annan het potatis från den tiden, alla grafer ser lika katastrofala ut. Visst, dom kan pumpa lite, men pumparna tenderar att bli lägre och lägre för varje gång.

Med det sagt kommer jag säkert försöka trejda någon het potatis av och till, men på längre sikt tror jag dom flesta dör samma altcoin död som alla andra döda altcoins.
Citera
2021-01-17, 21:54
Medlem
Citat:
Det eth och inte heller btc klarar av är att skalera. Polkadot använder sig av flera kedjor vilket bör minska det problemet. En bättre arkitektur för en smart-kontrakt-platform helt enkelt. Precis som att block-lattice är en bättre arkitektur för att tranportera värde än en ensam block-chain som BTC försöker med.
Citera
2021-01-17, 22:00
Medlem
Citat:

Tror du på riktigt att någon kommer göra jobbet åt dig? Ingen bryr sig om du tror på en kryptovaluta eller inte. Det räcker med att du försöker trycka ner XRP, ska du komma och trycka ner DOT också?

Gör din egna research istället om du verkligen vill veta, annars låt bli att kommentera.

DOT är ett mycket lovande projekt.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det eth och inte heller btc klarar av är att skalera. Polkadot använder sig av flera kedjor vilket bör minska det problemet. En bättre arkitektur för en smart-kontrakt-platform helt enkelt. Precis som att block-lattice är en bättre arkitektur för att tranportera värde än en ensam block-chain som BTC försöker med.

Försök inte hjälpa det förståndshandikappade trollet. Låt hen gör sin egen hemläxa.
Citera
2021-01-17, 22:18
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tack, låt detta inlägg vara inspiration för er övriga som bara namedroppar coins hej vilt.
Citera
2021-01-17, 23:42
Medlem
Citat:
Tack, låt detta inlägg vara inspiration för er övriga som bara namedroppar coins hej vilt.

Låt det bli en inspiration för dig själv att det faktiskt går att ta reda på saker själv via Google, Youtube och resten av Internet. Att det verkar vara första gången du hör talas om DOT säger ganska mycket om dig. Hade du varit aktiv på Youtube så hade du redan vetat vad DOT var och hur det funkar för länge sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in