Citat:
Ursprungligen postat av
Milldue
Kan mycket väl vara i samma hushåll. i Örebro bör en somalier med sina 4 frual och en drös ungar- De får bo i en större villa då de inte får plats i en vanlig lägenhet. Så Sverige godkänner månggifte och delar ut barnbidrag till dessa i hundratusentals kronor. Ta en titt på försäkringskassans regler för flerbarnstillägg det blir en faslig massa pengar för 19 barn.
11740 får man för 6 barn (tabellen går inte längre) så MINST 25240:- efter skatt varje månad är det MINST (ej tagit med flerbarnstillägget för 13 barn) Delas det uop på 3 hushåll (ett för varje mamma) hamnar man på 3x25240 = 75720 (3 familjer med 6 barn var plus då 1250 för den som blir över.
76955:- efter skatt.. Betalar denna somalier detta i skatt varje månad med sin lön eller via sitt arbete ?
Kommer denne somalier någonsin att bli "lönsam" FÖR LANDET ?
Du får rätta mig om jag tänker galet nu men har inte du snurrat lite för snabbt i din tanke?
Jag tror att du råkade multiplicera en gång för mycket.
Om vi utgår från ditt exempel:
Det finns enligt uppgift 19 barn. Det skulle (om det nu stämmer och inte finns ett maxtak) göra att det blir 11740kr för 6st barn samt 1250 för extratillägget. Det skulle alltså i ett sådant hushåll bli 11740x3+1250=36470kr