2021-01-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Så där ja, 23 döda i Norge av/med vaccinet på drygt en vecka.

https://www.friatider.se/norge-23-doda-efter-coronavaccinering

Står i din länk:

Citat:
The large studies on Comirnaty (BioNTec/Pfizer) did not include patients with unstable or acute illness - and included few participants over 85 years of age. In Norway we are now vaccinating the elderly and people in nursing homes with serious underlying diseases, therefore it is expected that deaths close to the time vaccination may occur. In Norway, an average of 400 people die each week in nursing homes and long-term care facilities.

Dom stendog alltså av vaccinet, helt säkert, eller?

Ja vi kommer alla dö av vaccinet.

Ta skydd! På med foliehattarna!
FriaTider for president!
Citera
2021-01-16, 23:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av konden
Står i din länk:

Dom stendog alltså av vaccinet, helt säkert, eller?

Ja vi kommer alla dö av vaccinet.

Ta skydd! På med foliehattarna!
FriaTider for president!

Jag skrev av/med. Du vet att alla som har covid-19 och dör räknas som döda med covid-19, va? Trots att bara en bråkdel av dem dör som en direkt följd av covid-19.

Om man ska tro norrmännen är det en betydligt högre andel som dör som en direkt följd av vaccinet än som en direkt följd av covid-19.
Citera
2021-01-16, 23:16
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Vilka resultat är det du jämför? Det är ju en helt ny typ av vaccin som endast testats på människor i 3 månader innan det godkändes som vaccin. Att det är fas1 känner du klart till och även vad det innebär, right?

Man hoppade över djurtest där man får lov att göra Challengetest. Du har säkert läst om försöken med att ta fram ett sådant här vaccin under väldigt lång tid och att det är just under challengetest man utvecklat Pathogenic priming och avbrutit.
- Att man hoppade över djurtester är inget som oroar dig?

Tycker du inte att det beror på VEM som verifierar och VEM som konstaterar. Du konstaterar ju en massa här men av någon anledning ser jag inte trovärdigheten i det du skriver. Är det månne så att du anser att myndigheterna vet bäst och att man gör klokt i att lita på dem och inte ifrågasätta?

Det är en hel del människor som inte har samma förtroende för regeringen och myndigheterna. Då får man hämta information från källor som man själv anser är trovärdiga, förslagsvis de som även tillåter kritisk information.

Ta en titt på det materialet kring Gates som släpptes idag vetja, så kan vi låtsas att du aldrig skrev det där.

Förstår du själv vad du skiver här?

Dumheter efter dumheter. Man har forskat om mRNA länge, man har forskat på på vaccin längre än 3 månader.

Sedan verkar du lida av grav amnesi då du börjar svamla om att man inte gjort djurtester fast jag gett källa på det.

Och ja jag förstod vad jag skrev, men det var väl över din förmåga.

Fortfarande ger du inga källor på dina påstående, vilket beror på att du inte har några!

Nä nu orkar jag inte kasta pärlor på dig!
Citera
2021-01-16, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Dumheter efter dumheter. Man har forskat om mRNA länge, man har forskat på på vaccin längre än 3 månader.

Sedan verkar du lida av grav amnesi då du börjar svamla om att man inte gjort djurtester fast jag gett källa på det.

Fortfarande ger du inga källor på dina påstående, vilket beror på att du inte har några!

Man har aldrig gjort en lyckad klinisk prövning med ett mRNA-vaccin förut. Inte ens Pfizers kliniska prövning är klar (den blir klar först 2023). Pfizer fick ett nödgodkännande för vaccinet.
Citera
2021-01-16, 23:23
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
WHO är inte oberoende. De finansieras av Big Pharma, Kina och Bill Gates.

Och av Europeiska, Asiatiska, Oceaniska och Sydamerikanska länder, inte USA. Big Pharma jaha har du en källa på detta och Bill Gates??

Och om du hade läsförståelse i svenska hade du förstått vad meningen ”..WHO och oberoende forskare..” betyder.
Citera
2021-01-16, 23:27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Man har aldrig gjort en lyckad klinisk prövning med ett mRNA-vaccin förut. Inte ens Pfizers kliniska prövning är klar (den blir klar först 2023). Pfizer fick ett nödgodkännande för vaccinet.

De fick nödgodkännande i USA och Storbritannien, men EU har följt de protokoll som ställts via EMA.

Återigen inga källor bara massa obegåvat svamel.
Citera
2021-01-16, 23:27
Avstängd
Citat:
Och av Europeiska, Asiatiska, Oceaniska och Sydamerikanska länder, inte USA. Big Pharma jaha har du en källa på detta och Bill Gates??

Och om du hade läsförståelse i svenska hade du förstått vad meningen ”..WHO och oberoende forskare..” betyder.

Du skrev "och andra oberoende foskare". Det verkar vara din läsförståelse som brister.

Stora delar av den medicinska forskningen och grundutbildningen är i knät på Big Pharma. Om du kräver källor på det är du för dåligt insatt i branschen för att ens ha en diskussion med.
Citera
2021-01-16, 23:36
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du skrev "och andra oberoende foskare". Det verkar vara din läsförståelse som brister.

Stora delar av den medicinska forskningen och grundutbildningen är i knät på Big Pharma. Om du kräver källor på det är du för dåligt insatt i branschen för att ens ha en diskussion med.

och andra oberoende är för de flesta begripligt, men visst jag kunde satt ett kommatecken ..och andra, oberoende... men jag visste inte att medlemmar av trögfattandes förening huserade här.

Ok du har inga källor på att, som jag frågade att Big Pharma finansierade WHO och då glider du iväg om forskning och utbildning.

Jo jag är påläst om detta, så jag slipper gissa ur sätesmusklerna som vissa andra.
Citera
2021-01-18, 09:18
Medlem
Maduros avatar
Citat:

Ja, virustypen är inte ny och man har försökt ta fam ett vaccin i snart 30 år utan att lyckas.

Vad är det som har misslyckats under alla dessa år?
Finns det något som pekar på att detta vaccinet skulle klara sig bättre?

Den dokumentation som låg till grund för EU's godkännande var baserad på 3 månaders tester på människor. Man fortsätter studierna och man gör även parallella djurtester men läkemedelsbolagen lämnar inte ut information om hur dessa testerna går förrän långtidsstudien är klar, 2 år. Det är en av överenskommelserna, tillammans med total ansvarsfrihet.

Man har hoppat över challengetest på djur tidigare. Läs på om hur det gick med RSV och Denguefebern vetja. Risken för Pathogenic priming är orimligt hög och dessutom bara en av punkterna som oberoende forskare oroar sig för.

Citat:
De fick nödgodkännande i USA och Storbritannien, men EU har följt de protokoll som ställts via EMA.

Återigen inga källor bara massa obegåvat svamel.

Pfizer kommunicerar själva att de kan lämna säkerhetsdata på vaccinet först om två år. Pfizer varnar själva för okända långtidseffekter, då inga långtidsstudier finns. Samtliga läkemedelsbolagen kräver full ansvarsfrihet för coronavaccin?

Pfizer har hemligstämplat säkerhetsdata 2 år framåt på sitt vaccin. Varför, kan man fråga sig..?

Trots historiken med 30 års misslyckande godkänner EU vaccinet som endast är i fas 1 - på grund av ”katastrofen”.

Är man kapabel till något som helst kritiskt tänkande så drar man öronen åt sig.

Citat:

Jo jag är påläst om detta, så jag slipper gissa ur sätesmusklerna som vissa andra.

Att du läser vad regeringen kommunicerar via SVT är inte det samma som att vara påläst.

Funderar du inte på vilka konsekvenser din naivitet kan får för människor om de lyssnar på dig?

Om du vill vara påläst så måste du i alla fall kika på kritikernas argument. Att du bemöter kritiska frågeställningar kring vaccinet genom att kalla det "dumheter" vinner du inget på, då är det bättre att du inte kommenterar alls.

Har Moderna gjort vaccin tidigare?
Har Moderna gjort medicin för människor tidigare?
Vad har Modernas medgrundare Derek Rossi gjort tidigare?
https://hsci.harvard.edu/news/related-faculty-member/derrick-rossi
Citera
2021-01-18, 15:20
Medlem
HateWrecks avatar
Hur många är de här "några månaderna"?
Citera
2021-01-18, 18:18
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Ja, virustypen är inte ny och man har försökt ta fam ett vaccin i snart 30 år utan att lyckas.

Vad är det som har misslyckats under alla dessa år?
Finns det något som pekar på att detta vaccinet skulle klara sig bättre?

Den dokumentation som låg till grund för EU's godkännande var baserad på 3 månaders tester på människor. Man fortsätter studierna och man gör även parallella djurtester men läkemedelsbolagen lämnar inte ut information om hur dessa testerna går förrän långtidsstudien är klar, 2 år. Det är en av överenskommelserna, tillammans med total ansvarsfrihet.

Man har hoppat över challengetest på djur tidigare. Läs på om hur det gick med RSV och Denguefebern vetja. Risken för Pathogenic priming är orimligt hög och dessutom bara en av punkterna som oberoende forskare oroar sig för.

Pfizer kommunicerar själva att de kan lämna säkerhetsdata på vaccinet först om två år. Pfizer varnar själva för okända långtidseffekter, då inga långtidsstudier finns. Samtliga läkemedelsbolagen kräver full ansvarsfrihet för coronavaccin?

Pfizer har hemligstämplat säkerhetsdata 2 år framåt på sitt vaccin. Varför, kan man fråga sig..?

Trots historiken med 30 års misslyckande godkänner EU vaccinet som endast är i fas 1 - på grund av ”katastrofen”.

Är man kapabel till något som helst kritiskt tänkande så drar man öronen åt sig.

Att du läser vad regeringen kommunicerar via SVT är inte det samma som att vara påläst.

Funderar du inte på vilka konsekvenser din naivitet kan får för människor om de lyssnar på dig?

Om du vill vara påläst så måste du i alla fall kika på kritikernas argument. Att du bemöter kritiska frågeställningar kring vaccinet genom att kalla det "dumheter" vinner du inget på, då är det bättre att du inte kommenterar alls.

Har Moderna gjort vaccin tidigare?
Har Moderna gjort medicin för människor tidigare?
Vad har Modernas medgrundare Derek Rossi gjort tidigare?
https://hsci.harvard.edu/news/related-faculty-member/derrick-rossi

Förutom grav amnesi saknar du läsförmåga.

Fas 1 av de två mRNA vaccin inleddes mars och april, där djurförsök ingick, och ja djuret människa ingick där. Fas två gjordes under sommaren, augusti/september så var fas 3 igång. Vad ditt svammel om inte nytt virus och forskning i 30 år vet jag inte, och eftersom du inte anger verifierad allmän kunskap eller källor är det bara obegripligt.

Här är en tidslinje, ingår i artikeln, om Modernas vaccin https://www.nytimes.com/interactive/2020/health/moderna-covid-19-vaccine.html.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pfizer-BioNTech_COVID-19_vaccine har detsamma för pfizer biontecs vaccin.

På läkemedelsverkets hemsida så står det att båda företagen måste lämna säkerhetsuppdateringar varje månad om jag inte minns fel för sina vaccin. Men du får gärna, även om jag tvivlar att du har det, en källa på att det är först om två år som säkerhetsdokumentationen släpps.

30 år vaddå och bara fas 1 vaddå??? Båda två har genomgått tre faser i testning. Eller menar du forskningen på mRNA vaccin forskning, se https://en.m.wikipedia.org/wiki/RNA_vaccine, som är din käpphäst. Ja snacka om att blanda kameler och betongsuggor.

Ja blev du stusssårad så du fick dra till med antivaxxers favorit argumentation om vad regeringen skriver via SVT. Nä man kan läsa om forskning och forskningsresultat på många ställen och källor. Tyvärr tror jag de källorna flyger lika högt över ditt huvud som ISS.

Du glor okritiskt på antivaxxer och korkade youtube klipp utan någon som helst källkritik. Du har inte funderat på vilka konsekvenser det får på de som läser vad du häver ut dig.

ModeRNA Therapeutics hette Moderna 2010 då det startades. Från 2018 utvidgade de med att forska på vaccin, se https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moderna.

Om du spottar ut strofförkortningsmedlet och förklarar vad grundarens bakgrund har med något att göra??

Inte för jag förväntar mig något vettigt, men det blir väl ytterligare undanglidande nya saker utan källor.
Citera
2021-01-19, 00:12
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Förutom grav amnesi saknar du läsförmåga.

Fas 1 av de två mRNA vaccin inleddes mars och april, där djurförsök ingick, och ja djuret människa ingick där. Fas två gjordes under sommaren, augusti/september så var fas 3 igång. Vad ditt svammel om inte nytt virus och forskning i 30 år vet jag inte, och eftersom du inte anger verifierad allmän kunskap eller källor är det bara obegripligt.

Man gjorde ett djurförsök tidigt men av okänd anledning finns ingen data. Till det aktuella vaccinet gjordes inget djurförsök. Man gör som sagt parallella djurtester i efterhand nu men de är sekretessbelagda enligt prep act.

Citat:
Här är en tidslinje, ingår i artikeln, om Modernas vaccin https://www.nytimes.com/interactive/2020/health/moderna-covid-19-vaccine.html.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pfizer-BioNTech_COVID-19_vaccine har detsamma för pfizer biontecs vaccin.

På läkemedelsverkets hemsida så står det att båda företagen måste lämna säkerhetsuppdateringar varje månad om jag inte minns fel för sina vaccin. Men du får gärna, även om jag tvivlar att du har det, en källa på att det är först om två år som säkerhetsdokumentationen släpps.

Ja, hoppas det är bättre med minnet än med läsförståelsen. Du måste tänka lite mer än att bara läsa innantill. Vad är det för information de lämnar löpande?

Citat:
30 år vaddå och bara fas 1 vaddå??? Båda två har genomgått tre faser i testning. Eller menar du forskningen på mRNA vaccin forskning, se https://en.m.wikipedia.org/wiki/RNA_vaccine, som är din käpphäst. Ja snacka om att blanda kameler och betongsuggor.

Ja, detta är det sjunde coronaviruset som drabbar oss och vi har misslyckats med alla försök att göra ett vaccin. Det snabbaste man någonsin tidigare gjort ett vaccin för något okänt är 7 år. Normalt tar det 20 år.

Citat:
Ja blev du stusssårad så du fick dra till med antivaxxers favorit argumentation om vad regeringen skriver via SVT. Nä man kan läsa om forskning och forskningsresultat på många ställen och källor. Tyvärr tror jag de källorna flyger lika högt över ditt huvud som ISS.

Vad du tror är inte intressant så länge du inte lyckas bygga upp ett förtroende för det du skriver.
Idag 2021 är du hyfsat ensam om att inte se kopplingen mellan regeringen och SVT. Jag blir nyfiken, hur gammal är du kjellkritisk, och har du jobbat kommunalt hela livet?

Citat:
Du glor okritiskt på antivaxxer och korkade youtube klipp utan någon som helst källkritik. Du har inte funderat på vilka konsekvenser det får på de som läser vad du häver ut dig.

Ja, jag har funderat på konsekvenser. Det har säkert du med, med med den lilla skillnaden att du inte förstår varken ämnet eller verkligheten.

Youtube är extremt censurerat och i princip inget kritiskt om vaccinet finns kvar. Så med din kommentar visar du att du inte ens försökt titta på ett enda litet kritiskt klipp. Och det är därför du gör bort dig.

Citat:
ModeRNA Therapeutics hette Moderna 2010 då det startades. Från 2018 utvidgade de med att forska på vaccin, se https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moderna.

Om du spottar ut strofförkortningsmedlet och förklarar vad grundarens bakgrund har med något att göra??

Inte för jag förväntar mig något vettigt, men det blir väl ytterligare undanglidande nya saker utan källor.

Men testa att söka igen vetja. Om du ska sätta dit mig så måste du göra mer natt bara googla "MODERNA". pust...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in