Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Dumheter efter dumheter. Man har forskat om mRNA länge, man har forskat på på vaccin längre än 3 månader.
Sedan verkar du lida av grav amnesi då du börjar svamla om att man inte gjort djurtester fast jag gett källa på det.
Och ja jag förstod vad jag skrev, men det var väl över din förmåga.
Fortfarande ger du inga källor på dina påstående, vilket beror på att du inte har några!
Nä nu orkar jag inte kasta pärlor på dig!
Ja, virustypen är inte ny och man har försökt ta fam ett vaccin i snart 30 år utan att lyckas.
Vad är det som har misslyckats under alla dessa år?
Finns det något som pekar på att detta vaccinet skulle klara sig bättre?
Den dokumentation som låg till grund för EU's godkännande var baserad på 3 månaders tester på människor. Man fortsätter studierna och man gör även parallella djurtester men läkemedelsbolagen lämnar inte ut information om hur dessa testerna går förrän långtidsstudien är klar, 2 år. Det är en av överenskommelserna, tillammans med total ansvarsfrihet.
Man har hoppat över challengetest på djur tidigare. Läs på om hur det gick med RSV och Denguefebern vetja. Risken för Pathogenic priming är orimligt hög och dessutom bara en av punkterna som oberoende forskare oroar sig för.
Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
De fick nödgodkännande i USA och Storbritannien, men EU har följt de protokoll som ställts via EMA.
Återigen inga källor bara massa obegåvat svamel.
Pfizer kommunicerar själva att de kan lämna säkerhetsdata på vaccinet först om två år. Pfizer varnar själva för okända långtidseffekter, då inga långtidsstudier finns. Samtliga läkemedelsbolagen kräver full ansvarsfrihet för coronavaccin?
Pfizer har hemligstämplat säkerhetsdata 2 år framåt på sitt vaccin. Varför, kan man fråga sig..?
Trots historiken med 30 års misslyckande godkänner EU vaccinet som endast är i fas 1 - på grund av ”katastrofen”.
Är man kapabel till något som helst kritiskt tänkande så drar man öronen åt sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Jo jag är påläst om detta, så jag slipper gissa ur sätesmusklerna som vissa andra.
Att du läser vad regeringen kommunicerar via SVT är inte det samma som att vara påläst.
Funderar du inte på vilka konsekvenser din naivitet kan får för människor om de lyssnar på dig?
Om du vill vara påläst så måste du i alla fall kika på kritikernas argument. Att du bemöter kritiska frågeställningar kring vaccinet genom att kalla det "dumheter" vinner du inget på, då är det bättre att du inte kommenterar alls.
Har Moderna gjort vaccin tidigare?
Har Moderna gjort medicin för människor tidigare?
Vad har Modernas medgrundare Derek Rossi gjort tidigare?
https://hsci.harvard.edu/news/related-faculty-member/derrick-rossi