Hej FB, detta blir mitt första inlägg på sidan så döm mig inte alltför hårt ifall det skulle bli lite fel
Jag kommer med största sannolikhet börja studera vid universitetet efter sommaren vilket betyder att jag snart ska börja söka in. Jag sitter med massvis av kataloger hemma och blir verkligen yr över hur mycket universitet och högskolor som finns, det är så svårt att välja! Därför vänder jag mig till er för lite kloka råd. Jag undrar vilka lärosäten som har bäst anseende och rykte? Vilka universitet anses helt enkelt bra att studera vid? Vilka universitet är att föredra och vilka ska undvikas? Har bra betyg och HP.
Jag kommer från en liten bruksort i Sverige som inte ligger nära någon större stad vilket innebär att jag kommer behöva flytta för att studera vidare. Undrar därför också vilka städer med universitet som har bra och mycket studiesociala aktiviteter. Det hade varit trevligt med mycket inflyttade studenter från andra städer för att på så vis träffa nya vänner

Nu vet jag att allt är stängt (corona) men utgår från att det kommer vara lite som vanligt i augusti igen. Kanske blev lite långt inlägg men är verkligen tacksam för all hjälp!