Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Såg på TV precis att kungen och drottningen vaccinerades idag.
Visste inte att de redan kommit igång med 70+. Trodde vaccinet ännu så länge enbart var förbehållet personer på vårdhem och sjukvårdspersonal. Mig veterligen bor vare sig kungen eller drottningen på något vårdboende, eller räknas Drottningholms slott som ett vårdhem?
Hur kan det komma sig att de fått denna gräddfil?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kungaparet-vaccinerade-livmedikus-rekommendation
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Hade de inte fått vaccinet och blivit sjuka och dött i covid hade det varit Tegnells fel. Du är bra tragisk.
Naturligtvis hade det varit Anders Tegnells fel. Det var Anders Tegnell som drev igenom en strategi som gick ut på att dränka Sverige med smitta. När Sverige väl hade dränkts i smitta, så blev det hopplöst svårt att trycka ner smittspridningen igen.
Anders Tegnell hade kunnat välja en annan strategi, som hade medfört att Sverige hade haft ungeför lika många sjuk- och döds-fall som grannländerna.
Strategin med immunitet genom infektion har havererat fullständigt. För att komma ur det elände som Anders Tegnell har försatt Sverige i, så behövs vaccin. Vaccinet behövs skyndsamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Tro mig, jag är den som minst av alla tycker om kungahuset. Borde ha avskaffats för 100 år sedan.
Jag är nöjd med nuvarande statsskick. Det har sina fördelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Men det är väl rätt naturligt att statsöverhuvudet får vaccin tidigt, liksom statsministern och andra ministrar (gillar inte de heller).
Ja. Även diplomater bör ha prioritet, eftersom deras arbete går ut på att resa mellan länder. Vi vill inte riskera att svenska diplomater sprider sjukdom i andra länder.