Citat:
Ursprungligen postat av
demokratochsvensk
Det blir inte sant bara för att du vill att det ska vara sant. Aktionen hade planerats på sociala medier och det finns tusentals filmklipp som visar vilka som gjorde vad och FBI kommer att utreda dem i detalj. Vad som är sant är att det var en brokig samling inklusive antifa-aktivister. Och att Trump startade marschen mot kongressbyggnaden.
USA är världens i särklass ledande militära makt, de har en konstitution från 1700-talet och utvecklingen i slutet av 1900-talet gick helt som USA önskade. USAs enda problem tycks vara den inre splittring som Trump har försökt fördjupa för egna syften. Pentagon kommer inte att ändra en vinnande sakernas ordning i USA till fördel för någon president. Däremot kommer de använda situationen för egna syften.
Trump har 0 ansvar för det som skedde, både moraliskt och lagligt. Om jag ber en folkmassa gå till en byggnad och protestera för något inte gått rätt till, enligt first amendment, är det inte mitt fel om "en brokig skara" vandaliserar. Man är ansvarig för sina egna handlingar, punkt slut.
Att, 1) gå dit på någons uppmaning. Ett val. 2) demonstrera. Chanta. Att vandalisera. Det är flera olika val. En individ kan inte hållas ansvarig för det.
FBI ihop med CIA är höjden av inkompetens och korruption i jämförelse med förr. De misslyckades med RussiaGate mot Trump (för det var bullshit) och man har ständigt arbetat emot honom.
Ska bli intressant att se vilket lagligt case dom kan få ihop och vilka domar dom får igenom. Ska de lyckas måste det myglas en hel del.
ANTIFA planerade och samlades veckor innan för att få igenom den här kuppen. Det är psykopater som garanterat är stödda ekonomiskt. Dom ska dock ha cred för de är så jävla bra på uppvigla.
Trump ska iaf släppa dokument om valet 2016 och ObamaGate. Vi får se vad det ger, inte mycket skulle jag tro.
Trump har tyvärr litat på fel personer och haft ett dåligt omdöme. Det håller inte om man är CIC.
Hursom, vi får se vem som har rätt. Kommunismens vingar slår igen, liksom på 1910-talet.
Det som händer nu, hände då. Enda skillnaden nu är att de kontrollerar mycket mer och har teknologin på sin sida.
"Jag håller inte med om din åsikt men skulle slåss till döden för att låta den uttryckas".
Om du inte är höger, konservativ, vit, man. Typ.