Citat:
Ursprungligen postat av
mastodon111
Trots att våra svenska kyrkogårdar är fyllda av Karoliner som dog i Rysslandskrigen så verkar många "patriotiska" SD fanatiker få bånge av Putins politk. En generation av Rysslands älskare som glömt bort deras arv. Det finns fortfarande ordspråk i Ryssland som fördumar oss svenskar kvar från denna tid. SD fanatiker verkar se upp till Ryssarna men de ser sannerligen inte upp till oss, var så säkra.
Anklagar du mig för att vara Putin- och SD supporter? I så fall har du helfel. För mig utgör Ryssland ett av de stora säkerhetshoten i världen och det är därför jag tycker det är så tråkigt att USA under Trump-tiden abdikerat från posten som den fria världens starka och moraliska röst.
Däremot anser jag att Putin är mycket intelligent och strategiskt smart. Till skillnad mot Trump som agerar impulsivt och ofta ogenomtänkt. Trump tänker oftast bara en dag framåt i tiden och tar dag för dag, medan Putin redan planerar flera år framåt. När han avgick som president efter sina första två perioder hade han redan planerat för att byta tillbaka sig till presidentposten för en ny omgång. Därför har han lyckats vara president i 16 år trots att författningen vid hans tillträde sa max 2 perioder (8 år), medan Trump åker ut efter 4 trots att han också hade kunnat sitta i 8 år. Kan också uttryckas som Putin 16 (och still counting) - Trump 4.