2021-01-15, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu skämtar du väl?
Om HD hade velat slippa LW så hade hon inte valt att flytta till grannlägenheten.
Den mest sannolika orsaken till att hon flyttade dit är att hon ville ha koll på LW eftersom hon visste att hon aldrig kunde lita på SD.

Här i tråden ljög någon och sa att hon hade flyttat till sin brors lägenhet.
Varför var det viktigt att hitta på en sådan orsak till att hon flyttade till grannlägenheten?

Om jag kommer ihåg rätt så kom detta med "brors lägenhet" från samma trådskrivare som hade fått till sig (från SD) att LW:s blod kunde finnas hos SD (mensblod?). Denna trådskrivare känner SD (enl hen själv) och förmodligen kommer detta från SD.

Att HD hamnade i närheten av LW tror jag beror på att barnen skulle få nära både till skola och föräldrarna. Finns inte så ofta lgh till salu där så HD kanske fick slå till trots att det var så nära LW.
Å andra sidan bor HD:s föräldrar i Lundby där det finns både villor och BRF-lägenheter som är billigare än i Hjärsta om HD nu ville bort från både SD och LW. Bra mycket längre för HD att cykla till sitt jobb och dessutom måste hon ta sig genom Vivalla sena nätter viket inte är någon som önskar sig.
Citera
2021-01-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu skämtar du väl?
Om HD hade velat slippa LW så hade hon inte valt att flytta till grannlägenheten.
Den mest sannolika orsaken till att hon flyttade dit är att hon ville ha koll på LW eftersom hon visste att hon aldrig kunde lita på SD.

Här i tråden ljög någon och sa att hon hade flyttat till sin brors lägenhet.
Varför var det viktigt att hitta på en sådan orsak till att hon flyttade till grannlägenheten?
ljög och ljög..
Det kan väl ha varit nån som trodde på en uppgift den fått höra, en andra- eller tredjehandsuppgift?
Har kontots reliabilitet granskats? Har kontot "ljugit" i några andra av sina inlägg? Kanske var det där med HD:s bror egentligen bara lite ovarsamhet med sanningen?

När det gäller just 'ovarsamhet med sanningen', så är det ju bara ett par dar sen du helt felaktigt slog fast att SD, om han var gärnigsperson, han inte kunde veta om Lena var vid liv när han lämnade brottsplatsen.
Jag visade för dig att han mycket väl kunde ha kunnat konstatera att Lena verkligen var död.

Så varför "ljuger" du om en sån enkel sak?
Du har ju, genom ovarsamhet, planterat en osanning i tråden. Alldeles onödigt gjort av dig.
Citera
2021-01-15, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hennes försök att få sova i samma rum som SD+HD visar tydligt vad som menas med att hon inte kunde ta ett nej. Och hur hon manipulerade för att få som hon ville. Men hon utgick hela tiden från sina egna behov och vad hon ville. Och trodde att HD skulle bry sig om det? HD kanske var den första som sa nej till henne?

Kanske HD begärde skilsmässa och flyttade för att hon ville slippa ha LW i sitt liv. Det hjälpte inte. Istället ökade LW attackerna mot HD. Det finns många förslag i tråden om vad SD skulle ha gjort för att slippa LW men vad skulle HD ha gjort för att få vara ifred från henne?

Skärp dig.
HD flyttade för att komma ifrån Stefan som hade varit otrogen i över 6 år.
Han hade betett sig som ett svin mot henne.
Hon kunde inte lita på honom för han tog alla chanser han kunde att knulla med grannkärringen.
Och då flyttade Hanna.
Hanna i sin tur startar en relation med Stefans polare.... Ha ha ha ha ha.
OJ, vad det måste ha svidit gött.!!
Så vad det gäller moralen hos dessa 3 förmågor så bär dom nog alla 3 lika stor del av skammen.
Lägg av nu med dina patetiska försök.
Dom har varit lila kass alla tre, och den som hade mest att förlora i denna soppan valde till slut att mörda Lena.
Senast redigerad av Avd.9 2021-01-15 kl. 08:20.
Citera
2021-01-15, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD flyttade väl för att hon inte kunde lita på sin man (som tänkte med sitt 3:e huvud).

På vilket sätt "ökade LW attackerna mot HD" efter flytt/skilsmässa menar du (förutom att LW tog bort HD:s loggar som hon visste att HD inte tagit)?

Fetade.

Off Topic.

He he he.

Måste bara fråga.....
Vilket är Stefans 2:a huvud, om han nu tänkte med sitt 3:e.?
Citera
2021-01-15, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Fetade.

Off Topic.

He he he.

Måste bara fråga.....
Vilket är Stefans 2:a huvud, om han nu tänkte med sitt 3:e.?

Det andra uppifrån... = struphuvudet
Citera
2021-01-15, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Högtryckstvätt för en cykel? Använder man verkligen det? Verkar overkill för min del, men jag säger inte emot. Och behöver man munstycke för att skölja av en cykel? Borde räcka med att svampa från hink och sen skölja genom att knipa ihop slangen mellan tumme och pekfinger i så fall. Hon har ju både badrum och kök som vetter mot entrésidan där cyklarna förvaras så en det borde inte vara några problem att koppla en slang.

Frågan är om hon ens har tvättat sin cykel hos SD. Men det går så klart aldrig att motbevisa. I min värld låter det faktiskt ganska absurt, men vi är alla olika.

Tvätta cykel är nog en hel vetenskap för vissa. Men med högtryck ska man stå lite på avstånd iaf.

Det var väl smidigt att tvätta en lerig mountainbike hos paret D på den tiden de var kompisar. Och LW tog väl alltid tillfället att få träffa SD kan man tänka.
Citera
2021-01-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dessutom: SD påstod att de hade haft sex ovanpå tvättmaskinen. Men den stod ju på ett slags skåp (med lådor under). Verkar vara rätt högt och krångligt. Stod han på en stege eller pall? SD kanske är en sexakrobat av guds nåde? En man med många talanger?

Det enda som troligen är sant är att han ljuger om alla blodspår hit och dit. (Men jättebra att kunniga i tråden påvisar orimligheten i hans påståenden.).

Att han sen, synbart obehindrat, drar dessa blodhistorier är givetvis för att han har läst om detta han själv sagt i fupen och serverar sin historia utifrån det. Samma som med mållgorna. Han kan ju inte ändra sig nu igen!

PS. Blodet på tvättmaskinen ser i. mina ögon ut som typiska avstrykningsmärken (utifrån bilden att döma).

147/643

MT: Ja inte på tvättmaskinen, men vid tvättmaskinen.
FLI: Ah fast det här är alltså.. om du har tvättmaskinen framför dig..
MT: Mm.
FLI: Till vänster om själva frontluckan..
FLI: Hur.. menar du nu?
MT: Jag har ingen aning om hur.. hur.. lite som behövs, för min del är det inget konstigt om man.. håller i sig, om man sätter emot handen där eller nått men..
FLI: När skulle det ha skett då?
MT: Ja när vi har haft sex.. eller strax efter vi har haft sex.
FLI: Och när är det då i tid?
MT: Jag vet inte.. det var ingen jätteovanlig plats.
FLI: Hur då menar du?
MT: Tvättstugan var en.. en ganska så vanlig plats..
FLI: Som ni hade vadå?
MT: Sexpå.
FLI: Det var det?
MT: Mm..vihadebarnhemmasådåkomhonoftanerkällarvägen..
FLI: Mm..mm...och hur kan det hamna då på tvättmaskinen det var så jag..kan du försöka förklara? Har du nån aning?
MT: Jag kan gissa men jag kan inte säga att jag vet.
FLI: Näe.”

Borde man inte ha hittat fingeravtryck ”överallt” i tvättstugan, bänken eller tvättmaskin/tumlare, efter LW?
Maskinen var ju inte avtorkad enl både SD eller GS.
Från SD:s skrivelse till rätten:

https://www.bildtagg.se/bild/ea4wdgxv3vch8z1zv7w9i60u

Ser dessutom lite meckigt ut att stå och fixa/snickra vid rostfria bänken med den där trådkorgshyllan som sticker ut.

https://www.bildtagg.se/bild/2joz23xyrshnpufe81mpqet
Citera
2021-01-15, 09:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Jag tror att många i tråden är vänner eller älskare till LW. De försvarar allt hon gjorde och driver en förtalskampanj mot SD och HD. De fortsätter med LWs agenda för att ge henne upprättelse. Upprättelse för att ha varit någons älskarinna i 6 år. Den som förtjänar upprättelse för det är HD. Bedragen av sin vigselförrättare. LW kände ingen skuld eller skam för det. Vilken människa!
Citera
2021-01-15, 09:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har intellekt, troligen ett ganska gott sådant med tanke på yrke, datorer, teknik etc.
Han är rätt mycket uppe i huvudet med andra ord.
Jag skriver att BP är inte en väl vald plats, jämfört med åratal av skogsvana så ter han sig inte ens streetsmart just vid mordet.
Så mitt i planeringen agerar han ut.
Mordet ser därför ut att vara i affekt.

Eller tycker du det ser välorganiserat ut?

Edit.
Glömde ett citat.
Det blev nog snävt om tid:
"Well, there's some things a man just can't run away from. "

Ah, där ser man (spoilern). Jag har för mig jag har sett det där. Varför berättar han det för polisen? Finns väl inga andra källor till det? ( Eller i lws chattande med sina kompisar?) Det är ju solklart motiv där...

(Man ser väl rätt ofta SD antyda saker i förhör om honom o LW som han kunde hålla snattran om? Eller var det i realiteten ännu värre?)

Angående smartness. Vad kan jag säga. Organiserat, nja. Han får ju en del saker ”rätt” runtomkring. Han har vart svår att fälla. Men polisen var på honom direkt. Fast han trodde nog att han skulle kunna klara sig ett tag på a benefit of a doubt. Och kanske att omständigheter talade för någon annan GM (från förorten). Men han har ju inte många rätt ändå när planering övergått i faktum. Han förblindas av ett uppblåst ego skulle jag säga — som är uppblåst som mentalt försvar i en upplevt kritiskt utsatt sits.

Sen hänger ju allt på sent hittad kropp och andra kontingenta förhållanden som hållt honom från finkan. Det är mer flax än ngt annat. Hade LW hittats direkt så hade nog MGM suttit inne sen dag ett, mer eller mindre.

Han är smartare än snittet, ja, och det är inte rätt o slätt affekt. För han har förplanerat för att oskadliggöra eller få bort henne. Men smartnessen ligger s.a.s. i detta mordprojekt, att det finns framförhållning och ett tänk kring vad som han kan komma undan med (det ses ju även i en del hot och hemfridsbrott och bilmisshandeln att det finns en risk att bli anmäld för lagbrott).

Och där nånstans finns bilden av en mentalitet, nån som balanserar på gränser för att de egentligen hade velat överskrida dem efter eget gottfinnande o skrubba sitt ego. Och som istället då ”stjäl” sina kickar i glappen där det saknas vittnen. Ger inte det bilden av GM här? Det är organiserat men mer som en stöld och en avbetad vardagsplikt eller GC-station än ett mord. Fokus är på tid-rumslig rationalisering. Dessvärre är straffskalan en annan än vid stöld så polisens intresse blir lite större. Sociala, mellanmänskliga o legala konsekvenser o sammanhang i det större, liksom riskvärdering mm är inte MGMs starkare sida då...
Senast redigerad av Lonnrot 2021-01-15 kl. 09:27.
Citera
2021-01-15, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
147/643

MT: Jag har ingen aning om hur.. hur.. lite som behövs, för min del är det inget konstigt om man.. håller i sig, om man sätter emot handen där eller nått men..
FLI: Mm..mm...och hur kan det hamna då på tvättmaskinen det var så jag..kan du försöka förklara? Har du nån aning?

Borde man inte ha hittat fingeravtryck ”överallt” i tvättstugan, bänken eller tvättmaskin/tumlare, efter LW?

Ser dessutom lite meckigt ut att stå och fixa/snickra vid rostfria bänken med den där trådkorgshyllan som sticker ut.

Har du dokumentet tillgängligt, SDs skrivelse till rätten?
Citera
2021-01-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
147/643

Det blir bara mer och mer uppenbart om vem som ligger bakom detta mordet på LW, alla akrobatiska sexkonster med vaginala blödningar från LW lite över allt talar sitt eget klarspråk. MGM, en person långt utöver det vanliga, "Nattens vita riddare" är en mycket märklig figur. MGK, också en mycket märklig individ.
Citera
2021-01-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Har du dokumentet tillgängligt, SDs skrivelse till rätten?

Det är aktbilaga 483.

På tal om ej avtorkade ytor i SD:s tvättstuga så kan jag meddela att ordet fingeravtryck inte nämns en enda gång i tekniska undersökningen av SD:s hus. 157/224 ff.

I LW:s tekniska undersökning huset så nämns ordet fingeravtryck 28 gånger och man lyfter fyra st spår. S076-S079 som skickas till NFC.

I NFC:s protokoll nämns bara de här fyra spåren och då inget från undersökningen i SD:s hus av naturliga skäl.

Igen, borde det inte ha funnits finger- eller handavtryck från LW hemma hos SD med tanke på deras vilda aktiviteter?

Ett annat sätt att se det: är anledningen till att det inte säkras ett enda fingeravtryck hos SD att det kanske faktiskt är avtorkat?

Torkar man först med wettex och sen med trasa så syns ju inga avtorknkngsspår osv osv.

Avtorkningen är av underordnad betydelse men just avsaknaden av LW:s fingeravtryck i huset är alltså grejen här.
Senast redigerad av Avel 2021-01-15 kl. 09:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in