Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Ville det være naturlig å registrere brevet først, for så på tenke: Dette er et kidnappingsbrev, det er forgjeves å forsøke å lete etter AEH? Selvsagt ikke, og spesielt ikke hvis kanskje all post og rekame ble lagt på denne krakken Å betrakte dette som mistenkelig, bekrefter at man kun er ute etter å finne momenter som er egnet til å styrke sin mistanke mot TH.
Dette er et godt eksempel på tunnelsyn. Alt TH gjør, og ikke gjør, er mistenkelig!
Precis så, Hellsculls. Om TH hade upptäckt trusselbrevet omgående så skulle han ha varit varslad om att det kunde finnas.
Det är högst normalt att gå förbi det flera gånger utan att lägga märke till det och undra vad det innehåller-
om man huvudsakligen har kona i tankarna och
var hon är.
"Ligger hon på källargolvet med hjärtinfarkt? Har hon ramlat och slagit sig illa? Var är hennes ytterkläder? Varför är hunden i ett annat rum?" är frågor som man kan tro att han kan ha haft.
När allt sådant är genomgånget, har man tid att gå in i detektivrollen och titta extra noga efter andra mystiska spår och förhoppningsvis se trusselkuvertet.
Hade han kommit hem för att rasta hunden (om AEH inte kunde), då kan man tro att han såg sig om efter posten och undrade "Vad är det där för något?"
Mitt intryck av intervjun är en näst intill 100 % -ig ärlig man (han kanske vill ha 0,1 % av sitt privatliv privat), så ärlig att han inte blir trodd. Därför som SH avråder från fler polisförhör? TH är för ärlig.
Kan därför feltolkas.
Ja. Jag är en idiot om jag tar fel.
Skulle vilja sända styrkekramar till Tom Hagen.