Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Pence är en opportunist, han överlåter fortsättningen till riksrätten hellre än att göra sig ännu mer omöjlig hos trumpisterna genom att vara den som håller i bilan. Nu blir det demokraterna och ett antal republikaner som kommer att se till så Trump aldrig mer får ställa upp i ett val. Slutet gott-allting gott.
Man får väl se hur det där med riksrätten slutar. Han blir nog förresten för gammal och skröplig för att ställa upp som presidentkandidat om 4 år, om han ens vill fortsätta med politik efter allt det här. Håller med någon annan som skrev att det republikanska partiet hade nog inte ens släppt fram honom igen då de kanske tycker att han skämt ut dem som parti.
Pence kan ha avstått från att avsätta Trump antingen pga lojalitet och att han genuint tycker det hade varit fel sak att göra speciellt med den korta tid Trump har kvar. Eller som du säger att han inte vill stöta sig mer än han gjort med Trumpsupportrar. Måste vara jobbigt att behöva gå runt nu och vara lite rädd för sitt och sin familjs liv efter att folk velat hänga honom. Eller en kombo av båda.
Nåväl. Är annars inte så insatt i politik i fråga om alla namn och vad de gjort så känns som att jag bara pratar bullshit haha, nä man har väl snappat upp en del det senaste ändå. Politik är inte ett utav ens intressen dock intressant att sätta sig in i saker när något utöver det vanliga händer runt Trump. Trump gillade jag dock redan för 4 år sedan när han blev vald till president och han är helt klart den bättre sidan rent politiskt. Han har dessutom haft rätt om media hela tiden. Två saker jag kanske inte håller med honom om är hans tidigare attityd mot Covid 19, när han inte tog det allvarligt samt klimatfrågan.