2021-01-13, 21:44
Medlem
Timeouts avatar
Det var ju tur att det var en lögn så Sverige slapp skämmas
Trump är så van att ljuga så han vet inte vad som är lögn och sanning.
Han har ljugit i hela sitt liv och lögnen om ursprunget är i en bok från 1987.

Trump ljög om sitt svenska ursprung
I en själbiografisk bok med titeln "The art of the deal", som utkom 1987, skrev Donald Trump att hans farfar invandrade till USA från Sverige. Men enligt folkbokföringsregistret, som Buzzfeed tagit del av, var Trumps farfar i själva verket tysk.

Författaren Henry Hurt skriver i Trump-biografin "The lost tycoon" att den frispråkige miljardären drog till med sina svenska rötter för att inte uppröra judar som bodde i hans fastigheter.

"Det var ytterligare en stor vit lögn för att bedra de många judiska hyresgästerna i Trump-ägda fastigheter", skriver han i boken.
https://www.svd.se/trump-ljog-om-svenskt-ursprung

Mary Trump är Trumps systerdotter och hon är psykolog och känner honom väl och hur han har levt sitt liv. Lögner, lögner och mer lögner.
Hon berättar om hur han är och alltid har varit. Hon skrev en bok om honom och familjen 2020.
"Too Much and Never Enough"

En intervju från 6:e januari, 2,629,340 visningar.
https://www.youtube.com/watch?v=_-xKMwZbEBg
Citera
2021-01-13, 21:44
Medlem
Bernie och och the squad representerar en extrem vänstervridning med amerikanska mått. Jag har inte järnkoll på the squad men det jag lilla jag sett är förvånande. Bernie verkar trevlig men vilken idiot säger att han är sosse i USA?

De får nog skaffa sig ett par parti till i USA för skiten ryms inte i två.
Citera
2021-01-13, 21:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Då trodde Demokraterna och MSM att opinionsundersökningarna stämde och att Hillary skulle vinna, därför satte de in alla resurser denna gång för att motverka demokratin maximalt...

Obama hyllades ju för hur han använde internet, de har ju inte precis hyllat Trump när han gjorde samma sak, och nu har de tom stängt av honom, det är ju sådana metoder man använder sig av i Kina och gamla Sovjet, men då upprörs vi över det skändliga, men själva gör vi ju likadant...

Ja allt går ju att skylla på om man verkligen anstränger sig, likt en psykopat som saknar både moral och empati.
Citera
2021-01-13, 21:59
Medlem
Timeouts avatar
Nu pågår röstningen igen.
7 republikaner har sagt att dom ska rösta ja, men det kan bli fler då inte alla har uttalat sig.

Ja är i ledning nu och 4 republikaner har hitintills sagt ja.
https://www.youtube.com/watch?v=dY2d...hannel=NBCNews

Edit: Flera republikaner vågar inte rösta ja för dom är rädda för att Trumps anhängare ska ge sig på dom och deras familjer. Vi vet ju vilket våldskapital det finns så det förvånar mig inte.

Edit: vid 217 ja röster blir det riksrätt. Just nu 215 och 16 demokrater kvar som ska rösta.
9 republikaner har röstat ja.

Japp då var det klart... 217 nu och 14 demokrater kvar som ska rösta.
Senast redigerad av Timeout 2021-01-13 kl. 22:22.
Citera
2021-01-13, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag hörde av en amerikans youtuber att den amerikanska befolkningen är politisk okunniga när det gäller det politiska systemet vilket är en orsak till kuppförsöket.

Jag sökte efter fakta och hittade detta:

The Atlantis, 2016

"Okunnighet leder inte till välsignelse

Kanske är landets politiska stat skyldig sina utbildningssystems misslyckanden. Mycket få läroböcker lär eleverna kunskapen som är kritisk för samhällsengagemang.

Även om det säkert finns många olika orsaker till den nuvarande amerikanska politiska situationen, är en av dem den relativa okunnigheten om amerikansk grundläggande historia, vetenskaplig, teknisk kunskap, och vad vissa kallar ”samhällen” bland en stor del av vår befolkning. Det är ett vittnesbörd om att landets utbildningssystem misslyckades att en hög andel av röstningsbefolkningen helt enkelt är okunnig om grundläggande fakta - kunskap som är nödvändig för att agera rimligt och rationellt i den politiska processen."

Låter lite som Sverige faktiskt.
Citera
2021-01-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
7 republikaner har sagt att dom ska rösta ja, men det kan bli fler då inte alla har uttalat sig.

Edit: Flera republikaner vågar inte rösta ja för dom är rädda för att Trumps anhängare ska ge sig på dom och deras familjer. Vi vet ju vilket våldskapital det finns så det förvånar mig inte.

Edit: vid 217 ja röster blir det riksrätt. Just nu 215 och 16 demokrater kvar som ska rösta.

Se där!

Trump kommer dock att sitta kvar mandattiden ut som det verkar.

Nu återstår att se vad utfallet blir av det hela. Mycket intressant.
Citera
2021-01-13, 22:32
Medlem
Citat:

Kan det stämma? Är det inte 2/3 som skall säga ja?
Citera
2021-01-13, 22:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Se där!

Trump kommer dock att sitta kvar mandattiden ut som det verkar.

Nu återstår att se vad utfallet blir av det hela. Mycket intressant.
Det står stilla just nu.
231 röstade ja, 197 nej, 10 republikaner röstade ja.
5 kvar att rösta. 1 dem, 4 rep.

Men spelar ingen roll med dom 5 för det är ju över 217 ja.

Men det ska väl vara ett val till eller har jag missuppfattat?
Det valet ska bestämma om Trump blir bannlyst från politiken för gott.
Vet någon?
Citera
2021-01-13, 22:35
Medlem
Citat:

Det blir bra. Ger Trump något att tänka på även sedan han flyttat ut ur Vita huset.
Citera
2021-01-13, 22:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Kan det stämma? Är det inte 2/3 som skall säga ja?
Nej i huset räcker det med över hälften och det har dom nu. 217 så var det klart.

Sen ska det upp i senaten och där ska det vara 2/3.

Edit: Slutliga blev 232 ja, 197 nej, 5 röstade inte.
Citera
2021-01-13, 22:37
Medlem
Citat:
Det står stilla just nu.
231 röstade ja, 197 nej, 10 republikaner röstade ja.
5 kvar att rösta. 1 dem, 4 rep.

Men spelar ingen roll med dom 5 för det är ju över 217 ja.

Men det ska väl vara ett val till eller har jag missuppfattat?
Det valet ska bestämma om Trump blir bannlyst från politiken för gott.
Vet någon?

De har nått tröskeln på 217 röster men ledamöterna har väl en kort tid på dig att ändra sig innan det avgörs med bestämdhet..? Tror jag
Citera
2021-01-13, 22:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
De har nått tröskeln på 217 röster men ledamöterna har väl en kort tid på dig att ändra sig innan det avgörs med bestämdhet..? Tror jag
Det är klart. Ingen ändrade sig.
Slutliga blev 232 ja, 197 nej, 5 röstade inte. 10 republikaner röstade ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in