Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Det skulle varit lätt för Parler att skaffa en annan cloud server än AWS om det inte hade varit för att big tech har hotat alla som samarbetar med Parler. Den som trotsar detta risker alltså undergång när de angrips av big tech.
Det är rena maffiametoder som används här, maffian hotar att döda alla som samarbetar med Parler så att ingen kan göra det. Detta borde vara grovt kriminellt och leda till dryga böter samt att de stora tech bolagen tvingas att dela upp sig i många små företag precis som skedde med Standar Oil tidigare i USA's historia. 1 megastort bolag delades med tvång upp till 34 bolag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil
Jag känner väl till Standard oil som delades upp på grund av "monopol" i de så kallade "sju systrarna". Idag rör det per se inte om monopol, men väl om oligopol som ägs/styrs av ett fåtal oligarker.
Men trots detta elände, kan jag tänka mig liknande att alla "nätverkskablar" som går "hit och dit" liknande ett bildligt
ormbo, med diverse avtal på olika leverantörer, kan hindra Parler. Vi får väl se.
Jag tror inte det behöver vara så illa.