2021-01-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det har de garanterat. Men SCOTUS vägrar ju svara. Sen näär det kommer för dem att döma så kommer de att säga att de inte kommer att döma i målet eftersom det hunnit bli en "moot point" för att de sölat så länge.

Vägrar svara? En domstol har ingen anledning att svara på någonting om inte saken anhängiggörs på rätt sätt. En anmälan som ingivits via formellt riktiga vägar eller en stämning behövs. Kommer en stämning till domstolen kommer domstolen att antingen avgöra fallet eller neka att ta upp det till behandling av någon anledning (tex att stämningen anses obefogad). Så länge ingen stämning mot någon lämnas in har domstolen ingen anledning att kommentera brevlådor.
2021-01-13, 10:29
Medlem
Citat:
Mmm jo, och att det skette i ett Republikanskt område, medan det var tjurrusning till att tömma lådorna i Demokratiska områden tycker du inte är det minsta lilla fishy heller?

Vad skedde menar du? Countyts man säger att lådan tömdes på valnatten. Vad mer skulle ha gjorts?
2021-01-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Vägrar svara? En domstol har ingen anledning att svara på någonting om inte saken anhängiggörs på rätt sätt. En anmälan som ingivits via formellt riktiga vägar eller en stämning behövs. Kommer en stämning till domstolen kommer domstolen att antingen avgöra fallet eller neka att ta upp det till behandling av någon anledning (tex att stämningen anses obefogad). Så länge ingen stämning mot någon lämnas in har domstolen ingen anledning att kommentera brevlådor.
Grejen är att de har ju gjort det. Målen ligger sedan länge dockade hos SCOTUS, men trots att de är av tidskänslig karaktär vägrar SCOTUS behandla dem skyndsamt.
2021-01-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Vad skedde menar du? Countyts man säger att lådan tömdes på valnatten. Vad mer skulle ha gjorts?
Alltså, varför ligger denna låda kvar JUST DÄR. Är det inte ett bisarrt "sammanträffande"? Hittar du ett exempel på ett Demokratiskt county där det fortfarande idag ligger lådor kvar? Nej, just det!
2021-01-13, 10:50
Medlem
Citat:
Alltså, varför ligger denna låda kvar JUST DÄR. Är det inte ett bisarrt "sammanträffande"? Hittar du ett exempel på ett Demokratiskt county där det fortfarande idag ligger lådor kvar? Nej, just det!

Du får väl åka dit och kolla:-). Hur f-n ska jag kunna kolla var det finns ännu icke hämtade lådor?

Så att det står kvar en tömd och låst låda är alltså ett bevis på valoegentligheter?
2021-01-13, 11:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Bra fråga. Tekniskt sätt tjänar man inget på att köra riksrätt på T nu när det snart är en vecka kvar.

Det man tjänar (om han fälls) är att Trump förlorar sin presidentpension och sina förmåner, vilka uppgår till tiotals miljoner kronor varje år. Han förlorar även sitt Secret Service-skydd, vilket vore den största vinsten. Livvakter är dyra grejer.
2021-01-13, 11:22
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det man tjänar (om han fälls) är att Trump förlorar sin presidentpension och sina förmåner, vilka uppgår till tiotals miljoner kronor varje år. Han förlorar även sitt Secret Service-skydd, vilket vore den största vinsten. Livvakter är dyra grejer.

Tror inte han skulle bry sig nämnvärt om han förlorade sina "förmåner" som alla andra korrupta politiker dreglar efter.
2021-01-13, 11:27
Bannlyst
https://www.dn.se/varlden/republikanledaren-glad-att-demokraterna-vill-stalla-trump-infor-riksratt/

Demokraterna har röstat ja i representanthuset.
Republikanernas senatorer
Liz Cheney, Kevin Mccarthy, mitt romney, Mike Lee, mitch mcconnell är ombord.

Ca 20 republikanska senatorer tänker ja för att åtala Trump.
Min prognos är att han avgår snarast och förhindrar riksrättsåtal
2021-01-13, 11:42
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Han förlorar väl även möjligheten att kandidera igen 2024?
2021-01-13, 11:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Han förlorar väl även möjligheten att kandidera igen 2024?

Ja, fast jag tror inte han hade haft en chans ändå nu när han tyngsta hardcoresupporters från den 6'e finner att de inte kan flyga, inte hyra bil och förmodligen inte få åka tåg hem heller eftersom de klassats som 'Yeehawdister'.
2021-01-13, 12:01
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/2d97gB/presidenten-forsokte-gora-statskupp-och-bara-en-man-protesterar

" Vi är 330 miljoner invånare i USA. Jag trodde att det skulle vara minst 50 000 människor här, inte bara jag."

Demokraterna fortsätter visa att dom är populäraste partiet^^
2021-01-13, 12:07
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/2d97gB/presidenten-forsokte-gora-statskupp-och-bara-en-man-protesterar

" Vi är 330 miljoner invånare i USA. Jag trodde att det skulle vara minst 50 000 människor här, inte bara jag."

Demokraterna fortsätter visa att dom är populäraste partiet^^

Mejla det där till Runken. Det är nog ett av dom bästa bevisen på THE BIGGEST FRAUD IN HISTORY hittills.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in