Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Jag ser ingen skillnad då uppsåtet var att ifrågasätta elektorrösterna och att Biden inte skulle bli certifierad som president. Oavsett vilket så hade Pence varken makt eller vilja att göra detta.
Just precis. En del är verkligen trögfattade här

Rösterna skulle ifrågasättas och skickas tillbaka.
Men det var ju undersökt och avvisat massor med gånger. Rena löjan.
Och här har vi ännu en trögfattad
Citat:
Ursprungligen postat av
Herz
Ja men Biden fick falska brevröster som kördes till vallokalerna mitt på natten och räknades flera dagar efteråt. Det är inte så val funkar. Man måste ha ett resultat under valnatten!!!! TRUMP LEDDE STORT PÅ VALNATTEN.
Första gången i historien som rösträkmare blir trötta synkronistiskt i alla swing states och slutar räkna. Så kan inte gå!! Demokraterna vann ingenting. Dom är rent bajs.
Tror du på tomten också
Delstaterna har olika lagar om brevröster och bara för att Trump vill en sak eller tycker en sak kan han inte ändra på delstaternas lagar.
Det finns inga som helst bevis för något valfusk men Trump har varit så rädd för att förlora valet, vilket han nog var medveten om att risken fanns att han skulle göra, så i somras la ha upp sin strategi om att brevröster inte skulle godkännas.
Passar ju väldigt bra mitt i en pandemi när demokraterna uppmanade sina väljare att poströsta för att minska smittspridningen vilket Trump var väl medveten om.
Brevrösterna fick lämnas in till ett visst klockslag sent på kvällen och sedan kördes lådorna till vallokalerna för att räknas. Då kommer rösterna fram mitt i natten fattar du väl.
I någon delstat, Alaska om jag minns rätt, fick dom inte ens räkna brevrösterna på valdagen.