Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag tror att Merkels sidval är en effekt av dels Brexit, sen att Tyskland håller på bygger Nordstream 2 och sen också att Tyskland kommer att tillåta Huawei i sitt land. Det är tre fel som går emot "deep state". Sen har vi också Italien-grejen där det hävdas att italiensk militär personal hjälpt till att flippa röster från amerikanska ambassaden i Italien. Ett NATO-land valfuskar i ett annat NATO-land. Good bye NATO. Och givet Tysklands agerande good bye EU. Carl Bildt är nog jätteglad på Merkel

Det är bara att titta på vaccinationsfrågan, build back better, klimatfrågan och all annan skit för att se vilka som är köpta/hotade till lydnad och Merkel förefaller ju definitivt vara det. När/om militären tog sig in i Frankfurt kanske Merkel fick telefonsamtal från Trump som redogjorde för vad de vet och vad som kommer ske samt lite olika alternativ beroende på hur hon agerar. NSA har garanterat lyssning på hennes mobil/epost/datorer osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tankevurpan
Precis med ditt inlägg så visar du din hand att du absolut kan se att DJT kan ta huset i slutändan.
För det är antingen eller. Sitter han på någon egentlig makt eller inte?
Inget konstigt att man fullkomligen bajsar ner sig över vad som sker i USA och vilka "moves" DJT gjort. Ni är lika dumsäkra på vinst detta val som ni var under valet 2016 och någon läxa lärde ni er aldrig.
Edit: Jag har en teori som jag vill dela med mig.
Valet 2016 så fuskade inte bara Killary, utan DJT fuskade till sig valet med hjälp av NSA, militär och insiders.
Vid något tillfälle så bad man Trump att ställa upp som president och målet är för patrioterna att rensa upp i "träsket".
Vi talar trots allt om människor som hyser en stor tilltro till GUD och skriker att man är född patriot. DESSA människor har sett krigens baksida och kanske man inte är så jävla imponerad av var den västerländska kulturen är på väg.
Ni verkar tro att om man är militär i USA så följer ALLA bara order. Visst gör man det, tills du blir beordrad att mörda kristna enbart för deras tro. Lycka till!
Så har jag uppfattat det också. Kanske utreddes valfusket noga av Trump och man lärde sig och gillrade fällor till valet 2018 och 2020.
Jag tror inte Trump fuskade utan han var känd i USA sedan 80-talet. När han höll sitt berömda tal så fick han folket med sig. Jag tror Trump respekterar konsitutionen för mycket för att fuska till sig makten
Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
USA är en federal stat. De olika delstaterna har stor makt, men man har en federal överbyggnad. Gäller såväl styret som domstolsväsendet. USA:s delstater har, till skillnad mot självständiga stater, inget ansvar för saker som utrikespolitik eller försvar.
Och USA:s konstitution är ryggraden i USA:s demokrati. Det har du rätt i. Men det just därför som Trumps agerande är så felaktigt. Har det begåtts valfusk måste det bevisas på ett konstitutionellt korrekt sätt, dvs genom domstolarna. Att byta ut elektorer, återta certifieringar etc är inte konstitutionellt korrekt. Särskilt som det saknas bevis som godtagits av domstolar. Att Trump utan bevis för något omfattande valfusk skulle klamra sig kvar vid makten är inget annat än ett övergrepp på demokratin. Ännu värre om han skulle använda militären mot sin egen befolkning. Då är det en kupp, det värsta övergrepp som är möjligt enligt konstitutionen. Det är inte att "försvara konstitutionen" om man gör en egen tolkning av den och tillsätter sig själv.
I det läge USA befinner sig i så får Trump antingen acceptera valresultatet eller bestrida det i domstol. Det är de möjligheter han har. I ett land med en annan konstitution hade man kanske kunnat tänka sig ett omval. Men om Trump nu håller sig kvar vid makten utan att kunna bevisa att han manipulerats bort så är det en statskupp.
Sedan så tycker jag att Trump nu verkar ha lugnat ner sig. Han kanske har accepterat nederlaget?
Och om nu motkandidater, tidigare presidenter, DoJ, CIA, FBI, SCOTUS, delstats-HD, guvernörer, åklagare osv också är köpta/hotade av främmande intressen, hur gör man då? Militären har svurit eden att skydda konstitutionen mot yttre och inre fiender. POTUS har uppenbarligen mandat att aktivera militären på amerikansk mark för att kunna sköta sitt uppdrag.
Om nu Biden fuskar sig till en valseger och man sett till att muta alla som skulle kunna sätta käppar i hjulet så är Trumps enda chans att stoppa det en statskupp? Är det enda förklaringen som du ser det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Auric
Civila frågor - t ex om val - kan inte avgöras i militärdomstolar. USA:s militärdomstolar dömer bara i frågor som rör militärer.
Varför jag tror att Trump lugnat sig? Bara en känsla. Han har inte gjort några aggressiva utspel på över ett dygn nu.
I så fall har ju Biden, Pelosi etc inget att oroa sig för eftersom då kan ju inte Trump aktivera militären vilka då begår de ett brott mot konstitutionen och förräderi, vilket antagligen är behäftat med dödsstraff? Trumps EO från 2020, 2018 och tidigare POTUS EO har inget med militären att göra? Alls?
Vi är nog en hel del som ser annorlunda på saken. Om Biden/Harris är korrumperade av Kina och amerikaner på olika nivåer i USA hjälper Kina att få Biden/Harris valda så torde de vara landsförräderi och därmed borde det kunna landa på militärens bord.
Förstår du att Biden tog mutor från Kina när han var vicepresident?!! Det är garanterat militärdomstol eftersom Biden träder in som militärens högste chef och Obama hade avlidit.
Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Vad pratar du om? Menar du att Trump inte twittrade det där om Pence medans kapitolen var under attack?
Ingen av oss vet var vi har Pence och vad som sker mellan Trump och Pence. Tids nog får vi förhoppningsvis veta allt eller i alla fall tillräckligt.