2021-01-12, 21:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Hade du en länk till den audit du tycker är mest grundlig eller var ingen grundlig nog för att du skulle vilja sätta ditt namn på det?

Du kan välja vilken audit du vill.

Se bara till att du verkligen fattar hur rösträkningsprocessen går till, så du inte gör bort dig igen.
Citera
2021-01-12, 22:12
Medlem
Jordgubbes avatar
Wall Street Journal har en bra 6 minuters analys över hur mob'en närmade sig, bröt sig in, och de olika polisstyrkornas märkliga blandning av underbemanning, kamp och senfärdighet - här.
Citera
2021-01-12, 22:25
Medlem
Trump was raging because the white trash mob made him look bad' says White House insider
https://www.dailymail.co.uk/news/article-9130375/Trump-raging-white-trash-mob-look-bad-says-White-House-insider.html
Citera
2021-01-12, 22:29
Medlem
Citat:
hahah. Att basera hela skiten på en rapport man vet inte är pålitlig som är köpt av ett motståndarparti men presenteras som sanning av FBI samtidigt som man själva medverkar i att fabricera bevis och allt detta mot en presidentkampanj. Nej du en utredning som lika uppenbart är politisk motiverad som att 1+1 är 2 är det svårt att lita på.

Helheten i utredningen var att man gjorde bort sig. Men som jag sa är det många som missat det. Få som red ut till Comeys försvar när Trump sparkade honom verkar heller inte ha sett mr I dont know eller I dont remember Comey i hearing.

Folk är less på denna korruption. Det gör det också enklare att tro på valfusk när man ser konstiga saker när man vet att dom håller på så här. Transparans och audits hade varit en väg för att försöka återfå förtroende om man nu kan visa på ett riktigt val. Censur brukar inte direkt leda till att man känner att sin röst blivit hörd vad jag vet.
Verkligen inte. Det märks att du inte läst ett enda ord ur rapporten eller någon annan trovärdig källa heller för den delen utan bara gått på den store trumpetens och tillika lögnfabrikens ord. Man får väl hoppas att personer som du någon gång kommer ut ur masspykosen och ansluter till den verkliga världen.
Citera
2021-01-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Riktigt starka indicier du hittat där. Återkom gärna med något konkret..
Det jag sa är så konkret det kan bli. Antingen har Trump agerat uppsåtligen för att elda upp massorna att storma kapitolium, varit likgiltigt inför det eller också är han så pass inkompetent och ointelligent att han inte såg vad som komma skulle. Det är bara att välja.
Citera
2021-01-12, 22:32
Medlem
Staterna som kan begära skilsmässa från USA
Brexit var också otänkbart – ända tills den hände. Med en ideologisk splittring som gått så långt att anhängarna till president Trump stormar kongressen, framförs nu på allvar tanken i Kalifornien och andra delstater att bryta sig loss från unionen.
Citera
2021-01-12, 22:35
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Brexit var också otänkbart – ända tills den hände. Med en ideologisk splittring som gått så långt att anhängarna till president Trump stormar kongressen, framförs nu på allvar tanken i Kalifornien och andra delstater att bryta sig loss från unionen.

Kalifornien är väll så anti trump som det går.

Har du en källa.
Citera
2021-01-12, 22:36
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Japp, kolla hur demokraterna och big tech beter sig, dom har förstört all frihet.

Hail trump!

Inget har förändrats sedan valet, men bara fortsätt dricka konspirationsteoretikernas kool-aid.

Trump has two parts of a brain: ‘left’ and ‘right’.
In the left side there’s nothing right.
And in the right side there’s nothing left.
Citera
2021-01-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Verkligen inte. Det märks att du inte läst ett enda ord ur rapporten eller någon annan trovärdig källa heller för den delen utan bara gått på den store trumpetens och tillika lögnfabrikens ord. Man får väl hoppas att personer som du någon gång kommer ut ur masspykosen och ansluter till den verkliga världen.
Jag har både läst rapporten och sett utfrågningen av Horowitz. Därifrån drar jag mina slutsatser samt lite kring efterspelet. Märk en tydlig skillnad här. jag citerar rapporten medans du citerar någon annans summering och så är du idiot nog och påstå det du gör haha. Om DoJ inte tillhör den verkliga världen för herrn så ber jag om ursäkt.
Citera
2021-01-12, 22:40
Medlem
Citat:
Jag har både läst rapporten och sett utfrågningen av Horowitz. Därifrån drar jag mina slutsatser samt lite kring efterspelet. Märk en tydlig skillnad här. jag citerar rapporten medans du citerar någon annans summering och så är du idiot nog och påstå det du gör haha. Om DoJ inte tillhör den verkliga världen för herrn så ber jag om ursäkt.
En tydlig skillnad är att jag inte lever i masspsykosen och det alternativa universumet, där man inte kan lita på någon annan än Trump och de som talar i favör till honom. Det citat du postade imponerade inte på långa vägar för att diskvalificera hela utredningen. Det var ett typexempel på cherrypicking.
Citera
2021-01-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Kalifornien är väll så anti trump som det går.

Har du en källa.
Svd-betalvägg

Någon som tror det är den konservative debattören och författaren David French.

”Vid den här tidpunkten i historien finns det inte en enda avgörande kulturell, religiös, social eller politisk kraft som för oss samman mer än den sliter oss isär”, skriver han i sin bok ”Divided we fall”.

Slutsatsen: Det är dags för delstaterna att gå sina egna vägar som självständiga nationer.

Han är inte ensam om den åsikten. I såväl liberala Kalifornien som i det mer konservativa Texas finns aktiva krafter som verkar för att bryta sig loss från unionen. Länge har den här typen av rörelser varit marginaliserade, men stödet växer i takt med polariseringen i landet.
Citera
2021-01-12, 22:42
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tänker att det är osannolikt men inte omöjligt nej. Undrar dock hur det rent juridiskt skulle gå till, kan en stat i princip ha folkomröstning och så är det klart? Eu och USA går ju inte helt att jämföra som unioner, vad skulle krävas för att exvis Kalifornien blir självständiga på riktigt? Är det ett realistiskt scenario?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in