2021-01-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, och då väljer jag att skicka över hela jämrans valet 2016. Eller i a f den utredning som utfördes av den kommission som Trump, i en av sina första "executive orders", tillsatte som president. Tycker du att den granskningen var seriös och noggrann nog?
Och, framförallt: vad tänker du om deras slutsatser i relation till Trumps påståenden?

Tidsaspekten brukar ju nämnas ("tror ni att man avslöjar en perfekt valfuskkonspiration på bara 2 månader?"), och sedan 2016 har man ju haft mer än 4 år på sig.
Du får länka den och förklara varför republikanerna ska vara nöjda med att valfusk inte skedde 2020 pga Trumps utredning 2016 så ska jag titta på det och se om jag håller med.

Eller du är numer totalt ointresserad av att diskutera audits från valet 2020 när du ombads ge ett konkret exempel på en bra utförd audit?
Citera
2021-01-12, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Precis, Trump var en katalysator.

Han var en outsider som kapade GOP från Jeb Bush, och sedan besegrade Clinton. alla ledande politiker (inom båda partierna) var emot honom. Liksom Wall Street, media och inte minst social media.

De som nu kommer att vinna revolutionen inom GOP är de som vägrar ta ett steg tillbaka. Som vägrar fördöma någon på deras sida. Som vågar ta striden fullt ut. Återigen är det outsiders, och nästa generation som t ex Nick Fuentes. Det är America First som går vinnande ur striden och gamla GOP som blir förloraren.

Trump har redan tagit ett steg tillbaka och fördömt terroristerna
Citera
2021-01-12, 15:54
Medlem
Intressant artikel om proud boys och gruppens påverkan under dessa dagar.
https://www.reuters.com/article/us-usa-election-extremists-explainer/explainer-president-trump-asked-the-proud-boys-to-stand-by-who-are-they-idUSKBN26L3Q1

"Oregon’s Governor Brown criticized the Proud Boys in a tweet on Wednesday. “Let’s be clear: The Proud Boys are white supremacists,” she said. “Racism and hate are not forms of patriotism.

Skönt att det finns flera som tycker att rasism och hat inte har ett endaste lilla skit att göra med patriotism.
Citera
2021-01-12, 15:55
Medlem
Citat:

Han var en outsider som kapade GOP från Jeb Bush, och sedan besegrade Clinton. alla ledande politiker (inom båda partierna) var emot honom. Liksom Wall Street, media och inte minst social media.

De som nu kommer att vinna revolutionen inom GOP är de som vägrar ta ett steg tillbaka. Som vägrar fördöma någon på deras sida. Som vågar ta striden fullt ut. Återigen är det outsiders, och nästa generation som t ex Nick Fuentes. Det är America First som går vinnande ur striden och gamla GOP som blir förloraren.
Det är väljarna som bestämmer och uppenbarligen ville de inte ha ett MAGA GOP. Att i det läget gå ännu längre in i mörkret kan verka obetänksamt. Men de gör så klart hur de själv vill med det.
Citera
2021-01-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Trump har redan tagit ett steg tillbaka och fördömt terroristerna

Just därför nämnde jag inte honom specifikt, utan nästa generation som är ledd av t ex Nick Fuentes under fanan America First.
Citera
2021-01-12, 15:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Mycket handlar nog om att många länge har upplevt USA som en enpartistat. När man kan välja mellan Obama & Mitt Romney så inser man att systemet är riggat. Trump, Reagan & Kennedy är väl de enda i modern tid som haft något som helst oberoende. Det gick inte så bra för Kennedy heller.
Citera
2021-01-12, 16:00
Medlem
Citat:
Just därför nämnde jag inte honom specifikt, utan nästa generation som är ledd av t ex Nick Fuentes under fanan America First.

Vi får se. En något mer begåvad analys än att tro att Trump kommer att "vända" detta i alla fall. Själv tror och hoppas jag att det peakat men vi kommer att leva med kaos och osäkerhet i många år.
Citera
2021-01-12, 16:01
Medlem
Nu har OS-guldmedaljören Klete Keller identifierats som en av 'revolutionärerna'.

https://swimswam.com/olympic-gold-medalist-in-us-capitol-during-clashes-video-appears-to-show/
Citera
2021-01-12, 16:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du får länka den och förklara varför republikanerna ska vara nöjda med att valfusk inte skedde 2020 pga Trumps utredning 2016 så ska jag titta på det och se om jag håller med.

Eller du är numer totalt ointresserad av att diskutera audits från valet 2020 när du ombads ge ett konkret exempel på en bra utförd audit?

Som sagt, vi vet båda att det inte finns någon audit utförd enligt trumpisters önskemål. Detta eftersom ingen omräkning någonstans bekräftat det organiserade valfusk som påstås.

Trump har skrikit "valfusk!!!" i vartenda val han ställt upp i. Är det inte relevant att ta del av tidigare utredningar han själv orkestrerat rörande dessa påståenden, i synnerhet när det gäller att bedöma trovärdigheten när han påstår det på nytt?

Vad gäller 2020 finns det nog inget val någonsin som är lika granskat. Och det fortsätter. Låt oss se vad som händer med Dominions stämning mot Powell, t ex. Och Trump har ju samlat ihop flera miljarder som hans "Elite Team" med advokater kan använda för att utreda med. Har det fuskats såsom Trump påstår kommer det givetvis komma fram (även om det hittills gått "rätt dåligt" för Elite Teamet).

Vad får dig att tro att Trump har mer på fötterna nu jämfört med 2016?
Citera
2021-01-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Exemplet ska ju likna situationen vi är i. Att då säga en ensam person är totalt vilseledande men har man en hjärna behöver inte det förklaras och har man det inte kanske man till och med är så dum i huvudet att man argumenterar emot det.

Men synd att inte du heller kunde hitta ett exempel på en bra utförd audit.

Exemplet handlade om ifall ett dominerande företag skulle ha rätt att blocka vissa kunder. Om du sedan tycker att man måste ta hänsyn till 50% av de röstande (som inte blivit blockade) i den diskussionen så är ju det ditt problem.
Jag kan hålla med om att exponeringen förmodligen minskat pga att inflytelserika tweetare bannats, då mycket av exponeringen varit re-tweets av dessa.
Citera
2021-01-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Mycket handlar nog om att många länge har upplevt USA som en enpartistat. När man kan välja mellan Obama & Mitt Romney så inser man att systemet är riggat. Trump, Reagan & Kennedy är väl de enda i modern tid som haft något som helst oberoende. Det gick inte så bra för Kennedy heller.

Yes, men det som Trump kommer att ha åstadkommit är att republikaner slutar snacka om fri marknad och skattesatser, utan istället diskuterar nationalism, gränser, moral och vad som är bra för den försvinnande medelklassen. Och detta kommer att skapa konflikter inom GOP. För America First vill inte bli ett nytt parti utan mer eller mindre ta över GOP. Och då kommer det igen att finnas två partier i USA.

Ett globalistiskt parti som gynnar de rika och internationella företag, och ett parti som gynnar den amerikanska medelklassen grundad i amerikanska värderingar.
Citera
2021-01-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Exemplet handlade om ifall ett dominerande företag skulle ha rätt att blocka vissa kunder. Om du sedan tycker att man måste ta hänsyn till 50% av de röstande (som inte blivit blockade) i den diskussionen så är ju det ditt problem.
Jag kan hålla med om att exponeringen förmodligen minskat pga att inflytelserika tweetare bannats, då mycket av exponeringen varit re-tweets av dessa.
Skulle säga att det är politikerna tillsatta av folket har problem om folket inte litar på dom och dom bemöter med censur istället för transparans. Men du har helt rätt, det här är stort och vi får se vart det leder och om det blir mitt problem också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in