2021-01-12, 15:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Så du klarar inte av att svara på den ganska så raka frågan då? Jag vet att det inte finns ett sådant företag, det är inte relevant för frågan. Det var en hypotetisk fråga.

Det du vill ha svar på är en fråga som grundar sig på att en enda matbutiksägare har ett nationellt monopol. Tveksam till att detta ens förekommer i Nordkorea och i vilket fall så är den frågeställningen inte relevant.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det som är viktigt är att inte backa en millimeter. Alla de rinos och mjukisar inom GOP som fördömer de som stod upp för demokratin och krävde att valfusket skulle utredas, kommer att lida i framtiden. Det är America First som vinner på all uppståndelse. Det är den verkliga revolutionen.

https://capweekly-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/04/Black-Panther-with-shotgun-634x321.jpg

https://www.thetrace.org/wp-content/uploads/2015/11/B3E067E0E1869B58EF1C6C19D26A6F6D1.jpg
Det ligger mycket i det. Detta har inte i huvudsak med Trump att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
JAsså. Trodde du ville ha ett exempel som var relevant till detta case. När du fått med dig att det är en stor del. Enligt vissa polls upp mot 50% av de som röstat så förstår du att ett exempel på en ensam person som säger nånting blir nånting helt annat. Halva butiken dissar köttet, butiken skiter i dessa kunder och vägrar test och därför är dessa kunder nu nån annanstans än i den butiken, inte raketforskning direkt.

Sen har ju de som jobbar på butiken blivit förtroende valda och också gett löften till dessa personer som klagar på köttet att denna butik utgår från kunden och det är ni som bestämmer "vi" är bara här för att tillgodose ert behov, som dom då helt går bort ifrån när det hettar till.

Har 50% av de som röstat blivit bannade från sociala medier. Det har jag missat.
Citera
2021-01-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Har 50% av de som röstat blivit bannade från sociala medier. Det har jag missat.
Beror på vad du menar med 50%. 50% av användarna tror jag inte har blivit bannade. Mer än 50% av räckvidden och exponeringen deras posts fick tror jag dock har försvunnit. Men men, du är den första jag sett som vill argumentera för att inte så många blivit bannade, spännande vinkel.
Citera
2021-01-12, 15:36
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Beror på vad du menar med 50%. 50% av användarna tror jag inte har blivit bannade. Mer än 50% av räckvidden och exponeringen deras posts fick tror jag dock har försvunnit. Men men, du är den första jag sett som vill argumentera för att inte så många blivit bannade, spännande vinkel.

Hur har du gjort den uträkningen (min fetning)?
Citera
2021-01-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vad sägs om den Trump-orkestrerade utredningen av "valfusket" 2016 - tycker du att den var grundlig nog? Och: bekräftade deras slutsats Trumps påståenden?
Du är helt fri själv att välja vilken audit du ville skicka över. Själv är jag inte alls förvånad över att när jag ber dig länka en konkret audit republikanerna borde vara nöjda med så börjar du prata om audits vid något annat tillfälle.

Verkar ofta vara så med er, allting finns tills det ska länkas.
Citera
2021-01-12, 15:40
Medlem
Citat:
Nej men det har ju ingen gjort. Håll dig till rätt exempel där inget test har gjorts. Eller så kan vi lägga in i testet för att göra det relevant att man fick klagomål på nötköttet och testade sin kyckling och kom fram till att allt var OK.

Eller vill du länka en audit du anser folk borde vara nöjda med. Homodeus försvann ju snabbt när det kom på tal att ge ett konkret exempel på grundlig audit som har gjorts..
Det är ju stört omöjligt att få alla att tro på testandet. Det finns alltid en liten procent som inte har förmågan. Då får dom handla hos någon annan eller äta skorpor. En handlare ska ju inte behöva gå till ytterligheter för att övertyga någon som låter sig luras av andra att oxkött inte ens existerar.
Citera
2021-01-12, 15:45
Medlem
Citat:

Det var ju mest för att du drog in 50% av de röstande i en diskussion som handlar om ifall ett företag har rätt att blocka vissa kunder.
Citera
2021-01-12, 15:45
Medlem
Citat:
Förstår.

Du är inte heller beredd att sätta ditt namn på någon audit som grundligt utförd som folk borde vara nöjd med, det förstår jag också. Skulle det ändra sig är det bara länka
”Folk” är uppenbarligen inte nöjda förrän de fått sin vilja igenom till varje pris så det blir svårt.
Citera
2021-01-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Det var ju mest för att du drog in 50% av de röstande i en diskussion som handlar om ifall ett företag har rätt att blocka vissa kunder.
Exemplet ska ju likna situationen vi är i. Att då säga en ensam person är totalt vilseledande men har man en hjärna behöver inte det förklaras och har man det inte kanske man till och med är så dum i huvudet att man argumenterar emot det.

Men synd att inte du heller kunde hitta ett exempel på en bra utförd audit.
Citera
2021-01-12, 15:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du är helt fri själv att välja vilken audit du ville skicka över. Själv är jag inte alls förvånad över att när jag ber dig länka en konkret audit republikanerna borde vara nöjda med så börjar du prata om audits vid något annat tillfälle.

Verkar ofta vara så med er, allting finns tills det ska länkas.

Ja, och då väljer jag att skicka över hela jämrans valet 2016. Eller i a f den utredning som utfördes av den kommission som Trump, i en av sina första "executive orders", tillsatte som president. Tycker du att den granskningen var seriös och noggrann nog?
Och, framförallt: vad tänker du om deras slutsatser i relation till Trumps påståenden?

Tidsaspekten brukar ju nämnas ("tror ni att man avslöjar en perfekt valfuskkonspiration på bara 2 månader?"), och sedan 2016 har man ju haft mer än 4 år på sig.
Citera
2021-01-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det ligger mycket i det. Detta har inte i huvudsak med Trump att göra.

Precis, Trump var en katalysator.

Han var en outsider som kapade GOP från Jeb Bush, och sedan besegrade Clinton. alla ledande politiker (inom båda partierna) var emot honom. Liksom Wall Street, media och inte minst social media.

De som nu kommer att vinna revolutionen inom GOP är de som vägrar ta ett steg tillbaka. Som vägrar fördöma någon på deras sida. Som vågar ta striden fullt ut. Återigen är det outsiders, och nästa generation som t ex Nick Fuentes. Det är America First som går vinnande ur striden och gamla GOP som blir förloraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in