2021-01-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det kommer naturligtvis inte att hända.

Nej, aldrig att hen lägger av med teorierna.
Citera
2021-01-12, 15:22
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om de bara planera att demonstrera så nej. Även al-Qaida ska ha samma rätt att demonstrera som alla andra, ingen skillnad. Planera de ett terroristdåd så är det en annan sak.

Inte för jag är en supporter av maga, men de är inte i närheten av lika extrema som blm och hong kong demonstranterna, än mindre al-Qaida. Ni kommer med väldigt ointelligenta och tramsiga argument.

Ok där förstod jag att du trollar. Att storma demokratins högborg och döda flera poliser är mildare än att bränna sopptunnor och vandalisera butiker?
Citera
2021-01-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Om butiken har regler för den som vill handla där, och någon inte vill följa de reglerna, så ser jag det som helt oproblematiskt om de blir nekade, svar ja.

Så om butiken har en regel om att de som handlar där inte får vara svarta, så är det okej, även om det då innebär att de kommer svälta?
Citera
2021-01-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är så det fungerar i ett fritt land. Men man ska inte kunna anklaga en butik för att sälja fuskkött efter att det är testat som prima oxfilé.
Nej men det har ju ingen gjort. Håll dig till rätt exempel där inget test har gjorts. Eller så kan vi lägga in i testet för att göra det relevant att man fick klagomål på nötköttet och testade sin kyckling och kom fram till att allt var OK.

Eller vill du länka en audit du anser folk borde vara nöjda med. Homodeus försvann ju snabbt när det kom på tal att ge ett konkret exempel på grundlig audit som har gjorts..
Citera
2021-01-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodvahr
Nu fanns det ju ingen annanstans att handla, men eftersom butiken vet att det ār prima nötkött de säljer så väljer de naturligtvis att kasta ut Leif för att han inte skall lura i andra kunder att det är fuskkött.
JAsså. Trodde du ville ha ett exempel som var relevant till detta case. När du fått med dig att det är en stor del. Enligt vissa polls upp mot 50% av de som röstat så förstår du att ett exempel på en ensam person som säger nånting blir nånting helt annat. Halva butiken dissar köttet, butiken skiter i dessa kunder och vägrar test och därför är dessa kunder nu nån annanstans än i den butiken, inte raketforskning direkt.

Sen har ju de som jobbar på butiken blivit förtroende valda och också gett löften till dessa personer som klagar på köttet att denna butik utgår från kunden och det är ni som bestämmer "vi" är bara här för att tillgodose ert behov, som dom då helt går bort ifrån när det hettar till.
Senast redigerad av smultronkungen2 2021-01-12 kl. 15:28.
Citera
2021-01-12, 15:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Oavsett om de ska ha rätt till det eller inte, så blir det inte mindre problematiskt då personer med mkt makt missbrukar den. Varför inte bara hålla med om en sådan grundläggande sak först, sedan vad de ska och inte ska få göra blir först en diskussion efter det. Ni hade heller inte kommit med dessa argument om detta hade drabbat någon grupp som ni gillar, utan då hade ni tyckt det var chockerande helt enkelt.

Jag är iofs för 100% frihet, men inser att total frihet inte är ett knapptryck bort, dels för exempelvis, vissa friheter har ett för stort pris och vissa friheter inskränker på andras frihet, men man ska fortfarande eftersträva total frihet. Jag är för en värld utan gränser, jag är för företag ska få bli hur stora de vill och sätta vilka regler de vill etc, i frihets utopin. Men det bör vara bland de sista sakerna som införs i en fri värld, inte bland de första, då priset för saker som det är enormt och kräver ett väldigt moget samhället.

Men som sagt, oavsett vad, även om de ska ha rätt, så blir det inte mindre problematiskt eller mindre dubbel standard, eller mindre förtryck för delen.

Jag anser att det är fel att profit ska gå före medmänniskor men samtidigt så är det komiskt hur folk gråter över yttrandefrihet när de i andra sammanhang inte är lika stora förespråkare för det.
Citera
2021-01-12, 15:26
Medlem
Citat:
Även om det är den enda matbutiken som finns i hela världen?

Men om de skriker äkta prima kött så är det ok?

Jag antar att det skulle ses med blidare ögon, ja.
Citera
2021-01-12, 15:27
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Inte på 12 månader nämen då så. Då kan vi blåsa faran över.
Jävligt onödigt att skrika häng Pence tycker väl alla vi som hatar onödigt våld (därför vi hatar våldsbejakande vänsterpack som typ BLM).Men om du letar lite kan du nog hitta folk som skrikit hot och hetsat mot Trump Giuliani mfl.
Kanske som ropat jävelskaper till Pence också fast inte just där och då.
Inget nytt under solen.

Återigen, vilka var det som angrep senatorhuser och hade planer på att hänga Pence?

Sluta försöka och undvika att svara på frågan
Citera
2021-01-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ok där förstod jag att du trollar. Att storma demokratins högborg och döda flera poliser är mildare än att bränna sopptunnor och vandalisera butiker?

Det som är viktigt är att inte backa en millimeter. Alla de rinos och mjukisar inom GOP som fördömer de som stod upp för demokratin och krävde att valfusket skulle utredas, kommer att lida i framtiden. Det är America First som vinner på all uppståndelse. Det är den verkliga revolutionen.

https://capweekly-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/04/Black-Panther-with-shotgun-634x321.jpg

https://www.thetrace.org/wp-content/uploads/2015/11/B3E067E0E1869B58EF1C6C19D26A6F6D1.jpg
Citera
2021-01-12, 15:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Om du med "bränna sopptunnor och vandalisera butiker" menar Antifa & BLM så har deras "fredliga protester" kostat över 30 döda & miljarder i skadegörelse.
Citera
2021-01-12, 15:30
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej men det har ju ingen gjort. Håll dig till rätt exempel där inget test har gjorts. Eller så kan vi lägga in i testet för att göra det relevant att man fick klagomål på nötköttet och testade sin kyckling och kom fram till att allt var OK.

Eller vill du länka en audit du anser folk borde vara nöjda med. Homodeus försvann ju snabbt när det kom på tal att ge ett konkret exempel på grundlig audit som har gjorts..

Vad sägs om den Trump-orkestrerade utredningen av "valfusket" 2016 - tycker du att den var grundlig nog? Och: bekräftade deras slutsats Trumps påståenden?
Citera
2021-01-12, 15:30
Medlem
Ja, har ni sett på BLM vad tokigt!

Och bilen går bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in