Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Nationella vaccinationsregistret kommer säkert att ha koll på vad du fått för första dos, men det är alltid bra att ta lite eget extra ansvar också.
Alla yrkesgrupper gör fel ibland, men det blir lite olika konsekvenser om en målare tar fel färg eller en pilot misslyckas med landningen.
Ja, och just inom regionerna så är det tyvärr inte sällan de som vet minst om sjukvård som sitter i ledningsfunktionerna och tar besluten.
Jag hörde just Anders T redovisa problemet med vaccinationsregistret på "CoronaNyheterna" på P1. Det är bara 7 regioner som hittills har lyckats koppla upp sina patientregister mot FoHMs vaccinationsregister (som har varit välfungerande i flera år). Man kunde faktiskt höra en liten ton av missnöje i Anders Ts beskrivning av problemet.
Min tilltro till den region där jag befinner mig är dessvärre utomordentligt låg när det gäller det mesta. Att de har schabblat även i denna fråga (uppkopplingen till v-registret) förvånar mig inte alls.
Så jag kommer absolut att vara noga med att ta reda på alla fakta när det blir min tur att få sprutorna.