2021-01-12, 10:09
Medlem
Det finns även vettigt folk bland DNC ledamöter. Som Joe Manchin exempelvis, senator från West Virginia och beskriver sig som konservativ och demokrat. Han ser helst att Joe Biden avblåser riksrättsförfarandet mot Trump. Antal röster i senaten finns inte för att fälla sittande presidenten. Det är enbart en partiskiljande fråga:

https://www.youtube.com/watch?v=zR7DQp8k8WM

Och vicepresident Mike Pence tänker som förväntat inte åberopa 25:e tillägget att avsätta Trump. Det var enbart ytterligare fake news från fake news media..
Citera
2021-01-12, 10:12
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nej dom är ju skyldiga och deras commander in chief har ju sett till att straffet för deras upptåg är 10 års fängelse

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om det verkligen blir så, då antar jag att de får ändra definitionen av "ödets ironi" i alla uppslagsverk framöver..
Trump kommer senare idag berätta att de alla blir benådade.
Citera
2021-01-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Det finns även vettigt folk bland DNC ledamöter. Som Joe Manchin exempelvis, senator från West Virginia och beskriver sig som konservativ och demokrat. Han ser helst att Joe Biden avblåser riksrättsförfarandet mot Trump. Antal röster i senaten finns inte för att fälla sittande presidenten. Det är enbart en partiskiljande fråga:

https://www.youtube.com/watch?v=zR7DQp8k8WM

Och vicepresident Mike Pence tänker som förväntat inte åberopa 25:e tillägget att avsätta Trump. Det var enbart ytterligare fake news från fake news media..

Nej, man hade isåfall använt dessa verktyg enbart i politiska syften.

Trumps tal faller dessutom under yttrandefrihetslagstiftningen i USA och var absolut inte uppviglande till revolution, har sett talet.
Citera
2021-01-12, 10:29
Medlem
Citat:
Nej, man hade isåfall använt dessa verktyg enbart i politiska syften.

Trumps tal faller dessutom under yttrandefrihetslagstiftningen i USA och var absolut inte uppviglande till revolution, har sett talet.

Precis, det är uppvigling från DNC och Crazy Pelosi att plocka partipolitiska poäng...
Citera
2021-01-12, 10:41
Medlem
Citat:
PODD Qanon och stormningen av Kapitolium

Podd i Aftonbladet om Q rörelsen. Dom hade ett samtal om Qanon och konspirationsteorier med en sk expert i studion. Det visade sig att han var allt annat än expert på Q, han var helt enkelt oduglig. För det första måste man ju lära sig att när Q postar heter det Q drops, och inte Q dumps som den sk experten sa. För det andra har Q inte skrivit någonting om DUMB - deep underground military bases - det är någonting experten hittar på på egen hand.

För det tredje så finns det bara en Q, vilket är dem som postar Q drops. Alla andra är Anons. Så när någon skriver på sociala medier under hashtag Qanon så är det bara en Anon som tolkat det Q skrivit. Q kommunicerar överhuvud taget inte utanför 8kun där Q drops presenteras.

Många fel i den podden med andra ord. Den sk experten måste läsa på om Q till nästa gång han yttrar sig..

https://play.acast.com/s/aftonbladetdaily/ab-323557
Senast redigerad av Q-follower 2021-01-12 kl. 10:52.
Citera
2021-01-12, 10:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är väl du och Piii som brukar säga att allt var en dubbelbluff och att Q och Trump jobbade för träsket.

Värt att notera är nog att det faktiska utfallet blev som Q förutspått fast tvärtom 😀

Skulle det visa sig att Q var en D psyops är i alla fall min värld lite mer spännande.

Jag har nog aldrig påstått att Trump jobbar för något träsk - jag har alltid ifrågasatt vad fan träsket är och eftersom det verkar variera från person till person har jag helt enkelt försökt hålla det utanför mina påståenden och behandlat det som "motståndarlaget".
Q tror jag inte ens är insider.
Citera
2021-01-12, 11:14
Medlem
-benito-s avatar
Fortfarande folk som inte fattat att Q är bullshit?
Citera
2021-01-12, 11:35
Medlem
Citat:
Är väl du och Piii som brukar säga att allt var en dubbelbluff och att Q och Trump jobbade för träsket.

Värt att notera är nog att det faktiska utfallet blev som Q förutspått fast tvärtom 😀

Skulle det visa sig att Q var en D psyops är i alla fall min värld lite mer spännande.
Trump är träsk.
Q vete fn, nån lättlurad stackare?
Citera
2021-01-12, 11:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag tror att i din iver att sätta dit trump släpper du fram något ännu värre.

Vi är inte där ännu och jag kan ha helt fel men de som nu utövar censur och hot om defamation för att man är opposition är D.

Nedan killar är enligt min mening fascister,
https://images.app.goo.gl/LmsszaWHPCQ6LHyC6

Är det något du strävar efter är det väl helt ok 😀

Jag pratar inte om Trump i det här fallet, jag pratar genuint om republikanska paritet och hur de har uppfört sig de senaste 40 åren, de har bevisat sig vilja begränsa yttrandefriheten med mantrat "är det ingen som tänker på de stackars barnen!?!"

Titta bara på hur de reagerar när det är våldsamma datorspel och filmer eller för den delen hur de reagerade efter Columbine Massakern när de ville lägga hela skulden på musiker som Marilyn Manson.

Vi ser även hur de skriker om hur man måste reglera företag samt hur polisen inte kan göra fel men så fort företag och poliser inte gör som de vill så börjar de väldigt snabbt ändra tonläge.

Det är helt enkelt ett problem som fanns innan Trump slängde sig in i politiken, det enda han och sådana som Ted Cruz har lyckats göra är att överbevisa vart det republikanska partiet verkligen står.
Citera
2021-01-12, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag har nog aldrig påstått att Trump jobbar för något träsk - jag har alltid ifrågasatt vad fan träsket är och eftersom det verkar variera från person till person har jag helt enkelt försökt hålla det utanför mina påståenden och behandlat det som "motståndarlaget".
Q tror jag inte ens är insider.

Q hade möjligen en kontakt i WH, någon av de 600, som har kunnat ge brödsmulor mellan varven.
Citera
2021-01-12, 13:36
Medlem
Misstänker att denna sista show från Trump var helt på eget bevåg, han hade inte många i etablissemanget med sig. Jag tolkar det som att han trodde på rättvisa och att tillräckligt många skulle göra rätt (i hans tycke).

Vi gör ett nerdyk i Pennsylvania som var en av de omstridda staterna med sina 20 röster är en större stat.

Biden vann med 80555 röster.

Pennsylvania har själva bett att få räkna om men det krävdes att det godkändes den 6 Januari.

Fusk var -
205 000 fler röster än antalet röstberättigade i delstaten.
400 000 fler ballot-röster dagen efter valet än vad som uppgavs ha skickats ut innan valet.
14 000 out of state röster
8000 personer vars namn och födelsedatum stämde med sådana som dött innan 2020.
10 000 registrerade efter valdagen (ej enligt PA lag).
och ett par till.

Man har alltså inte gjort två saker här, kollat signaturerna stömmer och att alla som lagt sin röst blivit registrerade.

Var många som uppgav att deras röst aldrig kom upp på hemsidan när dom tittade, detta var något som GOP uppmanade väljare att kontrollera.

Problemet Trump har är att han tror att det finns rättvisa. Nästan så man misstänker att han lyssnat på Q här. Jag tyckte talet den 6 var lite av en despots sista dagar, han trodde han hade brett stöd när de flesta hade övergivit honom.
Citera
2021-01-12, 14:20
Medlem
kibokos avatar
Citat:

Vi gör ett nerdyk i Pennsylvania som var en av de omstridda staterna med sina 20 röster är en större stat.

Biden vann med 80555 röster.

Pennsylvania har själva bett att få räkna om men det krävdes att det godkändes den 6 Januari.

Fusk var -
205 000 fler röster än antalet röstberättigade i delstaten.
400 000 fler ballot-röster dagen efter valet än vad som uppgavs ha skickats ut innan valet.
14 000 out of state röster
8000 personer vars namn och födelsedatum stämde med sådana som dött innan 2020.
10 000 registrerade efter valdagen (ej enligt PA lag).
och ett par till.
Fast ALLT det där har debunkats gång på gång. Man har blandat siffror från detta val, föregående val och tidigare rapporterade siffror för att få fram exempelvis 205000 i diff. Det stämmer helt enkelt inte. Vilket folk från valmyndigheten har påpekat men när väl en sådan siffra har kommit ut så tas den som sanning för ett gäng människor som tycker att det bara måste finnas något problem, Trump inkluderat.

Att han redan innan valet deklarerade att det endast var med valfusk som han kunde förlora borde vara en varningsklocka om hans uppfattning av rättvisa. Rättvisa för honom är när han vinner, ingenting annat. Minns ni förra valet där han försökte bevisa att han även hade vunnit 'popular vote', även om det inte spelade någon roll för hans legitimitet som president? Det gick ju sådär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in