[quote=Patriarkat|74288047]
Citat:
Ursprungligen postat av
mastodon111
Min teori är att Trump i mångt och mycket röstats fram av USAs fattiga landsbygd.
Svar JA
Och dom föraktar ni, alla dom som tycker dom har fått ett bättre liv med Trump
Trump må vara en jävla narcissist men varför detta föraktet för dom fattiga som tyckte om han
medan i europa är det oftast tvärtom (de som har det sämre brukar oftast rösta vänster i europa). Men antar att en del av förklaringen ligger i ett det är mycket arga missnöjesröster.
Svar Inte nu längre
Vänstern har svikit arbetarklassen och ägnar sig åt surdegsbröd och flygskam
Därför är SD största parti flr stora lo-grupper
Dom känner sig svikna av sossarna och tycker dom fått det sämre
Dom föraktar ni också
Extremvänstern är faktiskt bättre på många sätt och värnar om arbetarna. Dom förstår vad stor invandring gör för dom svagaste i samhället men det är ju ot här
Rent generellt så tror jag du har rätt i din uppfattning.
Har en känsla av att tendenserna är likartade i hela "Väst Världen" då många känner sig svikna av de er traditionella partierna och blickar mot "Höger populister".
Så det är nog samma tänk ch i grunden samma krafter som röstat fram Trump som gör att SD har ökat och blivit ett parti att räkna med i sverige.
Samma sak i många andra Europeiska länder och även grunden till Brexit.
Så kommer vi att se en revolution i USA, kanske men det känns som om delar av detta i USA är för extrema så jag tror inte riktigt på det. Men man kan ju hoppas att våra Europeiska politiker kan försöka dra lite lärdom av detta och föröska anpassa politiken så att inte enbart kapitalet gynnas.
Sen är ju Trump rätt intressant som fenomen, En extremt brutal kapitalist tar strid mot kapitalet.
Vi får se vad som kommer här, kanske vi får se Stefan Person som efterträdare till Åkesson?