2021-01-12, 02:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Du verkar inte kunna formulera dig själv utan att komma med personangrepp, det om något är väl ett bevis för att vara totalt bakom flötet?

I så fall har vi två kapitalt olika teorier om detta. Min teori är att Trump i mångt och mycket röstats fram av USAs fattiga landsbygd.

Det är lite udda att i USA så är det väldigt många fattiga på landsbygden som röster långt åt höger medan i europa är det oftast tvärtom (de som har det sämre brukar oftast rösta vänster i europa). Men antar att en del av förklaringen ligger i ett det är mycket arga missnöjesröster.

Undantaget är väl afroamerikanerna som till en överväldigande andel röstar mest på demakraterna.

Ha ha! Du kallar en befolkning bakom flötet! Jag kallar dig bakom flötet! Du tror att jag är bakom flötet! Du behöver inga teorier om vem som röstade på vem. Missnöjet finns i alla samhällsgrupper. Sedan finns det "väldigt många" i alla samhällsgrupper så vad är din poäng?
Citera
2021-01-12, 02:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det av mig fetmarkerade låter onekligen sjukt. Inte sett - har du länk till källa? Svårt att avgöra om det är rykten eller inte i informationskriget.
"När mobben gick till attack på Capitol Hill jublade han och beskrevs som "borderlinehappy."

Det är ingenting som finns på band för det är rapporter från personal som sa upp sig från Vita Huset efter upploppet och som dom har rapporterat till nyhetskanaler.
Det har upprepats många gånger och folk var chockade över Trumps reaktion och vad som hände och det var därför dom sa upp sig.

Försökte hitta filmen från Trumps tal där han eldar på folk att gå till Capitol Hill samma dag som upploppet men dom klipper den överallt.

Här finns korta bitar av det talet. https://www.youtube.com/watch?v=nGY4mnZWdLw
Här finns fler bitar. https://www.youtube.com/watch?v=xfwbhC2Un2Y
Här finns en längre bit av talet. https://www.youtube.com/watch?v=aJ2fAF50k2g
Här finns en längre bit av talet och dom klipper det också precis när han säger we are going to walk down and I'm going to be there with you och sen tonar det ut. https://www.youtube.com/watch?v=KPIf9_s0M_g
Men han säger att dom ska gå till Capitol och han ska gå med dom för att få sin rätt.
"and we are going to fight like hell" återkommer i talet.

Sen är det ju inte bara talen. Hans tweets under den dagen. Helvetet brakade lös efter den här tweeten. Här är tweeten när Pence inte gjorde som Trump ville.
Den ledde till att mobben ville hänga honom.
https://media-cdn.factba.se/realdonaldtrump-twitter/1346900434540240897.jpg

Efter att upploppet hade lugnat ner sig kallar Trump mobben för patrioter och skriver "go home with love & in peace. Remember this day forever"
https://media-cdn.factba.se/realdonaldtrump-twitter/1346954970910707712.jpg

Här är talet från Georgia.
Trump säger liknande saker i talet från Georgia när valet skulle avgöras där. Samma mening där med. "We are going to fight like hell".
Det finns på film. https://www.youtube.com/watch?v=jdMuOY-9Z_U

Ordets makt är stark och det kan man ge honom att han är en god retoriker, talare, men det var Hitler med och det var därför han fick massorna med sig precis som Trump fick nu.
Så mycket lögner i Trumps tala så man häpnar över att så många tror på honom
Senast redigerad av Timeout 2021-01-12 kl. 02:51.
Citera
2021-01-12, 02:17
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Transparans och audits hade varit en väg för att försöka återfå förtroende om man nu kan visa på ett riktigt val.

Vad gör man åt idioter som inte fattar att man redan genomfört transparenta audits? Hur många gånger ska man behöva göra om dem? Fast du är väl inte en av dem så det blir nog svårt att svara.
Citera
2021-01-12, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du behöver inga teorier om vem som röstade på vem.

Jo, jag får ha precis vilka teorier jag vill och om de stör dig så oehört mycket så är det en liten bonus. Trump vinner helt enkelt inte i storstäder med en generellt högre bildningsnivå. Att högutbildade personer röstar högerextremt är helt enkelt inte så vanligt även om det visst förekommer. Samma mönster ser du i Sverige (om än dock inte lika tydligt, alla möjliga röstar på SD åtminstone).
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-12 kl. 02:21.
Citera
2021-01-12, 02:19
Medlem
Fittheligeandes avatar
Polisen släppte ju för fan in demonstranterna.

https://www.youtube.com/watch?v=_wfeHpWg-Jc&ab_channel=FriaTider
Citera
Medlem
Citat:
Ja, det är lite dubbelt det här, självklart är det väldigt synd om henne att bli en världkändis på det här mindre smickrande sättet men jag tycker samtidigt att det oehört tydligt visar vilken kategori av människor det var som stormade Capitolium. (Arga inte jättevälutbildade människor från landsbygden)

Jag är själv för en levande landsbygd så det har inget med det att göra. Tycker mera att det är dags att försöka göra något åt situationen, USA har problem. Handlar självklart inte enbart om utbildningsnivån utan en hel del på fattigdom och arbetslöshet också.

Ja, det finns flera miljoner korkade väljare hos båda sidor. Nu valde ett par 100st dumskallar göra detta. En rätt skaplig generalisering från din sida. Varför skulle egna företagare / arbetare ha sämre politiskt omdöme än någon som valde att läsa vidare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Exakt. Trump är ju bara 74.

Jepp, rena ungdomen. Tyvärr kommer ha ju vid valet 2024 att vara lika gammal som Biden är nu, så då kan han väl knappast ställa upp i valet. Om han inte skall sända sina rallies från ålderdomshemmet då.
Citera
2021-01-12, 02:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vad gör man åt idioter som inte fattar att man redan genomfört transparenta audits? Hur många gånger ska man behöva göra om dem? Fast du är väl inte en av dem så det blir nog svårt att svara.

Det är ingen idé, de som fortfarande tror på konspirationsteorin gör det inte för att de bryr sig om demokratin utan gör det för att de verkligen vill se Trump i minst 4 år till
Citera
2021-01-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Länka gärna en från ett omdiskuterat område där man matchat signaturer och gjort en fullständig audit.
Citera
2021-01-12, 02:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jösses vad du anstränger dig hårt för att provocera för mig nu, anmärker på ett fjantigt stavfel och en allmänt ytterst provocerande ton, där ser man.

Ja, hon har blivit "känd" genom den här händelsen, sedan får du anmärka på ord hur mycket du vill eller bara spela dum, det är det som du gör allra bäst.

Tänker inte falla i din fälla och spy ut okvädningsord, du är inte värd den ansträngningen.

Oj, jag ber om ursäkt för okvädningsord. Men vad får dig att tro att resten av världens "liberala" mobbare ger sig på just henne? Du måste ta i beaktande att resten av världen inte är lika stora etiska svarta hål som du. Notera att detta inte är okvädningsord utan en etisk bedömning av dig som person. Jag anser att du är värd det. Ge sig på en 21 årig tårgasad tjej. Fy fan vilken ovärdig människa du är.
Citera
2021-01-12, 02:28
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det är fortfarande ett majoritetsargument baserat på vad ABC följare tror, tycker och känner.

Trump är inte skyldig på dessa grunder under förutsättning att publiken var myndig.

Tack för länken. Ska kolla på den nu. Har ABC publiken sett hela videon?

Nja, öppet för diskussion framdeles; upptäckte upplägget på din förfrågan och har ännu inte sett det i sin helhet utan endast återgivna highlights. Ingen aning om ABC publicerat det hela på annat sätt än via sin youtubekanal vilket iofs torde räcka gott, tycker jag.
Citera
2021-01-12, 02:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Länka gärna en från ett omdiskuterat område där man matchat signaturer och gjort en fullständig audit.

Nu börjar du lägga till fler och fler krav. ”transparenta audits” var det du pratade om. Och sådana har gjorts. Men miffon blir ju aldrig nöjda såklart. Du bevisar det så fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in