2021-01-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Om man ska se på det hela lite allvarligare så måste de höja utbildningsnivån i USA, i synnerhet i de fattigare delarna av deras helt enorma landsbygd. Det håller på att gå käpprätt åt h-vete för USA, det fungerar inte att åsidosätta en såpass stor del av befolkningen, de måste göra något. Att man röstar fram en ledare som Trump är tyvärr är oerhört tydligt bevis på det. Stormingen av Capitolium ett annat. Är dessutom otäckt tycker jag med ett sådant enormt stort mäktig land som har en såpass stor del av landet med bristfällig utbildning, en ytterst farlig utveckling. Gör de inget kan det röstas från "nya Trump", det är bara en tidsfråga. De har ett systemfel, vem som helst inser det.

Denna arrogans alltså från akademiker..

Tror dom vet bäst för att dom blivit indoktrinerade med vänstertrams på universitet. Att ha ett bra läshuvud är inte detsamma som att ha sunt förnuft.
Citera
2021-01-12, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Denna arrogans alltså från akademiker..

Tror dom vet bäst för att dom blivit indoktrinerade med vänstertrams på universitet. Att ha ett bra läshuvud är inte detsamma som att ha sunt förnuft.

Antar att du inte delar min teori om Trump i mångt och mycket röstats fram av USAs fattiga landsbygd.

Jag har inte röstat åt vänster i något val, vad är du själv, en omvänd sosse?
Citera
2021-01-12, 01:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Du kommer inte hitta ett enskilt ord eller mening där han uppmanar till våld. Det är talet som helhet, de uppeldade omständigeterna just då, fördömandet av Pence, hoten dagarna innan, den månader långa hjärntvätten av anhängarna och slutligen uppmaningen att marschera mot kapitolium sammantaget som är uppviglingen. Vad som komma skulle var mycket lättförutsett vilket Trump borde förstått när han uppmanade moben att röra sig mot kapitolium. Om inte detta agerande var uppsåtligt eller likgiltigt så är förstås alternativet att Trump är så pass inkompetent och lågintelligent att han verkligen inte såg vad som var på väg att ske.

Hans sista minuten omplaceringar av viktig personal på höga positioner i de grenar av försvaret som hanterar landets säkerhet, talar inte direkt till hans fördel om han vill köra "jag visste inte"-kortet dock.
Citera
2021-01-12, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ditt första inlägg.
De som gick i byggnaden vara ute efter att hänga Mike Pence.
Ditt inlägg direkt efter i tråden.
De som gick i byggnaden gick bara in i lokaler som var avsedda för demokrater.
Båda alternativen kan inte vara rätt.
Förstår du inte logiken är du en fullständig idiot men troligtvis är du bara ytterligare ett nyreggat Trumphatande vänstertroll som bara är ute efter att trasa sönder tråden.

Nu kan det ju inte varit andra än fullständiga idioter som skulle trott att man kunde hitta Pence på kontoret den här dagen, så jo, båda alternativen kan vara rätt.
Citera
2021-01-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Eller så är det du som är dum i huvudet liksom andra liberaler som inte blivit rånade ännu. Tjejen du hånar kommer från tennesee och kan inte förstå att hon blivit tårgasad. Kanske inte så konstigt...

Varning texten innehåller fler än 140 tecken och kan tvinga dig till nyanserat tänkande! Varning!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW73A1/usas-politiker-maste-bara-skottsakra-vastar

Eller är du ett sådant kioskmongo att du tror att revolution är ett dåligt ord i USA:s folklager?

Ja, det är lite dubbelt det här, självklart är det väldigt synd om henne att bli en världkändis på det här mindre smickrande sättet men jag tycker samtidigt att det oehört tydligt visar vilken kategori av människor det var som stormade Capitolium. (Arga inte jättevälutbildade människor från landsbygden)

Jag är själv för en levande landsbygd så det har inget med det att göra. Tycker mera att det är dags att försöka göra något åt situationen, USA har problem. Handlar självklart inte enbart om utbildningsnivån utan en hel del på fattigdom och arbetslöshet också.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-12 kl. 02:07.
Citera
2021-01-12, 02:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det var ABC som gjorde opinionsundersökningen. Se nedan.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2021/01/10/abc-news-poll-over-half-americans-want-trump-removed/6618160002/

Nedan förefaller vara talet 210106 in extenso:

https://m.youtube.com/watch?v=Ru0LbdU1oOQ

Det är fortfarande ett majoritetsargument baserat på vad ABC följare tror, tycker och känner.

Trump är inte skyldig på dessa grunder under förutsättning att publiken var myndig.

Tack för länken. Ska kolla på den nu. Har ABC publiken sett hela videon?
Citera
2021-01-12, 02:02
Medlem
Citat:
Antar att du inte delar min teori om Trump i mångt och mycket röstats fram av USAs fattiga landsbygd.

Jag har inte röstat åt vänster i något val, vad är du själv, en omvänd sosse?

Jo, ungefär som Demokraterna röstas fram av fattiga minoriteter. Så vad är poängen?

Räknade du C o L som höger nu eller...

Nope, har aldrig röstat på de traditionella skräp-partierna i Sverige.
Citera
2021-01-12, 02:08
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ja, det är lite dubbelt det här, självklart är det väldigt synd om henne att bli en världkändis på det här mindre smickrande sättet men jag tycker samtidigt att det oehört tydligt visar vilken kategori av människor det var som stormade Capitolium. (Arga inte jättevälutbildade människor från landsbygden)

Jag är själv för en levande landsbygd så det har inget med det att göra.

Du hade inte en jävla susning att det var lagligt att uppföra sig som en dåre i hälften av USA:s parlament. Bara det faktum att du inbillar dig att tjejen är en "världskändis" visar väl mest att du är en lantis. Glöm inte att oerhört stavas med ett h. Att stava fel när man yrar om "kategorier av människor" visar att man själv hör hemma i botten av tunnan. Något säger mig att du skulle stått i främsta ledet om du haft råd att flyga över.
Citera
2021-01-12, 02:08
Medlem
HomoDeuss avatar
Meanwhile, another opinion.

https://mobile.twitter.com/Lesdoggg/status/1348360474178449408
Citera
2021-01-12, 02:10
Medlem
Citat:
Om något fel har begåtts i samband med utredningen gällande en enskild person i den massiva härva av kopplingar som utreddes så må det väl vara hänt. Det tar samtidigt på intet sätt bort resultatet när det gäller helheten av utredningen och att det faktiskt var en påverkan från rysk sida i valet. Det var många anklagade som ljög i samband med utredningen, vissa blev till och med dömda för det.
hahah. Att basera hela skiten på en rapport man vet inte är pålitlig som är köpt av ett motståndarparti men presenteras som sanning av FBI samtidigt som man själva medverkar i att fabricera bevis och allt detta mot en presidentkampanj. Nej du en utredning som lika uppenbart är politisk motiverad som att 1+1 är 2 är det svårt att lita på.

Helheten i utredningen var att man gjorde bort sig. Men som jag sa är det många som missat det. Få som red ut till Comeys försvar när Trump sparkade honom verkar heller inte ha sett mr I dont know eller I dont remember Comey i hearing.

Folk är less på denna korruption. Det gör det också enklare att tro på valfusk när man ser konstiga saker när man vet att dom håller på så här. Transparans och audits hade varit en väg för att försöka återfå förtroende om man nu kan visa på ett riktigt val. Censur brukar inte direkt leda till att man känner att sin röst blivit hörd vad jag vet.
Citera
2021-01-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du hade inte en jävla susning att det var lagligt att uppföra sig som en dåre i hälften av USA:s parlament. Bara det faktum att du inbillar dig att tjejen är en "världskändis" visar väl mest att du är en lantis. Glöm inte att oerhört stavas med ett h. Att stava fel när man yrar om "kategorier av människor" visar att man själv hör hemma i botten av tunnan. Något säger mig att du skulle stått i främsta ledet om du haft råd att flyga över.

Jösses vad du anstränger dig hårt för att provocera för mig nu, anmärker på ett fjantigt stavfel och en allmänt ytterst provocerande ton, där ser man.

Ja, hon har blivit "känd" genom den här händelsen, sedan får du anmärka på ord hur mycket du vill eller bara spela dum, det är det som du gör allra bäst.

Tänker inte falla i din fälla och spy ut okvädningsord, du är inte värd den ansträngningen.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-12 kl. 02:13.
Citera
2021-01-12, 02:12
Medlem
Citat:
Du kommer inte hitta ett enskilt ord eller mening där han uppmanar till våld. Det är talet som helhet, de uppeldade omständigeterna just då, fördömandet av Pence, hoten dagarna innan, den månader långa hjärntvätten av anhängarna och slutligen uppmaningen att marschera mot kapitolium sammantaget som är uppviglingen. Vad som komma skulle var mycket lättförutsett vilket Trump borde förstått när han uppmanade moben att röra sig mot kapitolium. Om inte detta agerande var uppsåtligt eller likgiltigt så är förstås alternativet att Trump är så pass inkompetent och lågintelligent att han verkligen inte såg vad som var på väg att ske.

Riktigt starka indicier du hittat där. Återkom gärna med något konkret..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in