2021-01-11, 23:30
Medlem
Även kongressledamoten Ron Paul har nu blivit avstängd av Facebook.

Citat:
With no explanation other than "repeatedly going against our community standards," @Facebook has blocked me from managing my page. Never have we received notice of violating community standards in the past and nowhere is the offending post identified.

https://www.newsweek.com/ron-paul-blocked-accessing-facebook-page-over-violating-community-standards-1560639
Citera
2021-01-11, 23:32
Avstängd
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Propabiliteten för det du anför är rimlig med tanke på att det börjar vara tid för sänggående. Det gläder mig att du kan skriva inlägg som berör annat än oralsex. Fortsätt så!

Som du säger: det är dags för sängen; vissa av oss håller på att utbilda sig och har inte tid att skriva här dygnet runt. Under natten kommer Trump att hålla ett tal och jag hoppas att han i den meddelar att Biden redan är arresterad och att gubbjäveln skall hängas nästa dag. Då blir jag glad när jag läser morgonnyheterna om sex timmar. God natt!
Citera
2021-01-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Samma FBI som letade bevis för att Ryssland påverkade valet och fixade så Trump vann. Flera års utredning av de korrupta idioterna på FBI ledde till ingenting. Inga bevis hittades. FBI har helt gjort bort dig, samma som CNN som tjatade om lögnen i flera år.
Helt fel, sluta vara så okunnig och läs på lite om vad som faktiskt hände. Rysspåverkan i valet 2016 är konstaterad och gjordes i syfte att boosta Trumpkampanjen samt underminera Clinton och den amerikanska demokratin.
Citera
2021-01-11, 23:36
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inga teorier. Det vi har bevittnat är en statskupp mot presidenten och väljarna, utförd av demokraterna i maskopi med big-tech. De hade hoppats att Trump bara skulle gå på det och erkänna sig besegrad[...yadayada...svammel...konspirationsretorisk gallimattias... svammel...yadayada...]

Alltså, problemet med mången identitetshögerextremist här torde vara den ofrånkomliga benägenheten att pådyvla de uppfattade kontrahenterna som varandes i avsaknad av fattningsförmågor i motsvarande begränsad andel som till honom själv.
Citera
2021-01-11, 23:38
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Kan du lägga ner med dina överdrivet svåra ord... sluta leka smart.

Det var uppenbart att du trodde hela USA skulle stå i lågor bara för att någon flashbacktjomme pratade gott om trump.

Är det fel att uppskatta det svenska språkets möjligheter? Kan man inte säga det som så att jag föredrar att formulera mig snarare än att hemfalla åt invektiv och dito anpassat språkbruk?

Detta är off-topic
Citera
2021-01-11, 23:40
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittludret
Du behöver inte vara orolig för min mentala kapacitet - jag har ett uppmätt IQ och ett intellekt som vida överstiger den flesta av jordens befolkning, därav ser jag lätt igenom sådana simpla försök att hjärntvätta befolkningen till vänsterns fördel.

Tycker du inte det är lite märkligt att dessa herrar som så villigt lät sig fotograferas inne i kongressen återfinns på fotografier i samband med BLM-protesterna?

Det är komiskt att de inte ens försöker dölja hur uppenbart uppgjort och fejkat allt är nu, men det är väl därför det kallas fake media antar jag.

"Uppmätt IQ"? Av vem då? Åkesson?

Lol.

Det du skriver kan du gott söka styrka med länkar om du anser det empiriskt fastställt i något avseende.
Citera
2021-01-11, 23:41
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Var försiktig, finns tyvärr ett fåtal högerextremistiska psykopater med IQ över genomsnittet och det är dessa som är allra farligast.

OK. Now I'm shaking in my boots

På vilket vis är dessa farliga, menar du?
Citera
2021-01-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Helt fel, sluta vara så okunnig och läs på lite om vad som faktiskt hände. Rysspåverkan i valet 2016 är konstaterad och gjordes i syfte att boosta Trumpkampanjen samt underminera Clinton och den amerikanska demokratin.
Det handlar inte om okunnighet, det bottnar i en annan verklighetsuppfattning. Rättsväsendet, media, FBI, dem och största delen av alla myndigheter konspirerar och ljuger. De enda som talar sanning är nu avstängda från sociala medier. Facebook och Twitter är helt plötsligt också med i konspirationen.
Citera
2021-01-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Alltså, problemet med mången identitetshögerextremist här torde vara den ofrånkomliga benägenheten att pådyvla de uppfattade kontrahenterna som varandes i avsaknad av fattningsförmågor i motsvarande begränsad andel som till honom själv.

Förstår du själv vad du svamlar om? Jag tror säkert att du med ditt exceptionella intellekt egentligen förstår vad som har hänt. Men dina åsikter gör att du kommer att sitta här och argumentera i alla fall för det som egentligen är moraliskt fel. Det viktiga är inte att det blir rätt utan att din sida vinner. Så är det alltid.
Citera
2021-01-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det handlar inte om okunnighet, det bottnar i en annan verklighetsuppfattning. Rättsväsendet, media, FBI, dem och största delen av alla myndigheter konspirerar och ljuger. De enda som talar sanning är nu avstängda från sociala medier. Facebook och Twitter är helt plötsligt också med i konspirationen.
Okunnighet om den värld vi lever i är väl förvisso en del av att leva i ett parallellt universum, men förstår vad du menar.
Citera
2021-01-11, 23:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det är inga teorier. Det vi har bevittnat är en statskupp mot presidenten och väljarna, utförd av demokraterna i maskopi med big-tech. De hade hoppats att Trump bara skulle gå på det och erkänna sig besegrad, men han gjorde inte det.

Nu är de livrädda att sanningen skall komma fram och försöker stänga ner internet för alla som inte står på deras sida. De var rädda redan innan valet för de visste att om Trump skulle få 4 år till så skulle korruptionen kunna uppdagas. Det var därför man bestämde att han måste bort till varje pris.

Men ju mer de försöker desto mer kommer motståndet att öka. Halva USAs befolkning kommer inte att ge upp så lätt. Big-tech har redan förlorat en del av sina inkomster och alternativa operatörer har redan börjat växa på deras bekostnad. Försöker de stänga ner ännu mer så kommer det att bli för uppenbart.

Enda chansen de nu har är att försöka provocera fram våldshandlingar från de konservativa för att kunna demonisera dem ännu mer och döda eller fängsla de värsta bråkstakarna.

De behöver inte försöka provocera fram något för vi har redan sett konservativa våldshandlingar. Nu senast den 6.

Att det här skulle vara Antifa är bara galenskaper; förvisso har ickerepublikaner tjänat mycket på det som har hänt, men man hade de facto redan segrat. Errarna har förlorat makten i båda husen och presidenten är demokrat. Om några har haft anledning till att försöka med en revolution är det istället våldshögern med Trump i spetsen. Det handlade för deras del antingen om det, eller att bara ge upp, för någon laglig väg till förändrat valresultat fanns och finns inte, eftersom det inte finns några bevis på det påstådda fusket.

Om vi då tittar på vad Qanonhögern är under Trump är det väldigt lätt att förstå vad som har hänt.

1. Trump ser konspirationer i mycket och tjatar inte sällan om valfusk. Det har han gjort i många år nu.
2. Trump förlorar valet och som ett brev på posten kommer hans prat om att han egentligen vann.
3. Qanontokarna tror på det här och lyssnar på hans uppmaningar.
4. Trump säger att de ska ta sig till huvudstaden den 6 och protestera.
5. Det är just vad tokhögern gör. Ett antal av dem är ju identifierade, och Ashli Babbitt var sannerligen ingen Antifamänniska, så aktiv som hon var inom Qanon och med tanke på hennes bakgrund.

I ljuset av det blir det helt meningslöst att hävda att det här skulle vara Antifafolk, för om det skulle stämma är hela Qanon och landets väpnade styrkor också en del av the deep state, med syfte att störta den stackars lidande vite mannen i fördärvet.

Här är en fundering; ifall Babbitt var en provokatör från vänsterkanten; varför offrade hon då sitt eget liv? I en sådan situation skulle hon snarare försöka hetsa andra till att begå dumheter, men passa sig noga för att bli skjuten.

Nej, hon och andra tror helt enkelt på lögnerna och lever och dör för sina teorier om att allt är en konspiration.
Senast redigerad av goseigen 2021-01-11 kl. 23:53.
Citera
2021-01-11, 23:46
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Förstår du själv vad du svamlar om? Jag tror säkert att du med ditt exceptionella intellekt egentligen förstår vad som har hänt. Men dina åsikter gör att du kommer att sitta här och argumentera i alla fall för det som egentligen är moraliskt fel. Det viktiga är inte att det blir rätt utan att din sida vinner. Så är det alltid.

Vart vill du komma detta? Vad vill du ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in