2021-01-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Jag läste någonstans att han är en ensamkommande och har inte varit så många år i Sverige..

Nä, 21 åringen kom som 10 åring från kurdiska delen av Iran (kurd).

18 åringen född i Sverige, uppväxt i Solna dock med ointegrerade föräldrar som har uppfostranstrategier från nordafrikanska bergen - och som satt sina djupa spår inom den familjen och samhället.
Citera
2021-01-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Nä, 21 åringen kom som 10 åring från kurdiska delen av Iran (kurd).

18 åringen född i Sverige, uppväxt i Solna dock med ointegrerade föräldrar som har uppfostranstrategier från nordafrikanska bergen - och som satt sina djupa spår inom den familjen och samhället.
ok men visst kom han väl själv hit som 10 åring?
Citera
2021-01-11, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Det sistnämnda, spot on. Självhat pga egen läggning och där sitter de med extremt mkt ångest just nu med önskan att dränka med droger och fortsatt kriminalitet.

Känns som detta är ett klassiskt fall av självhat i kombination med att de antagligen tvingats till tidelag med djur under sin tid i hemlandet.
Tror också att GMs föräldrar är nära besläktade vilket kan vara orsaken till deras ovanligt fula uppsyn samt brist på intelligens.
Läste i en rapport att de säga ha en kunskapsnivå motsvarande en tredje klassare.
Citera
2021-01-11, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Känns som detta är ett klassiskt fall av självhat i kombination med att de antagligen tvingats till tidelag med djur under sin tid i hemlandet.
Tror också att GMs föräldrar är nära besläktade vilket kan vara orsaken till deras ovanligt fula uppsyn samt brist på intelligens.
Läste i en rapport att de säga ha en kunskapsnivå motsvarande en tredje klassare.
tvingats? På vissa ställen är det ett sätt att bli man. Vilken rapport har du läst det i? Inte ens någon i klass 3 skulle bete sig så om allt stod rätt till
Citera
2021-01-11, 22:37
Avslutad
Ni som läser detta och själva kommer från Mellanöstern, hur ser man på dessa brott bland icke kriminella iranier, afghaner etc?

Kan vi hoppas att de här två homosexuella våldtäktsmännen blir behandlade som de djur de är av sina landsmän?

Med tanke på den (i min mening egentligen fruktansvärda) rådande synen på homosexuella i delar av Mellanöstern kanske man kan hoppas på att de blir paria bland de sina?
Citera
2021-01-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Tröttsamt med detta ständiga prat om att "den ska minsann få se".

Ingen gör något, samma snack i tråden om Blattelito.
Gå och lägg dig om du är trött då? Vem fan är ”Blattelito”?😄
Citera
2021-01-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaffarbin
Fel. Liknande brott konsumerar varandra. Om någon begår misshandel, döms denna inte samtidigt för ringa misshandel. Om någon begår mordbrand, döms denna inte för skadegörelse osv.
Vad yrar du om? Det är ju precis det jag skriver. Är liknande brott skadegörelse och mordbrand?😄
Det brottet med högst straffvärdet konsumerar resten
Citera
2021-01-12, 03:29
Medlem
Dessa 2 pojkar försökte sig på mig och skulle råna mig, de gick inte så bra då ena sprang o den andra fick sig ett par fina smällar . Riktiga kräk såna som dom borde avrättas. Sverige borde skaffa dödstraff så enkelt är de
Citera
2021-01-12, 03:37
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitts23
Dessa 2 pojkar försökte sig på mig och skulle råna mig, de gick inte så bra då ena sprang o den andra fick sig ett par fina smällar . Riktiga kräk såna som dom borde avrättas. Sverige borde skaffa dödstraff så enkelt är de

Du får gärna skriva mer detaljer. Men nej - vi behöver inte dödsstraff. Vi måste bara avvisa MP's envisa vägran att utvisa de som kommer hit och begår brott. Skitsamma vad dom flydde från; kommer dom hit och begår brott är det enkelbiljett hem som ska gälla - och dörrvakter så dom inte återkommer.

Det är egentligen så enkelt, ja.
Citera
2021-01-12, 05:27
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Du får gärna skriva mer detaljer. Men nej - vi behöver inte dödsstraff. Vi måste bara avvisa MP's envisa vägran att utvisa de som kommer hit och begår brott. Skitsamma vad dom flydde från; kommer dom hit och begår brott är det enkelbiljett hem som ska gälla - och dörrvakter så dom inte återkommer.

Det är egentligen så enkelt, ja.

Amen, ut med dem. Även deras familjer skall utvisas vid minsta lilla brott. UT. Och idén med gamla hederliga dörrvakter har jag läst någonstans förr. Hade en average Stureplansdörrvakt från förr skött invandringspolitiken hade inget av detta slödder ens kommit in i Sverige från första början. Så djävla enkelt.
Citera
2021-01-12, 05:34
Medlem
pertinaciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitts23
Synd att du inte utdelade det straffet där och då.
Citera
2021-01-12, 05:48
Medlem
Någon som vet hur det blir med pengarna som Hanif Bali samlade in. Kan Skatteverket kräva att skatt ska betalas? Eller måste Hani Bali först kontakta Skatteverket och förklara att det är en gåva som inte ska beskattas.
Senast redigerad av Vanligman 2021-01-12 kl. 05:48. Anledning: redigera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in