2021-01-11, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Se där. Många av de som deltog samt de mest fanatiska Trumpanhängarna såg det nog mer som ett pojkstreck och många verkar chockade över att de grips på löpande band. Det sågs tydligen inte så farligt att inta Kapitolium och helt normalt att föra in vapen samt material som buntband för att att ta gisslan. Att många av dem glatt tog selfies eller livestreamade när de vandrade runt i byggnaden, många bärandes på föremål som tillhör byggnaden, gör att man funderar över hur så pass korkade människor klarar av sin vardag egentligen? Vad trodde de egentligen? Att det var någon turistvandring i Kapitolium utan konsekvenser? Låt gå för att många blivit lurade av Trumps retorik, men han kan knappast rädda dem. Han kastade dem istället under bussen när det började brännas och sa att de skulle bli straffade. Det måste ha chockat en och annan
Jag tror inte som du. Jag tror att många av de som gjorde det här inte smugglade in vapen osv. utan möjligtvis en mobiltelefon och en flagga. Jag tror att när polisen öppnade dörrarna och vinkade in dom så tänkte nog de flesta som du säger att det var inte så allvarligt. Sen har vi ett litet antal som såklart borde tänka annorlunda om sitt agerande.
Citera
2021-01-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Se där. Många av de som deltog samt de mest fanatiska Trumpanhängarna såg det nog mer som ett pojkstreck och många verkar chockade över att de grips på löpande band. Det sågs tydligen inte så farligt att inta Kapitolium och helt normalt att föra in vapen samt material som buntband för att att ta gisslan. Att många av dem glatt tog selfies eller livestreamade när de vandrade runt i byggnaden, många bärandes på föremål som tillhör byggnaden, gör att man funderar över hur så pass korkade människor klarar av sin vardag egentligen? Vad trodde de egentligen? Att det var någon turistvandring i Kapitolium utan konsekvenser? Låt gå för att många blivit lurade av Trumps retorik, men han kan knappast rädda dem. Han kastade dem istället under bussen när det började brännas och sa att de skulle bli straffade. Det måste ha chockat en och annan
De brann onekligen för sin sak. Nu kommer de att bli utbrända. De lever fortfarande i tron att ett mirakel ska inträffa och att Trump ska avslöja någon internationell konspiration som kommer att ge honom makten tillbaka. Huvudrollsinnehavaren har gått under jorden eftersom han satsade allt på en bluff som blev synad. Vem synade? En korthaj som heter Pence.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag tror inte som du. Jag tror att många av de som gjorde det här inte smugglade in vapen osv. utan möjligtvis en mobiltelefon och en flagga. Jag tror att när polisen öppnade dörrarna och vinkade in dom så tänkte nog de flesta som du säger att det var inte så allvarligt. Sen har vi ett litet antal som såklart borde tänka annorlunda om sitt agerande.
Varför klättrade dom in genom krossade fönster om dörrarna var öppna?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Trump kommer hålla låda 19.30

https://youtu.be/QsWgG11iiCw

Håll i er.

och som vanligt så låter han oss vänta..
Live om 111 minuter står det nu.
Citera
2021-01-11, 19:28
Medlem
Enligt FBI så uppmanas folk demonstrera beväpnade i alla delstater mellan 17:e och 20:e januari.

Det skulle inte förvåna mig om Förenta Staterna upplöses i år. 70 miljoner amerikaner anser inte att Joe Biden är en legitim president.
Citera
2021-01-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför klättrade dom in genom krossade fönster om dörrarna var öppna?
Vilka "dom"? Alla? Vet du inte att folk även gick in genom dörrarna? Jag hade gissat på att fler gick in genom dörrarna som var öppna än vad det gick folk in genom krossade glas.

https://twitter.com/christina_bobb/status/1347596278583197698

Här ser du en massa folk på väg in genom vadå, dörrar eller krossade glasrutor? Vilka står på andra sidan dörren och hälsar dom välkomna?
Ledtråd 1: dörra...
Ledtråd 2: p*lisen
Citera
2021-01-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Enligt FBI så uppmanas folk demonstrera beväpnade i alla delstater mellan 17:e och 20:e januari.

Det skulle inte förvåna mig om Förenta Staterna upplöses i år. 70 miljoner amerikaner anser inte att Joe Biden är en legitim president.
Då var inte staterna så förenta. Men då kan det faktiskt bli 50 presidenter!
Citera
2021-01-11, 19:34
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:

Vem uppmanar "folk" att demonstrera?
Citera
2021-01-11, 19:34
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Vem är det som uppmanar till detta?
Citera
2021-01-11, 19:37
Medlem
Citat:
Vilka "dom"? Alla? Vet du inte att folk även gick in genom dörrarna? Jag hade gissat på att fler gick in genom dörrarna som var öppna än vad det gick folk in genom krossade glas.

https://twitter.com/christina_bobb/status/1347596278583197698

Här ser du en massa folk på väg in genom vadå, dörrar eller krossade glasrutor? Vilka står på andra sidan dörren och hälsar dom välkomna?
Ledtråd 1: dörra...
Ledtråd 2: p*lisen
Det är bra! Kalla media för lögnare och köpa en Twitter från någon random Trumpster.
Citera
2021-01-11, 19:37
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Så var det nog. De flesta var säkerligen obeväpnade och ett stort fel var att det var lite för lätt att ta sig in. Många blev nog förvånade över att de helt plötsligt var inne. Nu vet jag att man kan göra mycket i grupp som man inte skulle gjort individuellt. Fotbollshuliganism är ett exempel på det. Man gömmer sig i mängden och gör som andra. Men någonstans finns en gräns som skiljer oss "normala" från denna pöbel, även de som inte hade onda avsikter. Att tränga sig igenom krossade fönster och dörrar, där hade definitivt min gräns gått om jag ens kommit så långt. För några blev det kanske mer uppenbart när den f.d. militären Ashley Babbit blev skjuten och att de först då insåg allvaret. Jag får intrycket av att demonstranterna ändå inte tyckte att de gjorde något direkt fel och att det var i sin ordning att demonstrera. Valet hade ju "stulits" från dem och då får man göra så här.
Citera
2021-01-11, 19:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Det är inte första gången som Tok-frans avslöjar sin okunskap.

Förklara för mig vad polis en i kapitolium gör resterande del av året?

Står de i dubbla led runt byggnaden 7 dagar i veckan?

Om förstärkning vid en mega-demonstration behövs, vart kommer den ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in