Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Sist jag kollade hade Sverige offantligt många fler döda per capita än vad Sverige har. Så om det går åt helvete i Norge är det ingenting jämfört med hur det går i Sverige.
Jag tror inte att barnen som är hemma lider vare sig psykiskt eller fysiskt i någon större omfattning, även om det förstås finns undantag. Kanske vill de hellre ha sina föräldrar i livet. Kanske är oron för att förlora dem större?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/391z8X/raiden-4-forlorade-bada-foraldrarna-i-covid-19
Nu kanske jag tjatar men du duckar en tredje gång.
Varför skenar INTE smittspridningen i Norge som har haft skolorna öppna hela hösten om du nu säger att det är den största och viktigaste smittkällan?
Deras Tegnell-motsvarighet som ni hyllat ångrar till och med att dom stängde i våras.
Sen sopar du bara bort alla saker som rör barnens väl och hälsa men när det kommer till pensionärerna då tycker du att vi skall visa empati.
Jag vet vad jag pratar om då jag ser det på nära håll.
Hur många barn kommer inte sluta idrotta nu. Jag har problem själv att motivera dom att fortsätta med en idrott som dom inte fått träna och spela matcher i på snart ett år.
Distansutbildningen är värdelös både kunskapsmässigt och socialt.
Du kan säkert hitta barn som säger att dom mår bra av ensamhet, dålig utbildning, stillasittande och viktökning men både du och jag kan räkna ut att det kommer få långttidseffekter på deras hälsa.