2021-01-11, 17:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Hindra Trump från att begå brott
Att förhindra att sådant som strider mot gällande regler publiceras.

Att sprida falsk information och att uppmana till brott är exempel på sådant som inte är tillåtet. Trump har brutit mot reglerna länge. Han har blivit varnad. Hans inlägg har flaggats som lögnaktiga.

När han nu trappade upp sina brott mot reglerna genom att uppvigla och uppmana till brott så gick han för långt.

Han borde ha stoppats långt tidigare, men han har fått fortsätta eftersom han är USAs president. Han har orsakat så mycket skada redan att det är hög tid att det tar slut.

Han kommer att minnas som presidenten som uppmanade en lynchmobb till att storma Kapitolium.

En president i USA som uppmanar till statskupp!!!???!!!

Han har gjort sig själv, sitt land och sina anhängare till åtlöje. Han har allvarligt skadat demokratin och den respekt som USA hade i omvärlden. Vem ska kunna ta USA på allvar efter detta?

Finns något straff som är tillräckligt för honom?

Jag tyckte att jag formulerade en enkel fråga, men jag ser att jag bör förtydliga den.

Vad är syftet med att kapa POTUS access till olika kommunikationsplattformar på nätet, frågade jag. Ditt svar är alltså att tex det internationella storbanksbolaget Goldman Sachs tog ansvar för USA då de motverkar POTUS att tala med sina väljare. Har jag förstått dig rätt?
Citera
2021-01-11, 17:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att det är OK att uppmana till våld i vissa situationer eller att det är OK för att demokraterna gjorde det också? Du tycker att det är OK att demokraterna OCH Trump gör det?

Vad förstår du inte? Polisen har våldsmonopol. Även i USA. Om det blir upplopp man bränner ner städer, mördar medborgare. Vad ska presidenten annars säga? Jag kommer tillåta detta!

Citat:
Kontexten är att han uppmanar poliser och privatpersoner att ta till våld även om det inte behövs. Det finns ingen som säger att poliser inte får använda våld när det behövs och det finns ingen anledning att formulera det som att det skulle vara frågan om det.

Kontexten?! Är det som dessa kodord? Trump sa att ordningen ska återställas. Vad fel med det? Samma sak han sa efter 6/1 stormingen också.

Citat:
Kontexten av vilka han sa det till och vad han sagt till dem tidigare. Han är inte dum i huvudet även om det ibland verkar så. Han fattar att han inte kan säga precis vad som helst så han sprider ut det vid flera tillfällen precis som Hitler gjorde samt delegerar det till olika talare så att inte samma talare ska säga för mycket som kan fälla dem.

Kodorden igen. När han faktiskt inte säger en sak måste ni hitta på vad han faktiskt menar. Snälla nån.

Citat:
Men han sa inte att de bara skulle demonstrera. Tillsammans med de andra talarna ex. Dipshit Junior och Greve Dracula så sa de att de skulle "hämta in namn", "kick ass", hota de som inte ställer sig på deras sida etc. Det är helt självklart att "hämta in namn" i kombination med "kick ass" och hot om våld till de som inte sluter upp att det handlar om en väpnad revolution. I synnerhet när det var en chorus av folk som skanderade "Hang Pence". Det är inte något som sker impromptu utan var koreograferat av personer som nu är under utredning.

När sa han det? Nu klumpar du in honom med andra. Ha sa ALDRIG något om detta. Enbart protestera och likt han trodde och polisen också fredligt som just R gjort hela tiden tidigare. Vart noll bråk därav kanske att polisen inte hade resurser på plats. Det bevisat t.ex med ett samtal Trump gjorde under stormingen att han hade ingen aning om detta. Han togs på sängen som polisen också. Men det var ju mycket mera dessa demokraters fel som faktiskt uppmuntrade till riots i somras.
Citera
2021-01-11, 17:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
This.

This right there.

Att försöka omkullkasta en av, om inte äldsta, så i alla fall en av världens solidaste demokratier borde straffas med döden.

Högförräderi.

Må han brinna i helvetet.

In the words of the Terminator:

https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&v=YhUxguC159o
Vad bör göras med dem som vill ha Trump vid makten?
Citera
2021-01-11, 17:18
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
https://www.vox.com/21506029/trump-violence-tweets-racist-hate-speech
https://abcnews.go.com/Politics/back-trump-comments-perceived-encouraging-violence/story?id=48415766

Och sist men inte minst, en video från 2016 (FYRA ÅR SEN): https://www.youtube.com/watch?v=WIs2L2nUL-0

Låter fruktansvärt
He told a crowd rallying south of the White House to “walk down to the Capitol,” adding, “You will never take back our country with weakness.”

Kan du inte hitta något mer konkret än sånt som folk antyder att han säger eller vad andra säger i hans namn eller sånt som man verkligen måste vrida och vända på för att få det till något som låter som ett hot. Nu såg jag inte videon men baserat på texterna i länkarna så utgår jag att det inte är "nu ska vi attackera och mörda demokrater".
Citera
2021-01-11, 17:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
This.

This right there.

Att försöka omkullkasta en av, om inte äldsta, så i alla fall en av världens solidaste demokratier borde straffas med döden.

Högförräderi.

Må han brinna i helvetet.

In the words of the Terminator:

https://www.youtube.com/watch?edufilter=NULL&v=YhUxguC159o

Snart är Trump irrelevant...
Möjligen kan man säga att Trumps uppmaning till sina anhängare att storma Kongressen är mer lik branden i riksdagshuset i Berlin 1933, än kristallnatten. Branden användes som förevändning att avskaffa demokratin och grunden för Hitlers envälde lades.

Från Arnolds video väljer jag detta citat (om Trump):

"The good thing is that he soon will be as irrelevant as an old tweet."

Citera
2021-01-11, 17:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Irans Ayatollah Khameini däremot följer reglerna och finns kvar på Twitter, som uppbenbarligen inrymmer rätten att uppmana till utplånande av Israel och förnekelse av förintelsen.

Eller är detta oklart för dig?
Inte alls, saken framstår i fullständig klarhet vilken jag tråden igenom påtalat och belyst.

Högern efterfrågar en moral och ett rättviseperspektiv som stammar ur vår kristna tradition. Detta saknas tyvärr hos både elit och vänstern.

Jag upprepar vad jag tidigare sagt:
Den som har makten avgör självständigt vad som är rätt, om vi ser till vad som ger vilka konsekvenser.

Högerns samlade problem är undervärdering av hatet mot den vita världen, och den maktposition våra motståndare skaffat sig.
Citera
2021-01-11, 17:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kan du inte hitta något mer konkret än sånt som folk antyder att han säger eller vad andra säger i hans namn eller sånt som man verkligen måste vrida och vända på för att få det till något som låter som ett hot. Nu såg jag inte videon men baserat på texterna i länkarna så utgår jag att det inte är "nu ska vi attackera och mörda demokrater".

Jag gissar att du inte har någon högre utbildning men det finns diverse psykologiska studier som jag rekommenderar att du läser så du fattar att beteendedynamiken är helt annorlunda i grupper än för individer. Hitler behövde inte säga att de skulle gå och döda judarna innan kristallnatten, det var underförstått av den större kontexten. Du vill inte se kontexten utan letar efter detaljer som sedan skall tas ur sin större innebörd.

Personerna som Trump, Dipshit Junior och Dracula talade till har blivit hjärntvättade under mer än 4 års tid. De har inte bara hört de senaste fyra minutrarna utan många långa timmars raljerande om hur de är Trumps soldater mot korrupta djur som inte förtjänar att leva.

Det faktum att många i den här tråden inte fattar att det är olagligt att skrika "häng vicepresidenten!" utanför byggnaden där han gör sitt konstitutionella arbete är ett praktexempel på varför lagar om ex. hets mot folkgrupp behövs. Vad fan tror ni sker om man släpper loss en mobb så där? Är ni helt jävla hjärndöda?
Citera
2021-01-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lyssna på Elizabeth!
Så, du har inte uppfattat vad som var meningen och syftet med Trumps uppmaningar till sin mobb?

Har du lyssnat på Elizabeth från Tennessee?

Hon har förstått vad Trump menade.

https://www.youtube.com/watch?v=WTLXtE8ihcY&feature=emb_logo

Trump är avstängd från Twitter, Facebook och flera andra sociala medier. Dom har varit exeptionellt toleranta mot Trump, trots att han ljugit, spridit konspirationsteorier, uppmanat till våldsamt upplopp, till statskupp och en rad andra allvarliga brott.

Avsätt honom med hjälp av 25e tillägget och ställ honom inför riksrätt! Det borde oskadliggöra honom för en tid framåt...

Ha ha va fan vad hon eller vad nån annan gör och vad Trump säger är inte samma sak LOOOOOOL
Citera
2021-01-11, 17:34
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad förstår du inte? Polisen har våldsmonopol. Även i USA. Om det blir upplopp man bränner ner städer, mördar medborgare. Vad ska presidenten annars säga? Jag kommer tillåta detta!

Nej, han sa att polisen skulle använda mer våld än vad som behövdes. Ex. när personen redan var fängslad skulle de bli misshandlade. Privatpersoner skulle slå upp folk som inte ställer sig bakom Trump. Osv.

Citat:
När sa han det? Nu klumpar du in honom med andra. Ha sa ALDRIG något om detta.

Dipshit Junior och de andra talarna sa det åt Trump. Du menar att Trump inte ska behöva stå till svars för vad hans organisation gör eller?
Citera
2021-01-11, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippaPig
Aha, ja det är ju en intressant fråga. Vet inte hur man löst det i alla länder men i europa verkar det rätt vanligt att ha någon slags opolitisk public service vilket verkar rätt vettigt kan jag tycka.
Hur man tänkt i USA vet jag inte riktigt. Kanske har de inte tänkt alls?
Jag skiter i alla andra, att du inte förstår tanken kan inte jag rå för men svara inte med en motfråga tack.
Citera
2021-01-11, 17:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej, han sa att polisen skulle använda mer våld än vad som behövdes. Ex. när personen redan var fängslad skulle de bli misshandlade. Privatpersoner skulle slå upp folk som inte ställer sig bakom Trump. Osv.

Sa Trump detta? Nu får du allt komma med riktiga citat. Folk blev mördade under dessa upplopp. Skulle polisen inte få skjuta då eller?

Citat:
Dipshit Junior och de andra talarna sa det åt Trump. Du menar att Trump inte ska behöva stå till svars för vad hans organisation gör eller?

Hans organisation? De nära 80 miljoner som röstade för honom? Ska han ta personligt ansvar för var och en av dom. Inte som dems gjort det för allt skit de faktiskt uppmuntrat till. De får fortsatt vara på Twitter också.
Citera
2021-01-11, 17:39
Avslutad
Citat:
"What-About":ism at its best.
Var det ditt motargument?
Du ber mig besvara en fråga som enbart Youtube har svaret på och så klistrar du in ett begrepp du hittat i ”Den Hjälplösa Besserwisserns Nätlexikon” som svar till mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in