2021-01-11, 16:50
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Som det ser ut som Trumpfolket vill ha krig med polisen. En polis död - fyra trumpsters.
De vill hämnas då eller varför kriga mot polisen?
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-01-11 kl. 16:52.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är även lite poetiskt att muren han lovade bygga nu står mellan honom och kapitolium.

Sedavanlig ändamålsglidning av USA's skyddslagar.
Farliga invandrare från andra länder kokades ned till att bli farliga invandrare från andra delstater istället.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarlight
Det var väl ändå 3600?!!! var väl ungefär samma för Trump när han bara var president elect, men jag kan ha fel..

När jag såg jultalet live från början, så var vi bara straxt över tusen personer som tittade.
Citera
2021-01-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det enda man kan vara säker på är att verkligheten ser helt annorlunda ut än vad som rapporteras i svensk media.

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det var ingen proud boy som sköt kvinnan, det skulle vara underligt om Msm skulle välja att mörka en sådan händelse.

När ber Trump sina supportrar att attackera polisen?

Du verkar inte förmögen till att kunna tänka själv. Att du sväljer MSM med hull och hår är inte klädsamt på något sätt. Hur får du ihop att det skulle vara sant det som står i Aftonbladet nu då?
Citera
2021-01-11, 16:51
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Jag tänker närmast på valet som varit, där det amerikanska folket lade 7 miljoner fler röster på Biden, gav honom senaten och kongressen. Trumps aktier har knappast stärkts sedan dess. Att han skulle göra en comeback 2024 ser jag som en fullständig omöjlighet, men det vet varken du eller jag varför diskussioner om det blir meningslösa.

Vi vet vad vi vet idag, Biden är tog hem hela spelet och Trump förlorade stort.

Ja, så är det. Men att han ställer upp igen 2024 är väldigt troligt om han kan hitta en lösning på konflikten inom det republikanska partiet. Om du känner människotypen, precis som du antagligen säger och många andra som inte tycker om Trump så har han narcissistiska drag, det är många rika människor som har det och jag tror han vill fortfarande synas och vara den mest omdiskuterade personen även i framtiden.

Men jag tror många osäkra väljare röstade 2020, jag tror han har en betydligt större chans att vinna valet 2024. Men om det inte hade varit för poströsterna så hade han vunnit 2020, jag säger inte det för att jag tror det har varit ett utbrett valfusk utan för att jag tror att många som egentligen aldrig röstar och antagligen inte är intresserad av politik röstar på den som är snällast, ger mest pengar, och så vidare. Det är även mycket enklare att lägga sin röst kollektivt i ett hushåll, dvs om du bor med två föräldrar, eller vuxna barn, eller någon annan släkting så kan man kollektiv lägga en röst på den personen man tycker är bra om dem andra i hushållet inte är intresserade.

Slutsatsen enligt mig är att Trump hade vunnit valet 2020 om inte COIVD19 hade hänt vilket gav honom både negativ publicitet samt utökade poströstningen, det var en extremt liten marginal som Joe Biden vann med i dem delstater som är intressanta (battleground states) vi pratar om drygt 100 000 röster i ett land med över 330 miljoner invånare.
Citera
2021-01-11, 16:55
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan du då förklara varför 51% av befolkningen tycker Trump gör ett bra jobb?

Fake fucking news.
Citera
2021-01-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja, så är det. Men att han ställer upp igen 2024 är väldigt troligt om han kan hitta en lösning på konflikten inom det republikanska partiet. Om du känner människotypen, precis som du antagligen säger och många andra som inte tycker om Trump så har han narcissistiska drag, det är många rika människor som har det och jag tror han vill fortfarande synas och vara den mest omdiskuterade personen även i framtiden.

Men jag tror många osäkra väljare röstade 2020, jag tror han har en betydligt större chans att vinna valet 2024. Men om det inte hade varit för poströsterna så hade han vunnit 2020, jag säger inte det för att jag tror det har varit ett utbrett valfusk utan för att jag tror att många som egentligen aldrig röstar och antagligen inte är intresserad av politik röstar på den som är snällast, ger mest pengar, och så vidare. Det är även mycket enklare att lägga sin röst kollektivt i ett hushåll, dvs om du bor med två föräldrar, eller vuxna barn, eller någon annan släkting så kan man kollektiv lägga en röst på den personen man tycker är bra om dem andra i hushållet inte är intresserade.

Slutsatsen enligt mig är att Trump hade vunnit valet 2020 om inte COIVD19 hade hänt vilket gav honom både negativ publicitet samt utökade poströstningen, det var en extremt liten marginal som Joe Biden vann med i dem delstater som är intressanta (battleground states) vi pratar om drygt 100 000 röster i ett land med över 330 miljoner invånare.

Det är ju många som än i dag, efter den 6, som inte kan förstå var Trump är för en liten filur. Att han uppmanar till våld mot sin egen VP verkar inte bekymra någon av trumpisterna.

Så hade Trump inte ställts för någon prövning alls, som de tre första åren som var hade han mycket troligt vunnit detta val. Det kom en prövning och han såg det som en chans att stå och skryta och få folk att injicera desinfektionsmedel.

Och Trump är van att kunna köpa sin familj, sin omgivning men nu har han blivit det han befarat mest i hela världen, mest av allt, en LOSER.

Att han då försöker sig på en statskkupp är inte särskilt överraskande.
Citera
2021-01-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugarlight
Det var väl ändå 3600?!!! var väl ungefär samma för Trump när han bara var president elect, men jag kan ha fel..

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
När jag såg jultalet live från början, så var vi bara straxt över tusen personer som tittade.

Jo, tänker nog på totalt antal tittare då.
Citera
2021-01-11, 17:00
Medlem
Trump borde byggt sin egna digitala plattform direkt när han kom till makten.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Enligt Aftonbladet kommer Trump ställas till svars för dessa ord.

"Om du inte slåss utav bara helvete så kommer ni inte längre ha något land”.

Vi vann det här valet, vi vann en jordskredsseger”.

Om någon är duktig på engelska så kan ni översätta

"Kämpa utav bara helvete"

Blir svaret det samma som

"slåss utav bara helvete"?

Är det någon skillnad på orden slås och kämpa?

Nanzy har 0% chans att lyckas med detta.
Tänkte hon lärt sig något efter fadäsen då hon äventyrat Usa's säkerhet genom att försöka försvåra användandet av känvapensystemet.

Men icke, kärringen måste ha panik nu.
Citera
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är ju många som än i dag, efter den 6, som inte kan förstå var Trump är för en liten filur. Att han uppmanar till våld mot sin egen VP verkar inte bekymra någon av trumpisterna.

Så hade Trump inte ställts för någon prövning alls, som de tre första åren som var hade han mycket troligt vunnit detta val. Det kom en prövning och han såg det som en chans att stå och skryta och få folk att injicera desinfektionsmedel.

Och Trump är van att kunna köpa sin familj, sin omgivning men nu har han blivit det han befarat mest i hela världen, mest av allt, en LOSER.

Att han då försöker sig på en statskkupp är inte särskilt överraskande.

Ser ingen direkt statskupp, men du får tycka vad du vill. Men det är lite fjantigt att påstå att han har försökt sig på en statskupp för att han bad sina väljare att demonstrera utanför kongressen.

Många i den här tråden inklusive mediaföretag som vill ha klicks samt Demokraterna, överdriver situationen till gånger tusen för att antingen tjäna pengar eller för att få politisk makt.
Citera
2021-01-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Sedavanlig ändamålsglidning av USA's skyddslagar.
Farliga invandrare från andra länder kokades ned till att bli farliga invandrare från andra delstater istället.
Jag trodde att det var en mur mot kriminella element från Mexiko som nu blev en mur mot kriminella element från Texas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in