Citat:
Ursprungligen postat av
Kranskalle
Jag tänker närmast på valet som varit, där det amerikanska folket lade 7 miljoner fler röster på Biden, gav honom senaten och kongressen. Trumps aktier har knappast stärkts sedan dess. Att han skulle göra en comeback 2024 ser jag som en fullständig omöjlighet, men det vet varken du eller jag varför diskussioner om det blir meningslösa.
Vi vet vad vi vet idag, Biden är tog hem hela spelet och Trump förlorade stort.
Ja, så är det. Men att han ställer upp igen 2024 är väldigt troligt om han kan hitta en lösning på konflikten inom det republikanska partiet. Om du känner människotypen, precis som du antagligen säger och många andra som inte tycker om Trump så har han narcissistiska drag, det är många rika människor som har det och jag tror han vill fortfarande synas och vara den mest omdiskuterade personen även i framtiden.
Men jag tror många osäkra väljare röstade 2020, jag tror han har en betydligt större chans att vinna valet 2024. Men om det inte hade varit för poströsterna så hade han vunnit 2020, jag säger inte det för att jag tror det har varit ett utbrett valfusk utan för att jag tror att många som egentligen aldrig röstar och antagligen inte är intresserad av politik röstar på den som är snällast, ger mest pengar, och så vidare. Det är även mycket enklare att lägga sin röst kollektivt i ett hushåll, dvs om du bor med två föräldrar, eller vuxna barn, eller någon annan släkting så kan man kollektiv lägga en röst på den personen man tycker är bra om dem andra i hushållet inte är intresserade.
Slutsatsen enligt mig är att Trump hade vunnit valet 2020 om inte COIVD19 hade hänt vilket gav honom både negativ publicitet samt utökade poströstningen, det var en extremt liten marginal som Joe Biden vann med i dem delstater som är intressanta (battleground states) vi pratar om drygt 100 000 röster i ett land med över 330 miljoner invånare.