2021-01-11, 16:29
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hur kan de förlora mer än sin omsättning? Deras tillgångar låg 2018 10 miljarder. Ska de förlora hälften sina tillgångar på Trump. Jag tror inte det.
Det är klart som fan de kommer förlora massor. Bara det att om omkring hälften av twitters användare försvinner så får deras annonsörer samma minskning av visningar.

Samma med Amazon, hur många konservativa tror du kommer handla där? Jag kommer då fan aldrig handla där mer.

Sen en annan grej, många företag kommer nog tänka sig för både en och annan gång innan de skaffar molnbaserade servrar.
Citera
2021-01-11, 16:29
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
För tredje gången; det är inte positivt, men det är mindre negativt än att låta Trump med bihang omintetgöra den amerikanska demokratin. Där pratar vi destruktiva krafter på riktigt. Hoppas du fattar nu, tredje gången gillt och allt. Lyckat till i livet, vi kommer inte längre.

För Trump fansen kommer att förstöra demokratin om de tillåts kommunicera fritt och vädra sina åsikter på Parler? Håller med föregående talare att de som tror på mainstream versionen av detta är naiva för att använda ett snällt ord.
Citera
2021-01-11, 16:33
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det är klart som fan de kommer förlora massor. Bara det att om omkring hälften av twitters användare försvinner så får deras annonsörer samma minskning av visningar.

Samma med Amazon, hur många konservativa tror du kommer handla där? Jag kommer då fan aldrig handla där mer.

Sen en annan grej, många företag kommer nog tänka sig för både en och annan gång innan de skaffar molnbaserade servrar.

Det kommer inte att gå att undvika vänstersnaran för någon. Om företag lämnar molnen kommer det bli påtryckningar på andra sätt och i sista hand konkreta lagförslag. Folk fattar inte styrkan hos vänsteretablissemanget, inte ens nu, inte ens dom som är kritiska.
Citera
2021-01-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Så du menar att Twitter kommer förlora 115 milj användare? Det tror inte jag. Jag köper inte Twitteraktier då jag fattar inte hur de gör pengar. Amazon skulle jag kunna köpa men då vill jag titta mer på företaget.

Det stora politiska problemet Twitter och Amazon (I mindre omfattning) är USAs Antitrust-lagar inte Trump eller Parler.
Citera
2021-01-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kolla börsvärdet.

Verkar inte vara så dramatiskt. -5% i skrivande stund och verkar vara på väg att återhämta sig.
Citera
2021-01-11, 16:40
Medlem
TristanSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Men lilla vän... Dessa människorna kommer inte att försvinna bara för att facistförespråkare som dig vill kväva ihjäl all form av opposition. De kommer ist omgruppera, gå under jorden, hitta nya vägar. Som det alltid varit. Du har inte lärt dig ett skit av vad som hände när man försökte låtsas om att inte SD existerade de första åren. Det här sprider sig, och än så länge är det fortfarande en majoritet som står upp för yttrandefriheten, och som börjar få upp ögonen efter Big-techs facistnärmanden.

Självklart kommer tokstollar alltid finnas. Det vet alla. Det är mycket enklare att bekämpa dem som grupp när de är små. Det är strategiskt korkat att låta dem komma till tals på ens egna privata plattformar. Privata företag har inte några skyldigheter att upprätthålla grundprinciper i demokratin. Oavsett hur mycket ni skriker er hesa om "censur".

Citat:
F.ö... Spännadne att Trumps approval rating har ökat senaste dagarna...
https://www.newsmax.com/us/rasmussen/2021/01/08/id/1004872/

Intressant med tanke på hur han slängde sina inhemska terrorister under bussen med sitt tal. Hur dum får man vara när man stödjer någon som tar avstånd från en, Trump-anhängare är definitionen av "cucks".
Citera
2021-01-11, 16:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så du menar att Twitter kommer förlora 115 milj användare? Det tror inte jag. Jag köper inte Twitteraktier då jag fattar inte hur de gör pengar. Amazon skulle jag kunna köpa men då vill jag titta mer på företaget.

Det stora politiska problemet Twitter och Amazon (I mindre omfattning) är USAs Antitrust-lagar inte Trump eller Parler.
Twitter förlorar trafiken även om de inte förlorar användarna eftersom användarna är på andra sociala medier som te.x GAB eller Parler och genererar trafik där istället.
Citera
2021-01-11, 16:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det kommer inte att gå att undvika vänstersnaran för någon. Om företag lämnar molnen kommer det bli påtryckningar på andra sätt och i sista hand konkreta lagförslag. Folk fattar inte styrkan hos vänsteretablissemanget, inte ens nu, inte ens dom som är kritiska.
Jag har alltid sagt att det inte kommer räcka med att kriga mot vänstern på internet utan att det kommer att krävas riktigt våld och att blod kommer flyta på gatorna.

Mig gör det inget, jag har förberett mig under flera år.
Citera
2021-01-11, 16:53
Medlem
Orobanches avatar
GAB har egna servrar och kan inte stängas ner av techjättarna och där befinner sig även Tommy Robinson, Donald Trump med flera som blivit ett hot mot vänstern och stängts av. Troligen kommer GAB utöka sina servrar eftersom trycket sedan Twitter stängt av så många är väldigt högt.
Citera
2021-01-11, 16:53
Medlem
fuskas avatar
Kan inte alla bara släppa USA politiken och i stället tänka lite längre..... Eller är det för svårt?
Fy fan snart är det kört med hela Internet. Fattar ni inte det? I stället väljer ni sida i ett politiskt krig ni inte har med att göra.
Citera
2021-01-11, 17:00
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poven-xd
Men svagsinta och lågbegåvade individer som dig ska ha fritt spelrum här på Internet?
Snyggt att du inte ens lyckas skriva två meningar utan att avslöja vilken värdelös människa du är

Fyfan vad skönt att se hur kränkta du och dina gelikar är. Jobbigt att inte kunna få sin dagliga dos faktoider?

Tycker denna nedsläckning är suverän och långt ifrån censur.
Citera
2021-01-11, 17:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
...

Du skrev i ditt förrförra inlägg, bokstav för bokstav, "Tyvärr lyser de faktiska exemplen dock med sin frånvaro", inte "Jag har inte orkat leta upp exemplena så jag låtsas att de inte finns". Jag länkade exempel. Du kan inte bensäkert hävda att något inte finns med motiveringen att du inte orkat leta efter dem.

Nja, du länkade till artiklar med påståenden om vad som förekommit på olika plattformar, bland annat Parler, men några faktiska exempel på dessa inlägg fanns inte med vad jag kunde se. Inga faktiska citat, skärmklipp, eller liknande.

Kanske fanns det på Parler inlägg som faktiskt gjorde gällande att man skulle storma Kapitolium och kanske var det så att dessa inte togs bort, men om det var så vill jag gärna se det med egna ögon och inte förlita mig på andrahandsinformation.

Det var inte många dagar sedan folk både här och var påstod att Trump via Twitter hade uppmanat till våld vilket var ett rent falsarium, så du får ursäkta om jag är lite petig med källor och faktiska exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in