2021-01-11, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att hon vet att det får Trump att skrika i falsett, han kan även explodera i atomer av ilska nu när han inte ens får twittra. Kvinnor är såna, driver män till vansinne.
True story, något som är omvittnat även i andra trådar.
Citera
2021-01-11, 16:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
För att hon vet att det får Trump att skrika i falsett, han kan även explodera i atomer av ilska nu när han inte ens får twittra. Kvinnor är såna, driver män till vansinne.

Tror inte han bryr sig så mycket om vad Nanzy försöker dra för rövare. Inte ens vänster-svängen här i tråden verkar tro på riksrätt.

Blir detta Nanzy's sista dans?
Citera
2021-01-11, 16:21
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är nog troligt att Trump är mest sårad just nu bland osäkra väljare som endast tittar på TV / läser endast vänstermedier, dock tror jag han har vunnit tillbaka en hel del av dem de senaste dagarna med tanke på den censur som sker i USA just nu. Sen tror jag att han kommer vinna mycket politiska poäng på den här impeachment processen, men det återstår att se vad som händer.

Politiker går upp och ner i popularitet, men det är inte direkt så att Trump popularitet har ändrats avsevärt dem senaste dagarna bland hans väljare, då är man naiv om man tror det.

Den enda trovärdiga uppgiften vi har på Trumps popularitet är att han ökade från 66 miljoner röster till 73.

En ökning med 10%, betydligt bättre siffror än Obama till exempel.
Citera
2021-01-11, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är nog troligt att Trump är mest sårad just nu bland osäkra väljare som endast tittar på TV / läser endast vänstermedier, dock tror jag han har vunnit tillbaka en hel del av dem de senaste dagarna med tanke på den censur som sker i USA just nu. Sen tror jag att han kommer vinna mycket politiska poäng på den här impeachment processen, men det återstår att se vad som händer.

Politiker går upp och ner i popularitet, men det är inte direkt så att Trump popularitet har ändrats avsevärt dem senaste dagarna bland hans väljare, då är man naiv om man tror det.

Jag tänker närmast på valet som varit, där det amerikanska folket lade 7 miljoner fler röster på Biden, gav honom senaten och kongressen. Trumps aktier har knappast stärkts sedan dess. Att han skulle göra en comeback 2024 ser jag som en fullständig omöjlighet, men det vet varken du eller jag varför diskussioner om det blir meningslösa.

Vi vet vad vi vet idag, Biden är tog hem hela spelet och Trump förlorade stort.
Citera
2021-01-11, 16:22
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Öh... de borde ju ha hängt förrädaren Pence? Ser inget extremt i det, bara sunt förnuft.

Förräderi att följa konstitutionen i USA?

Heter din Gud möjligen Allah?
Citera
2021-01-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tror inte han bryr sig så mycket om vad Nanzy försöker dra för rövare. Inte ens vänster-svängen här i tråden verkar tro på riksrätt.

Blir detta Nanzy's sista dans?

Kan ersätta henne med mannen som var tillfällig talman förra veckan.
Citera
2021-01-11, 16:23
Medlem
shaktas avatar
Om man inte tycker det här är Kommunism/diktatur fasoner så vet jag inte vad.

https://twitter.com/paulsperry_/status/1348488262210498560

"DEVELOPING: Democrats in both the House and Senate are planning to draft legislation to classify MAGA rallies as "domestic terrorist activity" and require the FBI, DOJ & DHS to take steps to prevent such "domestic terrorism." Sen. Durbin is leading effort along with Rep Schneider"

Tror Demokraterna slår sista spiken i kistan snart. Verkar ju som man gör allt för att Revolution/Inbördeskrig ska bryta ut.
Citera
2021-01-11, 16:24
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarkat
Tack för bra inlägg. Lite offtopic men hoppas Adm är lite snäll.

Visst, ett kunskapsprov men vem skulle sätta ihop frågorna.
Typ /’Står du för alla människors lika värde?
Ja vad betyder det?
Men om du inte svarar Ja så klassas du som rasist och får inte rösta alls.

Handelsavtal är komplicerade ja politikerna själva är ju oense om bästa lösningar. Så Brexit-omröstningen borde inte ha varit.
Inte kärnkraftsomröstningen heller där också experterna var oense. Vad ska man då säga om vanliga val som rymmer så mycket : försvarspolitik, bistånd, sjukvård, skola, juridik, beskattning,..... Vem är kompetent att rösta?

Ifråga om hycklande menar jag att dem. är värre än rep.
Precis som vänstern i Sverige som uppvisat alldeles för mkt prov på våldsamheter och odemokratiska beteende mot folk dom inte gillar.
Och fredlig vänster brukar vara jävligt dålig på att fördöma dom andra.

Menar nog mer kvantifierbara frågor som typ ”Kalle äger ett företag och betalar x moms, hans exporterar y kilo lingonsylt genom EU bla bla bla vad blir kostnaderna under en ettårsperiod före och efter utträdde ur EU”? Men den perfekta demokratin är nog en lika stor utopi som Det Tredje Riket eller att Amerika ska bli grejt igen.
Citera
2021-01-11, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
För att Trump ska misslyckas så måste Biden lyckas, det är några dagar kvar till den 20de.

Nanzy känner panik, hur känner du?

Jag tror inte Pelopsi känner panik. Jag tror hon försöker profitera så mycket hon kan på att Reps var omdömeslösa nog att ta med fan i båten.

Jag är inte det minsta orolig. Möjligen är jag förhoppningsfull.
Citera
2021-01-11, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Väldigt många vittnar om valfusk.
Vi har många som vittnar om att det var en Proud Boy-kille som sköt tjejen och inte en polis.
Bevis har efterfrågats i bägge fallen men inget har hållit i domstol.
Citera
2021-01-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Vi har många som vittnar om att det var en Proud Boy-kille som sköt tjejen och inte en polis.
Bevis har efterfrågats i bägge fallen men inget har hållit i domstol.

Man ser på filmen att det är säkerhetsvakten som skjuter.
Citera
2021-01-11, 16:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
According to a new survey, a record high 71% of President Trump's supporters believe the country is headed toward civil war.

What’s more, 40% of President-elect Joe Biden's supporters agree.
Det går ju bra det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in