2021-01-11, 13:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Håller helt med. Det vi ser i världen är sjukt. Man försvarar politikernas rätt att censurera sina medborgare istället för medborgarnas rätt att ifrågasätta politikerna och att få transparans kring frågor där många frågetecken finns. Helt sjukt och oacceptabelt i en demokrati med politiker som jobbar för sitt folk.

Folk försvarar nog mest capitol hill grejen för att folk vill jämföra det med terrorism osv. personligen ser jag det inte som fredligt men det hade jag inte heller förväntat mig med tanke på hur dom känner sig behandlade.

Det fetade låter exakt som vänstersidan argumeterar när de pratar om BLM-protesterna.

I mina ögon är ytterkanterna på de två sidorna väldigt lika i sin retorik.
Citera
2021-01-11, 13:54
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Trump säger ”come to DC January 6, it will be wild!”
Trump säger fight like hell.
Mobben traskar iväg och slåss som fan.

Orsakssamband?

Strax innan uppmanar Trump demonstranterna att fridfullt marschera till Capitolium för att göra sina röster hörda.

Hur lyckas du få in våld i det här?
Citera
2021-01-11, 13:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hmm kan inte det lika gärna vändas emot Trump?
Dvs att han hade stöd av vissa poliser som skulle underlätta "kuppen"?

Man ser tydligt på andra platser att polisen gör kraftigt motstånd mot de som försöker ta sig in. Eller hur?

Det verkar inte bättre än att polisen ville ha fram demonstranterna till dörrarna.

Det är den demokratiske borgmästaren som ansvarar för polisen i DC.
Citera
2021-01-11, 13:56
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag är kanske inte expert på Trumps uttryck, jag förväntar mig att en president skall tolkas enligt de allmänna uppfattningarna. Där betyder fight slåss, ja. Och lägger man till like hell, så blir det ju riktigt allvarligt. Det kan man inte tolka annorlunda. Och det är ju uppenbart att terroristerna tolkade honom så. Eller hur.

Prova att översätta "Kämpa utav bara helvete".
Citera
2021-01-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu jag menade det motsägelsefulla att i två inlägg efter varandra först hävda att de var ute efter Mike Pence och i nästa inlägg påstå att de bara tog sig in i Demokraternas lokaler.

Jaha, men Mike Pence är en person och inte en lokal. Så klart att det var mest demokrater de var emot, men Trump hade ju inbillat dem att Pence var den ende som stod mellan presidentskapet 2021 och Trump. Jag tror absolut att de hade skadat Pence av den anledningen att Trump hetsade emot honom. Kanske dödat honom. Det fanns inget konsekvenstänk alls öht.
Citera
2021-01-11, 13:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Kan du då förklara varför 51% av befolkningen tycker Trump gör ett bra jobb?

För att Trump har sagt till dem att han gör ett bra jobb så många gånger att de nu börjat tro på honom.
"L. Ron Trumpard is a Gret Man."
Citera
2021-01-11, 14:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det verkar inte bättre än att polisen ville ha fram demonstranterna till dörrarna.

Det är den demokratiske borgmästaren som ansvarar för polisen i DC.
Om det var order uppifrån så verkar det extremt konstigt att många poliser verkligen kämpar med näbbar och klor för att stoppa aktivisterna. Eller hur? Det håller inte logiskt.
Låter snarare som en någon/några poliser hade missförstått direktiven (alt. ville hjälpa aktivisterna).
Citera
2021-01-11, 14:01
Medlem
Starbacks avatar
Man måste snarast inkapacitera den här hunden. Först beröva honom makten över kärnvapnen.

Riksrätt blir bra. Dra ut huggtänderna på pajasen. Sedan så snart som möjligt in med honom på låst avdelning på psyket.

Baron och Melainia kan få en besökstimme i veckan. Det skulle vara en tröst för båda två att se aset bakom lås och bom.
Citera
2021-01-11, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
hahaha terroristerna som storma capitol blir svartlistade från att åka flyg!!
https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/kuoqfp/guy_who_broke_into_the_capitol_learns_hes_on_the/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Fy fan vilken patetisk människa. Vuxen man som bokstavligen störtbölar över att han inte släpps på planet hem dvs hamnat på den s.k watch list/No fly list efter att ha deltagit i kravallerna och terroristdåden.

"They want to fucking ruin my life" alltid samma visa och offermentalitet från den förorättade brölhögern.

Aldrig är det de egna handlingarna som är orsaken till negativa konsekvenser, neej då, det är andra, särskilt the libruls och the gubermint som är ute efter dig och till exempel förvägrar dig att flyga, bara för att du kravallat lite med misstänkta terrorister.

Det är väl ändå fan att folk inte får ändra på valresultat för nationen utan att man ska råka ut för tråkigheter. Konsekvenstänk är tydligt inte så vanligt i dessa kretsar. Vet inte vem som är roligast, denne typ eller Fröken Lök som blev pepparsprejan när hon skulle bryta sig och göra revolution. Gråter gör dem och det är lätt absurt att se.
Citera
2021-01-11, 14:11
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
http://afp.omni.se/silence-division-between-old-allies-trump-and-pence/a/9Ob4qE

Till er som fortfarande menar att Trumps fans inte är extremister, de har skanderat häng Pence.

Öh... de borde ju ha hängt förrädaren Pence? Ser inget extremt i det, bara sunt förnuft.
Citera
2021-01-11, 14:11
Medlem
Citat:
Dålig liknelse, de trogna följde Hitler ner i bunkern 1945 och filmclipet är från tidigare.
Det vi ser nu i Vita huset är kappvändare som varit trogna Trump men överger honom nu när de upplever att vinden har vänt.

Bitterheten och offerkoftan
går inte att ta miste på.
Citera
2021-01-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Spännande som fasen. Vem, hur, varför...?

Och så lite saftiga teorier i kommentarsfältet.

Cheeba Jones
@CheebaJones
·
10 jan.
Svarar
@JesseDamiani
There were two groups on Weds. The "peaceful" Alex Jones cover march & the other group that left for the capitol long before Trumps speech ended. This group included the kills squads & were messaged a "go" signal earlier in the morning after Trump was notified of Pence's choice

Gröna baskrar?

Med tanke på läget i USA så är kanske inte alla med på gotland och "utbildar hemvärnet"..
https://www.expressen.se/nyheter/usas-elitsoldater-tranar-hemvarnet-pa-gotland/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in