2021-01-11, 15:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Haha, "Big protest in DC on January 6th. Be there, will be wild!" skulle alltså vara en uppmaning till statskupp, inte att samlas för att protestera vilt.

Du kan ju läsa igenom hans tal i Washington och försöka hitta en enda uppmaning till våld. Lycka till...
https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6

Lägg märke till:

Men, men, vänstern brukar döma andra efter sig själva och 100 miljoner mord på 100 år förblindar.

"Storma Kapitolium, häng Pence, mörda Pelosi!"
Du menar att Trumps uppmaningar till Trump-mobben att marschera till Kapitolium, för att hänga Pence, för att mörda Pelosi och för att ta ledamöterna i parlamentet som gisslan var tillräckligt subtila så att dom inte är åtalbara? Så kan det ju vara. Vi får se...

Trumps tal är ju genomgående trams. Som det brukar vara när det kommer från Trump.

Här är några citat från Trumps tal till Trump-mobben några timmar innan mobben stormade Kapitolium.

«Now it is up to Congress to confront this egregious assault on our democracy. After this, we’re going to walk down and I’ll be there with you. We’re going to walk down. We’re going to walk down any one you want, but I think right here. We’re going walk down to the Capitol, and we’re going to cheer on our brave senators, and congressmen and women. We’re probably not going to be cheering so much for some of them because you’ll never take back our country with weakness. You have to show strength, and you have to be strong.»

«Today, we see a very important event though, because right over there, right there, we see the event going to take place. And I’m going to be watching, because history is going to be made. We’re going to see whether or not we have great and courageous leaders or whether or not we have leaders that should be ashamed of themselves throughout history, throughout eternity, they’ll be ashamed. And you know what? If they do the wrong thing, we should never ever forget that they did. Never forget. We should never ever forget.»

«Look, I’m not happy with the Supreme Court. They love to rule against me. I picked three people. I fought like hell for them, one in particular I fought. They all said, “Sir, cut him loose. He’s killing us.”»

«So I hope Mike has the courage to do what he has to do. And I hope he doesn’t listen to the RINOs and the stupid people that he’s listening to.»

«So today, in addition to challenging the certification of the election, I’m calling on Congress and the state legislatures to quickly pass sweeping election reforms, and you better do it before we have no country left. Today is not the end. It’s just the beginning.»

Att Trump nu är avstängd från sociala medier är en välsignelse. Kanske kan det förhindra honom från att dra igång sin mobb till mer terrorism, till fler kuppförsök, till fler upplopp. Vi kan alltid hoppas.

Citera
2021-01-11, 15:40
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
För det är ju orättvist att man stänger av den ena hatpredikanten men inte den andra.
Nu har de ju bannat Trump för att det inte ska uppstå onödiga aktioner i USA. Det tycker jag är helt ok, för han har ju bevisat att han kan göra vad som helst bara för att ställa till med skit i dagsläget. Om de sedan vill banna Ali Khamenei vid ett senare tillfälle har jag inget mot. Inte för att jag bryr mig, men jag förstår ju varför de agerar som de gör i nuläget.
Citera
2021-01-11, 15:43
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
"Storma Kapitolium, häng Pence, mörda Pelosi!"
Du menar att Trumps uppmaningar till Trump-mobben att marschera till Kapitolium, för att hänga Pence, för att mörda Pelosi och för att ta ledamöterna i parlamentet som gisslan var tillräckligt subtila så att dom inte är åtalbara? Så kan det ju vara. Vi får se...
Öhhh… Du hittar först på ett citat utan källa och sedan listar du en sektion av talet som du påstår innehåller en "subtil" våldsuppmaning. Med den metoden kan jag sätta dit dig för terrorism också.
Citera
2021-01-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippaPig
Vad ska jag svara på? Du gjorde ett inlägg som uppenbarligen var lite otydligt formulerat då vi i alla fall var två som försökte gissa vad du menade och gissade på samma sak. Du borde kanske öva lite mer på att formulera dig i stället för att låta arg och kränkt. Men du har kanske bara haft en tuff dag.
Om all MSM är privat ägda och kan välja vad eller vilka som ska få komma till tals. Hur ska du då kunna få ut din röst till den stora massan?
Citera
2021-01-11, 15:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Nej han vill att de ska protestera
Sluta spamma tråden med nånsens tack.

Lyssna på Elizabeth!
Så, du har inte uppfattat vad som var meningen och syftet med Trumps uppmaningar till sin mobb?

Har du lyssnat på Elizabeth från Tennessee?

Hon har förstått vad Trump menade.

https://www.youtube.com/watch?v=WTLXtE8ihcY&feature=emb_logo

Trump är avstängd från Twitter, Facebook och flera andra sociala medier. Dom har varit exeptionellt toleranta mot Trump, trots att han ljugit, spridit konspirationsteorier, uppmanat till våldsamt upplopp, till statskupp och en rad andra allvarliga brott.

Avsätt honom med hjälp av 25e tillägget och ställ honom inför riksrätt! Det borde oskadliggöra honom för en tid framåt...

Citera
2021-01-11, 15:47
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Nu har de ju bannat Trump för att det inte ska uppstå onödiga aktioner i USA. Det tycker jag är helt ok, för han har ju bevisat att han kan göra vad som helst bara för att ställa till med skit i dagsläget.
Jaså. Vad har han bevisligen gjort? Har han givit någon order som ställt till med "skit" eller sagt något? Citera i så fall.
Citera
2021-01-11, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MammasGrabbHalva
Tråden handlar ju om varför Trump blev bannad från sociala medier.
Varför skulle Ali Khamenei bli bannad för all skit Trump ställer till med?
Jag får det inte att gå ihop hur mycket jag än försöker.
Läs sakta: Trump blev bannad för att han misstänks kunna uppvigla till oroligheter som skulle komma att kosta människoliv. Khamenei uppviglar OCH kostar många människor livet. Om jag som en liten skit vid sidlinjen anser att det enbart existerar två kön blir jag avstängd medan Khamenei tycker likadant och DESSUTOM tvångskorrigerar bögarna till kvinnor utan att bli avstängd tyder allt på att Twitters användarvillkor tolkas ytterst godtyckligt. Är du så här puckad eller låtsas du bara?
Citera
2021-01-11, 15:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lyssna på Elizabeth!
Så, du har inte uppfattat vad som var meningen och syftet med Trumps uppmaningar till sin mobb?

Har du lyssnat på Elizabeth från Tennessee?

Hon har förstått vad Trump menade.

https://www.youtube.com/watch?v=WTLXtE8ihcY&feature=emb_logo

Trump är avstängd från Twitter, Facebook och flera andra sociala medier. Dom har varit exeptionellt toleranta mot Trump, trots att han ljugit, spridit konspirationsteorier, uppmanat till våldsamt upplopp, till statskupp och en rad andra allvarliga brott.

Avsätt honom med hjälp av 25e tillägget och ställ honom inför riksrätt! Det borde oskadliggöra honom för en tid framåt...

Vad ska åstadkommas med att eliminera Trumps access till offentligheten?
Citera
2021-01-11, 15:52
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Om all MSM är privat ägda och kan välja vad eller vilka som ska få komma till tals. Hur ska du då kunna få ut din röst till den stora massan?

Aha, ja det är ju en intressant fråga. Vet inte hur man löst det i alla länder men i europa verkar det rätt vanligt att ha någon slags opolitisk public service vilket verkar rätt vettigt kan jag tycka.
Hur man tänkt i USA vet jag inte riktigt. Kanske har de inte tänkt alls?
Citera
2021-01-11, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippaPig
Nu hängde jag inte med här, vi pratade om Iran men diskuterar Sverige? Du får ursäkta men jag har dålig inblick i all den där kränkta alt-höger/Qanon/konspirationsvärlden. Hur kom Sverige in i det hela?
Svensk alt-höger blir avstängd under samma premisser som amerikansk alt-höger, oftast med motiveringen uppmuntran till våld. Den iranska våldsmakaren blir dock inte avstängd även om han låter avrätta folk på gator och torg.

Din löjliga härskarteknik med ”kränktkortet” i högsta hugg imponerar inte nämnvärt. Om jag nämner Qanon är det okej att prata om konspirationsteorier men så länge det enbart är du som pratar om Q kan du stoppa tillbaka det kortet i fittan.
Citera
2021-01-11, 15:53
Medlem
Trump m fl blir bannade från Twitter och nu första börsdagen reagerar marknaden stort negativt, aktien ner över 10% i öppningen!

Det ger en vink om förväntningar om varumärket Twitter
Citera
2021-01-11, 15:54
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Jaså. Vad har han bevisligen gjort? Har han givit någon order som ställt till med "skit" eller sagt något? Citera i så fall.
De flesta besitter förmågan att kunna "läsa mellan raderna", fåtalet andra klarar inte av den biten och måste få saker bildligt förklarat för att förstå. Det är tragiskt, men man kan ändå tycka att Trump genom sin tid vid makten borde ha fått även de sistnämnda att enkelt förstå hur han fungerar.

Går det ändå inte att ta in så tycker jag bara det är djupt tragiskt. Men man kan ju trösta sig med att dessa människor inte utgör en majoritet, även om det verkar så i detta forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in