2021-01-11, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Många har hävdat att Twitter etc brutit mot deras konstitution när de stängde av Trump, vilket är helt fel. Det var så jag kom in i den här tråden. Synkroniseringen i att alla stänger av honom ungefär samtidigt och med ungefär samma argument skulle jag tro har att göra med att de alla anser att han uppviglat folk att storma Capitol Hill, att de anser att det är en attack mot deras demokrati att göra så och att de anser att det finns en betydande risk för fler liknande händelser om de låter honom fortsätta att sprida sina inlägg via deras plattformar. Det är min gissning, men deras egna argument och anledningar du själv läsa dig till eftersom alla motiverat och publicerat varför de gjort som de gjort.
”Alla” anser att han uppviglat till stormningen för att det ligger i deras intresse att anse det, för att kunna motivera detta beslut hänvisar man till sina egna gummiparagrafer som godtyckligt ändras under resans gång. Vad är nytt, förutom att detta är ett effektivt sätt att slå undan fötterna för både demokrati och yttrandefrihet eftersom allmändebatten sedan 10 tillbaka förs på dessa plattformar istället för gator och torg?

Makten har flyttats till att vara i händerna på teknokrater som agerar åklagare, domare och bödel.

Du må tycka att det är helt i sin ordning, de som har avvikande åsikt censureras till den grad att enbart våld återstår som uttrycksmedel. Vill man se inbördeskrig är detta helt rätt väg att gå, vill man finna en fredligare lösning är inte tondövt regelrabblande den bästa medicinen. Det här förstår du, om du vill.
Citera
2021-01-11, 14:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Nej det har han inte gjort, sluta ljug din mytoman.

Här är ett av många exempel på när Trump uppmanar sin mobb till terrorism och till att försöka göra en statskupp. Det misslyckades dessbättre. Kuppmakaren är tyvärr fortfarande på fro fot...

Just det här exemplet är från 2020-12-18.

https://rayn.bo/system/media_attachments/files/105/409/895/071/908/561/original/b743f0f6b9b6bc75.jpeg
Citera
2021-01-11, 14:54
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Här är ett av många exempel på när Trump uppmanar sin mobb till terrorism och till att försöka göra en statskupp. Det misslyckades dessbättre. Kuppmakaren är tyvärr fortfarande på fro fot...

https://rayn.bo/system/media_attachments/files/105/409/895/071/908/561/original/b743f0f6b9b6bc75.jpeg
Haha, "Big protest in DC on January 6th. Be there, will be wild!" skulle alltså vara en uppmaning till statskupp, inte att samlas för att protestera vilt.

Du kan ju läsa igenom hans tal i Washington och försöka hitta en enda uppmaning till våld. Lycka till...
https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6

Lägg märke till:
Citat:
"I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard."

Men, men, vänstern brukar döma andra efter sig själva och 100 miljoner mord på 100 år förblindar.
Citera
2021-01-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
”Alla” anser att han uppviglat till stormningen för att det ligger i deras intresse att anse det...
Eller kanske för att det han gjorde faktiskt handlade om uppvigling? Det är väl knappast enbart sociala medier som anser det.

Citat:
...gummiparagrafer som godtyckligt ändras under resans gång.
Vet inte vilka paragrafer du hänvisar till som ändrats, men att ändra sina regler görs kontinuerligt av alla och det lär stå i deras TOS att de får göra så. Det är liksom inga lagar vi pratar om.

Citat:
...detta är ett effektivt sätt att slå undan fötterna för både demokrati och yttrandefrihet eftersom allmändebatten sedan 10 tillbaka förs på dessa plattformar istället för gator och torg?
Visst förs debatter numer via sociala medier, men jag skulle tro att världens mäktigaste man nog kan formulera sig med fler än 280 tecken och lyckas hålla en presskonferens om han känner att han har något vettigt att säga.

Citat:
...de som har avvikande åsikt censureras till den grad att enbart våld återstår som uttrycksmedel...
Jag håller inte med dig om att avvikande åsikter censureras på det sätt du påstår. Tycker nog jag fortfarande kan läsa en väldig massa "avvikande åsikter" på Twitter utan att behöva leta särskilt länge.

Citat:
Vill man se inbördeskrig är detta helt rätt väg att gå, vill man finna en fredligare lösning är inte tondövt regelrabblande den bästa medicinen.
Ja, avstängning av ett Twitterkonto ska självklart leda till inbördeskrig! Snacka om att eskalera en Twitteravstängning in absurdum... Och oavsett om du tycker det är tondövt att rabbla att Twitters tolkning av deras egna regler gör att de kan och får stänga av folk från sin plattform så det så det är. Live with it.
Citera
2021-01-11, 15:12
Medlem
PippaPigs avatar
Citat:
Har du sett hur Iran hänger homos på torgen utan att den ansvarige får sitt Twitterkonto nedstängt? Du framstår som oerhört enögd i din iver att hacka på Trump, du låtsas inte ens veta att Demokrater betalat borgen för arresterade BLM-aktivister/terrorister, dvs i praktiken samma sak som du lastar Donald för.

Jag antar att det amerikanska företaget Twitter naturligt har mer uppmärksamhet på vad som händer i USA, det känns inte så konstigt.
Men visst borde ta bort alla vålds- och terrorinlägg. Det har ju varit en kritik mot Twitter länge att de medvetet tillåter alla möjliga olagligheter med syfte att öka användarantalet (en teori jag hört diskuteras i samband med den obefintliga moderering som skett tidigare).
Citera
2021-01-11, 15:16
Avslutad
Citat:
Eller kanske för att det han gjorde faktiskt handlade om uppvigling? Det är väl knappast enbart sociala medier som anser det.

Vet inte vilka paragrafer du hänvisar till som ändrats, men att ändra sina regler görs kontinuerligt av alla och det lär stå i deras TOS att de får göra så. Det är liksom inga lagar vi pratar om.

Visst förs debatter numer via sociala medier, men jag skulle tro att världens mäktigaste man nog kan formulera sig med fler än 280 tecken och lyckas hålla en presskonferens om han känner att han har något vettigt att säga.

Jag håller inte med dig om att avvikande åsikter censureras på det sätt du påstår. Tycker nog jag fortfarande kan läsa en väldig massa "avvikande åsikter" på Twitter utan att behöva leta särskilt länge.

Ja, avstängning av ett Twitterkonto ska självklart leda till inbördeskrig! Snacka om att eskalera en Twitteravstängning in absurdum... Och oavsett om du tycker det är tondövt att rabbla att Twitters tolkning av deras egna regler gör att de kan och får stänga av folk från sin plattform så det så det är. Live with it.
Du behöver inte hacka upp mitt inlägg i småbitar, jag skriver via mobilen och har varken ork eller lust att klippa och klistra med forumkoder för att besvara din monolog om användarvillkor.

Svarar bara på ditt sista påstående eftersom det ligger synligt här ovan. Trump blev avstängd från Twitter för att han bl.a. ansågs uppvigla till en statskupp, varför skulle ”inbördeskrig” vara ett dugg mer löjeväckande? Antingen tar man hotet om sociala mediers påverkan på omvärlden på allvar eller så gör man det inte. Använd gärna det slitna uttrycker ”äta kakan och ha den kvar” om du inte på egen hand lyckas förstå problemet.
Citera
2021-01-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Du har påstått att alla som blivit blockerade har brutit mot företagens användarregler medan Ayatollah Khameini följt reglerna. Du har fått en enkel uppmaning: Visa dessa regler.
Här har du deras regler:
https://twitter.com/en/tos
https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/twitter-rules
Och för sista gången: Hur de väljer att tolka sina regler får du fråga dom om. Du verkar tro att det handlar om lagar när det handlar om regler som de själva sätter upp och tolkar. Gör dig inte dummare genom att ställa samma fråga ännu en gång, please.
Citera
2021-01-11, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PippaPig
Jag antar att det amerikanska företaget Twitter naturligt har mer uppmärksamhet på vad som händer i USA, det känns inte så konstigt.
Men visst borde ta bort alla vålds- och terrorinlägg. Det har ju varit en kritik mot Twitter länge att de medvetet tillåter alla möjliga olagligheter med syfte att öka användarantalet (en teori jag hört diskuteras i samband med den obefintliga moderering som skett tidigare).
Det känns ganska konstigt att det amerikanska bolaget skulle ha sån fingertoppskänsla att de lyckas förstå nyanserna i det svenska språket så bra att de kan bestämma vem som är skadlig svensk alt-höger, men samtidigt inte lyckas stänga av de inhemska amerikanska ”antifascistiska” krafterna från att organisera sina aktioner via plattformen.
Citera
2021-01-11, 15:30
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Här har du deras regler:
https://twitter.com/en/tos
https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/twitter-rules
Och för sista gången: Hur de väljer att tolka sina regler får du fråga dom om.
Den store regelexperten SpamTrapper hävdade att personerna och företagen som blockerats "bröt mot reglerna". Då borde det vara enkelt att peka ut vilken regel som...
(1) New York Post bröt mot när de rapporterade om Hunter Bidens laptop före valet och Twitter blockerade.
(2) DJT bröt mot när han stängdes av och som Irans Ayatollah Khameini samtidigt har följt.

Jag är idel öra när den store regelexperten pekar ut reglerna...

Citat:
Du verkar tro att det handlar om lagar
Halmgubbe #2. :-D
Citera
2021-01-11, 15:31
Medlem
HejaFinlands avatar
En liberal globalist som inser det problematiska med att näringslivet agerar åsiktspolis. Märkligt att det finns vanliga svenskar som är mer extremistiska i sitt försvar av rovkapitalism än Angela Merkel!

https://abcnews.go.com/Business/wireStory/germanys-merkel-trumps-twitter-eviction-problematic-75174090

Skall bli intressant att se om fler liberaler vägar ifrågasätta den nya amerikanska doktrinen.
Citera
2021-01-11, 15:32
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Du förstår alltså inte ens tråden syfte, varför Trump blev censurerad i sociala medier? Honk honk, vännen. 🤡
Tråden handlar ju om varför Trump blev bannad från sociala medier.
Varför skulle Ali Khamenei bli bannad för all skit Trump ställer till med?
Jag får det inte att gå ihop hur mycket jag än försöker.
Citera
2021-01-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma

Nej han vill att de ska protestera
Sluta spamma tråden med nånsens tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in