Citat:
”Alla” anser att han uppviglat till stormningen för att det ligger i deras intresse att anse det, för att kunna motivera detta beslut hänvisar man till sina egna gummiparagrafer som godtyckligt ändras under resans gång. Vad är nytt, förutom att detta är ett effektivt sätt att slå undan fötterna för både demokrati och yttrandefrihet eftersom allmändebatten sedan 10 tillbaka förs på dessa plattformar istället för gator och torg?Många har hävdat att Twitter etc brutit mot deras konstitution när de stängde av Trump, vilket är helt fel. Det var så jag kom in i den här tråden. Synkroniseringen i att alla stänger av honom ungefär samtidigt och med ungefär samma argument skulle jag tro har att göra med att de alla anser att han uppviglat folk att storma Capitol Hill, att de anser att det är en attack mot deras demokrati att göra så och att de anser att det finns en betydande risk för fler liknande händelser om de låter honom fortsätta att sprida sina inlägg via deras plattformar. Det är min gissning, men deras egna argument och anledningar du själv läsa dig till eftersom alla motiverat och publicerat varför de gjort som de gjort.
Makten har flyttats till att vara i händerna på teknokrater som agerar åklagare, domare och bödel.
Du må tycka att det är helt i sin ordning, de som har avvikande åsikt censureras till den grad att enbart våld återstår som uttrycksmedel. Vill man se inbördeskrig är detta helt rätt väg att gå, vill man finna en fredligare lösning är inte tondövt regelrabblande den bästa medicinen. Det här förstår du, om du vill.