2021-01-11, 15:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Testa läsa mina inlägg innan du svarar. Jag har skrivit uttryckligen att jag är medveten om att brott begicks i samband med BLM-demonstrationerna. Jag tycker det är förkastligt, att de skyldiga ska lagföras och det har många också gjorts. Det förhindrar inte jag tycker Trump-stormningen är djupt problematisk eller att de på en eftermiddag mördade fler poliser i tjänst än på hundratals BLM-demonstrationer.

Det ena brottet rättfärdigar inte det andra.

En brottslig storming kan åtalas även om man tillåter yttrandefrihet. Det som händer nu är helt barockt, big tech kastar inte bara ut Parler som kund, de skrämmer även upp deras advokater så att de inte vågar stanna kvar hor Parler, de ska inte kunna försvara sig rättsligt, där är vad samhället nått till idag.
Citera
2021-01-11, 15:29
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
En brottslig storming kan åtalas även om man tillåter yttrandefrihet. Det som händer nu är helt barockt, big tech kastar inte bara ut Parler som kund, de skrämmer även upp deras advokater så att de inte vågar stanna kvar hor Parler, de ska inte kunna försvara sig rättsligt, där är vad samhället nått till idag.

Alternativ kommer gräsrotsnivå vill ej ha detta
Citera
2021-01-11, 15:29
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Vad snackar du för goja? Man legitimierar sig inte alls med sitt mobilnummer. Istället för att göra bort dig kanske du bör ta reda på vad du faktiskt skriver, jävla ufo

Oh snap, någon är en aning triggered
Telefonnumret har Parler sparat när man skapade sitt konto,.
Citat:
Creating an account and using Parler is free. Signup requires both an e-mail address and phone number.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de bekräftar ju det Trump hävdad i 4 år. Så fort han förlorat makten så blir den politiska förföljelsen helt öppen med tech-bolag och staten i öppet samarbete.

Men vänta nu, Trumpeten styr ju fortfarande staten, dock bara i 9 dagar till.
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Är ju en lågoddsare att det är Amazon som har "råkat" läcka ut det.
Högst sannolikt en helt medveten handling.

Nä, det är Parler som har byggt sitt site på sunkig kod.
Citera
2021-01-11, 15:30
Medlem
TristanSvenssons avatar
Parler är ett tillhåll för pedofiler, konspirationsnötter och dem mest radikala fanatikerna. Inte det minsta förvånad att appen försvunnit från både Googles och Apples tjänster. Alt-right rörelsen som frodats på nätet de senaste åren är farlig för västvärlden, det är inte konstigt att "the powers to be" försöker kväva ihjäl hela rörelsen och dess tillhåll. Trump blev raderad från internet av en anledning. Twitter, Facebook, Instagram och Reddit. Det var nog inget sammanträffande, det var en koordinerad attack och det ska vi alla glädjas för. Svagbegåvade människor som bygger sin uppfattning på konspirationsteorier och tveksamma källor är farliga för sin omgivning och stabiliteten i västvärlden.
Citera
2021-01-11, 15:32
Medlem
Jag önskar verkligen att det kommer någon allternativ plattform som växer sig stark. Det är illa när dom blockerar folk hur som helst.
Citera
2021-01-11, 15:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Alternativ kommer gräsrotsnivå vill ej ha detta

Hur ska alternativ kunna komma när big tech agerar på detta sätt, det går inte.

Dessbättre rasar Twitter vidare på börsen, ned 11% nu!
Citera
2021-01-11, 15:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jag önskar verkligen att det kommer någon allternativ plattform som växer sig stark. Det är illa när dom blockerar folk hur som helst.

Det är nog omöjligt nu.
Citera
2021-01-11, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har skrivit det tidigare men kan skriva det igen; jag tycker det är problematiskt agerande och hade helst sett att det inte behövts. Men vad ska man göra mot en sådan som Trump?

Låter big tech honom hållas, vilket man gjort sålänge han varit demokratiskt vald, så uppmuntrar han till brott som hotar hela det demokratiska systemet. Han ljuger konstant om allting till den grad att hans följare tillslut blir radikaliserade fanatiker som inte tror på något annat än det han säger och som är beredda att begå brott i hans namn. Nu är han via demokratins processer på väg ut och då försöker han, via big techs plattformar, kassera valresultatet och ändå sitta kvar. Big tech måste göra något, de vill givetvis inte bidra till att Trump kan sitta kvar på presidentposten trots att han förlorat valet enligt både väljarna, domstolarna och hans egna partivänner.

Det är ett val mellan två dåliga saker, där det ena valet är mycket sämre än det andra.
Citera
2021-01-11, 15:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag har skrivit det tidigare men kan skriva det igen; jag tycker det är problematiskt agerande och hade helst sett att det inte behövts. Men vad ska man göra mot en sådan som Trump?

Låter big tech honom hållas, vilket man gjort sålänge han varit demokratiskt vald, så uppmuntrar han till brott som hotar hela det demokratiska systemet. Han ljuger konstant om allting till den grad att hans följare tillslut blir radikaliserade fanatiker som inte tror på något annat än det han säger och som är beredda att begå brott i hans namn. Nu är han via demokratins processer på väg ut och då försöker han, via big techs plattformar, kassera valresultatet och ändå sitta kvar. Big tech måste göra något, de vill givetvis inte bidra till att Trump kan sitta kvar på presidentposten trots att han förlorat valet enligt både väljarna, domstolarna och hans egna partivänner.

Det är ett val mellan två dåliga saker, där det ena valet är mycket sämre än det andra.

Det som händer nu är inte problematiskt, det sänker demokratin och marknadsekonomin på samma gång. Det är långt värre än att någon blir ledsen över ett yttrande.
Citera
2021-01-11, 15:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
...

Det var inte tillåtet på Parler men de gjorde ett jävligt dåligt jobb på att ta bort det. Läs länkarna. Det spelar ingen roll att det inte var tillåtet; det fanns där. Stormningsplanerna, planering och samordning fanns öppet på dessa plattformar. Hur kan du då säga att "Tyvärr lyser de faktiska exemplen dock med sin frånvaro"?

För att jag inte sett exempel på dessa meddelanden och ej heller hur de hanterades när de väl upptäcktes/rapporterades. Var det brottsliga inlägg och fick de ligga kvar trots det eller var det inte brottsliga inlägg eller raderades inläggen faktiskt men först efter att de uppmärksammats?

Paralleller kan faktiskt dras till Flashback. Även här finns det regler och även här finns det användare som bryter mot dessa och vars inlägg blir raderade, dock först när de rapporteras eller när de upptäcks av en moderator. Inlägg som inte bryter mot reglerna raderas dock inte, oavsett om de sedan är konspiratoriska, skruvade eller anses vara "extrema" av vissa.
Citera
2021-01-11, 15:38
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Trump bröt mot Twitter's användarvillkor i princip dagligen. Det är skäl för avstängning. De lät honom hållas för att han var president. Nu är han på väg ut efter demokratiska processer, och passar då på att uppvigla till brott. Twitter väljer att dra tillbaka sin tidigare dispens och bannar honom. Ingen politiker behöver vara inblandad.

För övrigt, den som försökt påverka sociala medier och medier generellt mest av alla är Trump själv som hotat med diverse strafflagstiftningar om de inte följer hans order och rapporterar det han vill. Varför accepterar du det från honom när du är så arg på Morgan?

De använder användarvillkoren som sköld för att cencurera meningsmotståndare. Alla som har varit i kontakt med bigtech den senaste tiden känner väl till att högern och vänstern kan skriva eller lägga ut exakt samma inlägg, men det är bara den ena parten som blir deplatformerad. Jessica Stegrud blev bannlyst i en vecka från facebook för att hon kallade någon "okunnig". Det har aldrig och kommer aldrig hända någon från något annat läger än det högra.

Irans diktator har twitter, Erdogan har twitter och Kinas regering lägger upp studier om att hjärntvättade Uigurer blir lyckliga av kulturell utplåning, alla är kvar...
Senast redigerad av SYSTEMexe 2021-01-11 kl. 15:40.
Citera
2021-01-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Bra läge för Elon Musk att sätta sprätt på några miljarder och starta egna sociala medier.

Jag lyssnade på en podcast där han berättade om de fåtal saker i världen som gör honom riktigt förbannad. Censur var bland det värsta han visste.
Musk är ingenting. Hans företag är övervärderade. Han har mindre makt än Donald Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in