2021-01-11, 11:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Nu är False flagen helt ute i det öppna.

Alla vet att detta är för att Biden vill införa sin Patriot Act 2.0 och få total kontroll över folket. Snart införs The Great Reset och dess teknokratiska stat.

De förväntade sig att det skulle bli mycket större, det var därför de b.la planterade bomber, försökte bränna ned The Capitol och polischefen (som begick självmord) inte sa åt The Capitol Polce att förstärka inför de massiva protesterna.

En av de största och bäst planerade False Flagsen jag någonsin sett, dessutom väldigt sofistikerad psyop som media stog för (det har vi dock sett åtaliga gånger tidigare): https://banned.video/watch?id=5ffb84394f4c5b397cb42b0f&t=4

Syns klart och tydligt när polisen låsas bli övermannade vid avspärrningarna, och är själva tvungna att hjälpa fredliga demonstranter flytta staketet.

Ondska på högsta nivå.
Citera
2021-01-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Översätter jag det så blir det "kämpa utav bara helvete."

Om du lyssnat på tidigare tal från Trump så blir det väldigt fel att få för sig att "fight" ska översättas till "slås"

https://youtu.be/OSJDhZvLtak

Är du duktig på det engelska språket?

Edit: Nanzy kommer närmast när det talas om statskupp, ajabaja att försöka lura Trump på kärnvapen-koderna.

Hon riskerar ett ordentligt straff för sitt tilltag.

Trump säger ”come to DC January 6, it will be wild!”
Trump säger fight like hell.
Mobben traskar iväg och slåss som fan.

Orsakssamband?
Citera
2021-01-11, 11:56
Medlem
Folk som försvarar det som hände, vad fan är det för fel på er?
Citera
2021-01-11, 11:59
Medlem
SodaFointains avatar
Det är inte trumps fel att de attackerade byggnaden
Citera
2021-01-11, 12:05
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det var inte så många i tråden tidigare dillat om valfusk. Om inte bevisen håller i domstol, så finns de inte.

Så de som resonerar på det viset får naturligtvis återkomma efter rättegången och då fortsätta snacka om detta.

*

Jag anser att man lägger för stor vikt på 6:e januari. Men samtidigt tror jag att det var meningen...

Trump hade knappast skickat in en skådespelare utklädd i horn, om han verkligen hade velat göra en kupp. Det verkar onekligen vara en avledningsmanöver.

Varför vet jag inte. Men sen igen, vet jag inte var Trump tog vägen senare på kvällen heller. Och var han varit sedan dess. Och vad han planerar att göra. Om han planerar att göra något.
Konspirationsteorin är att det är ett samordnat valfusk i hela landet för att stjäla valet.
Jag förstår inte vad du menar ska vara konspirationsteorin ang. om Trump har uppmanat till stormningen eller ej?

Sedan måste varje fall av valfusk kunna bevisas i domstol för att anses vara sanning.

Jag vet inte om du spelar dum, men det är väl inget kontroversiellt i det jag skriver här?
Citera
2021-01-11, 12:07
Medlem
Har inte sett hela men strax innan min 42 så bryter man sig igenom snutens spärrar. Intressant att se hur det såg ut från olika filmningsställen.

https://www.youtube.com/watch?t=2521&v=0zyjCvDN4Ig&feature=youtu.be
Citera
2021-01-11, 12:11
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Syns klart och tydligt när polisen låsas bli övermannade vid avspärrningarna, och är själva tvungna att hjälpa fredliga demonstranter flytta staketet.

Ondska på högsta nivå.
Hmm kan inte det lika gärna vändas emot Trump?
Dvs att han hade stöd av vissa poliser som skulle underlätta "kuppen"?

Man ser tydligt på andra platser att polisen gör kraftigt motstånd mot de som försöker ta sig in. Eller hur?
Citera
2021-01-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NastyCrew
Folk som försvarar det som hände, vad fan är det för fel på er?

Håller helt med. Det vi ser i världen är sjukt. Man försvarar politikernas rätt att censurera sina medborgare istället för medborgarnas rätt att ifrågasätta politikerna och att få transparans kring frågor där många frågetecken finns. Helt sjukt och oacceptabelt i en demokrati med politiker som jobbar för sitt folk.

Folk försvarar nog mest capitol hill grejen för att folk vill jämföra det med terrorism osv. personligen ser jag det inte som fredligt men det hade jag inte heller förväntat mig med tanke på hur dom känner sig behandlade.
Citera
2021-01-11, 12:20
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Översätter jag det så blir det "kämpa utav bara helvete."

Om du lyssnat på tidigare tal från Trump så blir det väldigt fel att få för sig att "fight" ska översättas till "slås"

Jag är kanske inte expert på Trumps uttryck, jag förväntar mig att en president skall tolkas enligt de allmänna uppfattningarna. Där betyder fight slåss, ja. Och lägger man till like hell, så blir det ju riktigt allvarligt. Det kan man inte tolka annorlunda. Och det är ju uppenbart att terroristerna tolkade honom så. Eller hur.
Citera
2021-01-11, 12:21
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Håller helt med. Det vi ser i världen är sjukt. Man försvarar politikernas rätt att censurera sina medborgare istället för medborgarnas rätt att ifrågasätta politikerna och att få transparans kring frågor där många frågetecken finns. Helt sjukt och oacceptabelt i en demokrati med politiker som jobbar för sitt folk.

Folk försvarar nog mest capitol hill grejen för att folk vill jämföra det med terrorism osv. personligen ser jag det inte som fredligt men det hade jag inte heller förväntat mig med tanke på hur dom känner sig behandlade.

Som man sår för man skörda. Och man gjorde inte saken bättre genom att tysta dem ännu mer. En sund person skulle istället lyssnat på folket, inte tysta ner dem.

Det här är bara början och det kommer slå tillbaka med full kraft, hur kan vi bara spekulera i.
Citera
2021-01-11, 12:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ja.

Det är så resonemanget går kring valfusket. Direkta vittnen, övervakningskameror, Matematiska analyser, osv in absurdum kan inte räknas som bevis förrän det är bevisat i domstol.

Jag håller såklart inte med om detta. Men om det ska finnas ett uns av stringens så får vi hålla oss fast vis detta. Vi får se efter rättegången om du har rätt.
Nej, det går inte att jämföra med "resonemanget" om valfusket, det är helt olika saker.
Citera
2021-01-11, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hmm kan inte det lika gärna vändas emot Trump?
Dvs att han hade stöd av vissa poliser som skulle underlätta "kuppen"?

Man ser tydligt på andra platser att polisen gör kraftigt motstånd mot de som försöker ta sig in. Eller hur?

Man har ju hört många trumpister säga att de inte är våldsamma, de skulle aldrig bruka våld. Och de poliser som då kan ha agerat för att underlätta för en aktion kan ju ha misstagit sig på trumpisterna. Uppenbarligen är de ju fullständigt slut i huvudet och det enda de kan jobba med är våld.

Trumps intensiva rallyhållande före valet var ju för de redan frälsta och de ord som han upprepat om och om igen får naturligtvis resultat i sådana här individer som inte är kapabla att tänka.

Trump får briefing varje dag, så att säga att han inte visste är enbart ihåligt och dumt. Klart han visste. Kanske inte att folks skulle dö, men hans plan var att avbryta räkningen och försöka vinna tid och kunna "övertala" fler om valfusktjaffset. Lindsey Graham hade ju ringt något och bett dem ta bort lagliga röster. Och han är inte den enda. Raffensperger är dock en rättfram och ärlig person med känsla för demokratin. Och konstitutionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in