Citat:
Ursprungligen postat av
Emoll
Jo. DU är vänster. Eftersom du har ett antidemokratiskt tänk. Kulturellt långt åt vänster.
Jag började svara dig men bestämde mig för att kolla din posthistorik. Du knarkar/tar anabola, du tror på en världsomspännande konspiratorisk världsregering, du tror på en världsomspännande konspiratorion kring klimatförändringar och du tror på en landsomfattande konspiration mot Trump i amerikanska valet. Det är ingen idéatt argumentera med dig då du lär avfärda allt med konspirationer och lögner. Hoppas du tar dig ur det nån gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Jaså har du bevis för detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Har du några exempel på det?
https://theconversation.com/parler-is-bringing-together-mainstream-conservatives-anti-semites-and-white-supremacists-as-the-soci al-media-platform-attracts-millions-of-trump-supporters-150439
https://www.npr.org/sections/congress-electoral-college-tally-live-updates/2021/01/07/954671745/on-far-right-websites-plans-to-storm-capitol-were-made-in-plain-sight?t=1610369381633
Citat:
Ursprungligen postat av
S0urce
Antar att exempelvis SwebbTV är också högerextrema terrorister.
Samma historia som när man försökte förklara situationen gällande invandringen för naiva Svenskar för typ 10-15 år sedan. Tror inte du verkligen ser eller fattar vad som händer.
Jag är fullt införstådd både i nyhetsflödet (från såväl MSM som andra källor), i politik, i ideologi, i problematiken med sociala mediers algoritmer som skapar radikaliserade individer, i det dubbeleggade svärd som internet är med otroligt positiv fri spridning av information, men där också desinformation, lögner och uppvigling flödar fritt. Så jo, jag förstår rätt bra vad som händer och bildar mig en uppfattning där jag tagit många spekter i beaktande. Försök debattera med hjälp av argument istället så kanske det går bättre för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
De belägrade olika offentliga byggnader men just parlamentet blev de ju stoppade från att ta sig in i, vilket dessa senaste figurer inte blev. När BLM demonstrerade i Washington hindrades de av polis men inte denna gång.
Du som troligtvis har Twitter kan ju gå in nu och se vad BLM-användare skriver. De hetsar fortfarande. Islamister bombas i vissa länder men i USA kan de hetsa, ibland som en del av BLM som hon somaliskan de har som företrädare. Är hon avstängd från alla sociala medier?
Det fanns de som begick brott i samaband med BLM-demomstrationer, ja. Dessa har i så hög grad som möjligt lagförts. Vad är problemet? Trump-demonstranterna mördade en polis (vilket inte skedde under någon av de hudnratals BLM-demonstrationerna) och stormade USAs högsta politiska försmaling när de slutförde det amerikanska valet, hur kan du inte se nyansskillnaden här?
Jag har Twitter, ja det finns vänsteraktivister som borde bli avstängda, precis som det finns Trumpaktivister som borde bli avstängda. Twitter hinner inte med at rensa bland den konstanta strömmen av idioter. Man stänger av så fort man kan, och man prioriterar de som har stor spridning samtidigt som de också uppmanar till våld. Helt rätt prioriterat.
Jag gissar att du menar Ilhan Omar (man får använda deras namn även om de är läskiga utlänningar)? Hon är inte islamist och från vad jag kan se vid en snabbkoll så innehåller hennes Twitterkonto noll exempel på uppmaning till lagbrott eller brott mot Twitters regler. Hon är för vänster för min smak, men hon håller sig på rätt sida av reglerna. Kika gärna själv och återkom med länk till där hon på något sätt bryter mot lagar eller Twitters regler:
https://twitter.com/ilhanmn