Citat:
Ursprungligen postat av
sunessensommar
Ja. Rent rimligen påverkas, eller åtminstone förändras, smittspridningen av att stänga skolorna. Det är jag med på. Men vad kommer det med för konsekvenser i övrigt?
Och jag förstår inte varför det skulle vara bättre att stänga skolan två månader än att kraftigt begränsa rörelsefriheten för 60+ under samma tid. De är ju generellt de som blir sjuka och dör i större skala. Men det verkar det inte finnas någon diskussion om alls. Vill föra till protokollet att jag personligen inte är för att totalt isolera den gruppen, men jag är inte heller för att stänga skolorna.
Jag tror inte det behöver bli så dramatiskt som många försöker få det till.
Läraren ställer upp en laptop med webbkamera och kör på som vanligt. Finns massor av bra verktyg för distansmöten idag som zoom, teams, etc. De flesta kan ordna mat åt sina barn. Föräldrar kan ordna matlådor som kan värmas i microugn. Alla barn från mellanstadiet och uppåt skulle med lätthet kunna hantera det. De svårigheter som många nämner här inne känns väldigt konstruerade. Som att alla barn skulle fara illa hemma, inte få någon mat, tvingas vistas med missbrukande föräldrar etc etc etc. Så ser det tack och lov inte ut och för de stackars barn som har det på de viset, borde aldrig vistas med sina föräldrar ändå. De borde bli omhändertagna av de sociala myndigheterna.