2021-01-10, 23:33
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Varför Alamo? Vad finns därsom är så viktigt att göra att det är värt att lägga tid på en resa dit? Känns liksom inte som att det är tid just nu är "artighetsvisiter" landet runt.

Kan Trump utfärda en EO så att USA får liknande "Big Tech" lagar som t.ex. Polen kommer få? För där kan företag få böta motsvarande 1,8 miljoner euro per censurtillfälle om de raderar inlägg som INTE strider mot landets lagar.

https://www.friatider.se/har-ar-polens-nya-harda-lag-mot-natcensur

Ser fram emot att se Polen som ett föredöme för USA. Klockren lösning.

Kanske ingen dum ide att kolla så att vattendunkarna här hemma i Sverige också är fulla och fräscha.
2021-01-10, 23:33
Medlem
DeValeras avatar
Jag skulle vilja ställa fråga till någon som är insatt, och jag orkar tyvärr inte gå igenom denna mycket omfattande tråd.

Är det någon som känner till hur mycket röster Biden fick i valdistrikt som har en befolkningsmajoritet med afro-amerikansk bakgrund jämfört med Barack Obama?

Har Biden fått större uppslutning än Obama i sådana valkretsar kan det nog finnas fog för att valet inte har gått rätt till där. Dels på grund av att Obama kunde få svarta väljare att gå och rösta, särskilt 2008, men också att varken McCain eller Romney är knappast några större valmagneter än Trump bland de svarta.
2021-01-11, 00:12
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag skulle vilja ställa fråga till någon som är insatt, och jag orkar tyvärr inte gå igenom denna mycket omfattande tråd.

Är det någon som känner till hur mycket röster Biden fick i valdistrikt som har en befolkningsmajoritet med afro-amerikansk bakgrund jämfört med Barack Obama?

Har Biden fått större uppslutning än Obama i sådana valkretsar kan det nog finnas fog för att valet inte har gått rätt till där. Dels på grund av att Obama kunde få svarta väljare att gå och rösta, särskilt 2008, men också att varken McCain eller Romney är knappast några större valmagneter än Trump bland de svarta.
Distrikten vet jag inte exakt, men detta kanske är intressant:

Svarta män:
Obama 2008 - 95%
Obama 2012 - 87%
Clinton 2016 - 82%
Biden 2020 - 80%

Svarta kvinnor:
Obama 2008 - 96%
Obama 2012 - 96%
Clinton 2016 - 94%
Biden 2020 - 91%

Biden har alltså backat en del hos svarta, speciellt hos männen. Det är dock fortfarande en överväldigande majoritet av de svarta som röstar för demokraterna.
2021-01-11, 00:16
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Distrikten vet jag inte exakt, men detta kanske är intressant:

Svarta män:
Obama 2008 - 95%
Obama 2012 - 87%
Clinton 2016 - 82%
Biden 2020 - 80%

Svarta kvinnor:
Obama 2008 - 96%
Obama 2012 - 96%
Clinton 2016 - 94%
Biden 2020 - 91%

Biden har alltså backat en del hos svarta, speciellt hos männen. Det är dock fortfarande en överväldigande majoritet av de svarta som röstar för demokraterna.

Jag kan förstå att röstandelen backat sedan Obamas tid då han kunde fånga upp de svarta väljarna på ett annat sätt än Clinton och Biden.

Att minskningen har varit större hos männen beror nog på att Trump har gått något bättre hem hos män än hos kvinnor.
2021-01-11, 00:16
Medlem
siisters avatar
Citat:

Rimligast vore att fler röstat i år jämfört med 2008/2012, oavsett antalet svarta i befolkningen

https://www.usnews.com/news/elections/articles/2020-11-04/election-turnout-estimated-to-break-record-set-in-2016
2021-01-11, 00:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Inte för att jag misstror Simon Parkes (som gått ut med att hans utomjordiska mor är 2.7 meter lång och har åtta fingrar på varje hand) källor. Men finns det ingen annan som rapporterar om saken?

Har du en länk till det? Det är ju ett tämligen märkligt påstående, eller inte bara ett förresten utan tre.

Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Japp. Ett litet tag till iaf.

Där avslöjade du dig allt. Du tycker packing the court är helt OK? OK att tillföra två, nya sannolikt demokratiska, stater också? OK att ändra elektorssystemet? OK att öppna gränserna på vid gavel för destruktiv invandring? OK att genom dessa förändringar se till att ingen opposition någonsin kommer kunna utmana om makten igen och därmed fullständigt förstöra USA? Inser du vad det kommer leda till? Begriper du vilka känslor som kommer sättas igång?

Du tror Biden/Harris kommer till makten 20/1. Det gör inte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Ivan Raiklin förklarar dom konstitionella brott som begåtts i presidentvalet:
Constitutional Attorney Says Pence, Congress, Violated Constitution, Trump Can Use EAS To Circumvent Censorship

"There is an insurrection going on inside of the entire government, funded, supported and fomented by foreign actors," said Attorney Ivan Raiklin.

Speaking exclusively with National File on January 7, Constitutional Attorney Ivan Raiklin explained that President Donald Trump’s “only option” to defend the Constitution is to “activate the Emergency Alert System.” This comes as Big Tech companies have banned President Trump and many of his supporters from using their platforms just days after Congress certified the fraudulent Electoral College results on January 6.

He also pointed out multiple Constitutional violations by states, Congress, and Vice President Mike Pence.

“Everyone consummated the violations to the Constitution across the board,” said Raiklin.

According to Raiklin’s legal analysis, the states violated the Constitution on December 14 when they sent their slates of electors to Congress.

You had the fraud going on at the precinct level. The states violated Article 1, Section 4, which is time, manner and place of running federal elections. They went outside those bounds.

Then Article 2, Section 1, Clause 2, the states violated that component of the Constitution, which is the Electors Clause, because they didn’t select their electors in the manner that the state legislatures mandated under their election laws.

Then you have Article 4, Section 2, which is the Supremacy Clause of Constitution, meaning that the Constitution and federal laws supercede any state laws in contravention to that federal law, by running their elections in the manner that they did and it goes alongside of Article 1, Section 4.

Also, they violated the 14th amendment, the individual folks that legally and legitimately voted, because their votes were diluted by the fraud. It could’ve only just been one dead person, at the end of the day it occurred and they need to have pristine elections, and that’s not what happened.

He also said that Vice President Pence violated the Constitution on December 23, by not sending a letter to those states, demanding that they correct the fraud. As National File reported, US Code actually prohibited Pence from accepting electoral votes from fraudulently certified states. Additionally, Raiklin said that Pence violated the Constitution a second time on January 6 by “not setting up an environment to correct the fraudulently certified electoral slates from these six contested states.”

“The United States Congress yesterday, facilitated the violation of all those parts of Constitution and in addition to that, they violated the 5th amendment, the Due Process clause, because the 5th amendment applies to the federal government. I’d argue that they also violated the 12th amendment, the manor that they voted in the House on the objections,” said Raiklin.

Källa: https://beforeitsnews.com/eu/2021/01/pedophilia-and-empire-satan-sodomy-and-the-deep-state-2666427.html (via https://wearethene.ws/notable/186242)

Är det inte ungefär detta som du eller Nixter var för sig eller tillsammans sagt i princip sedan november?

Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
För de flesta av oss och för de flesta amerikaner så är bedrägeriet uppenbart. När det hela gått så här långt är det bara militären som behöver godta bevisningen och det gjorde de för länge sedan.-

Trumporganisationen har hintat om en lång rad nyckelpersoner som sitter beredda att vittna.

Om denna inte är fejk så är detta en av de senaste.

SENIOR JUDGE ALFIO D’URSO CONFIRMS US ELECTIONS WERE RIGGED
https://www.bitchute.com/video/oWQB88zmBvSU/

NÅGOT händer i alla fall as we speak...

Jag såg den också. Kom i samma veva som länken om att påven gripits. Svårt att få grepp om vad som är sant och vad som är desinformation. Vem tar sig tid och varför lägga ut desinformation i det här läget?

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hur sannolikt är det att någon efter två månader utan bevis lyckas skaka fram ett bevis som verkligen ändrar något nu?

Hur sannolikt är det att man efter tre år utan bevis lyckas skaka fram ett bevis som verkligen ändrar något?

PS: Passande nick.

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I många fall är det inte bevis som fattas, utan att hitta en domstol som inte rutinmässigt påstår att de inte har "legal standing" att döma i målet, som t.ex. Texas-målet där man hade ett solid fall med töt bevisning, men det spelade liksom ingen roll, för SCOTUS sa att man inte hade "rätt" att bedöma bevisningen.

Kanske för att sända en signal?
https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Alamo
2021-01-11, 00:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Snart dags för vändningen, detta är inte över än? Flera tusen sidor med "bevis" och inget har slagit igenom. Märkligt är det.

Ni som tjatat om valfusk sen start, är ni lika övertygade idag?

Ja.
2021-01-11, 00:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Rimligast vore att fler röstat i år jämfört med 2008/2012, oavsett antalet svarta i befolkningen

https://www.usnews.com/news/elections/articles/2020-11-04/election-turnout-estimated-to-break-record-set-in-2016

Det kan vara en förklaring, totalt sett. Men att de svarta har ökat i antal i den amerikanska befolkningspopulationen behöver inte per automatik betyda att vissa afroamerikanska valdistrikt har ökat sin befolkning. Många stora städer med stor andel svart befolkning har en ganska snabbt sjunkande befolkning, säkert inte bara sk white flight utan även svarta som kan lämna gör det. Detroit är i Michigan är ett sådant exempel, där också Trump kom att ifrågasätta valresultatet.
2021-01-11, 00:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Där avslöjade du dig allt. Du tycker packing the court är helt OK? OK att tillföra två, nya sannolikt demokratiska, stater också? OK att ändra elektorssystemet? OK att öppna gränserna på vid gavel för destruktiv invandring? OK att genom dessa förändringar se till att ingen opposition någonsin kommer kunna utmana om makten igen och därmed fullständigt förstöra USA? Inser du vad det kommer leda till? Begriper du vilka känslor som kommer sättas igång?

Du tror Biden/Harris kommer till makten 20/1. Det gör inte jag.

Nu tror jag iofs att du lider av lite tjafsabstinens när Trumps likvaka inletts, men jag svarar väl ändå.

Ja, jag tycker att packing av SCOTUS är ok just nu. Rätten ska naturligtvis vara partipolitiskt obunden/neutral och hela tramset om att kontrollera SCOUTUS skriker av korruption. Alla vid sina sinnes fulla bruk borde självklart anse att man borde ha lika många domare ur båda partier. Men det tycker väl inte du?

Att fimpa elektorssystemet är helt ok för mig. Fast då skulle ju aldrig Republikanerna vinna så det gillar såklart inte du. Det här med majoritetsval är ju inte riktigt din grej.

Och två nya stater.. tja varför inte? Om nu dessa två områden vill få ökat egenbestämmande så är det väl ok för mig. Att dessa områden f.n röstar övervägande med Demokraterna betyder ingenting. Sådant kan ändras.
2021-01-11, 00:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det kan vara en förklaring, totalt sett. Men att de svarta har ökat i antal i den amerikanska befolkningspopulationen behöver inte per automatik betyda att vissa afroamerikanska valdistrikt har ökat sin befolkning. Många stora städer med stor andel svart befolkning har en ganska snabbt sjunkande befolkning, säkert inte bara sk white flight utan även svarta som kan lämna gör det. Detroit är i Michigan är ett sådant exempel, där också Trump kom att ifrågasätta valresultatet.

Absolut. Svårt på alla sätt och vis alltså att jämföra Bidens resultat med Obamas
2021-01-11, 00:34
Medlem
Citat:
Jag kan förstå att röstandelen backat sedan Obamas tid då han kunde fånga upp de svarta väljarna på ett annat sätt än Clinton och Biden.

Att minskningen har varit större hos männen beror nog på att Trump har gått något bättre hem hos män än hos kvinnor.
Lägg därmed också till att både Clinton och Biden fällt en rad ökänt rasistiska kommentarer genom åren, vilket också onekligen bidrar till att dra ned antalet. Trump har också gått ovanligt bra i kategorin "svarta män" för att vara en Republikansk kandidat.
2021-01-11, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske för att sända en signal?
https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Alamo

Bör inte media "förbjudas" av Big Tech att rapportera om detta också i så fall? I och med att detta sannerligen borde vara ett fall av "dog whistling" av en betydligt "värre" art än att bara säga att man inte tänker komma på Bidens fest?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in