Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Nja, det tror jag inte alls. Skulle MSM agera så desperat om de hade absolut inflytande över en så stor del av majoriteten som 70-80%? Redan vid förra valet så blev ju MSM tappade inflytande uppenbart, precis som under Brexit etc. MSM:s obefintliga kontakt med verkligheten blir mer och mer uppenbar och med detta så slutar även folk att ta dem på allvar, och när förtroendet väl är tappat är det näst intill omöjligt att vinna det tillbaks utan att göra en tvärvändning.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, det känns som min poäng är klar även om jag inte kan ge dig några exakta siffror. När MSM väljer att lyfta fram en imbecill som Biden bidrar de bara till att sänka sig själva och tvingar därmed folk att välja andra bättre nyhetskanaler. MSM underskattar och föraktar vanligt folks förmåga att dra egna slutsatser, därför kommer MSM alltid att förlora i längden. Att Biden skulle vara mer omtyckt än Trump är ett rent beställningsjobb som jag ser det, helt utan förankring i verkligheten.
Yes, nej jag förstår din poäng och var du kommer från. Det jag är "ute efter" är det här: om MSM har ett så svagt inflytande som du är inne på - då är de ju inget hot längre utan kommer bara fadea ut. Om de däremot har ett så starkt inflytande att det påverkar en stor del av befolkningen - då borde inte bidens siffror chocka er som tror att de hjärntvättar massorna.
Siffrorna tycker jag inte talar för tesen att allmänheten sett igenom MSM - parler har 4 miljoner aktiva användare, Facebook 2.7 miljarder. OAN publicerar inte siffror men hävdar själva att de under en månad var 4e stöersta kanalen, då har du Fox/msnbc/CNN som är större. Om allmänheten inte litar på MSM så varför är det till MSM allmänheten söker sin information?