Citat:
Ursprungligen postat av
45huddinge45
Det enda försök till valfusk jag bevittnade var när Trump ringde upp Georgias valchef, och det var tydligt!
Det samtalet är ju exakt det vi pratar om här i tråden, att det förekom både organiserat och icke organiserat valfusk! Samtalet saknar något som kan anses vara fusk av Trump, eller menar du att det är fusk att be om att fusket utreds? Ja, det påståendet stämmer väl med övrigt skitsnack och smutskastning mot Trump. I samtalet upplyser han om flera aspekter om fusket, för att få till svar att man har lagt ”en och en halv timme” på att utreda saken utan att ha hittat något.
Ska vi ta det igen för säkerhets skull?
Han får till svar, av Raffensperger, att han anser att saken är utredd, och att det inte finns bevis för valfusk. Detta säger han att man har undersökt på 90 minuter, och att de inte vill utreda detta vidare.
Hur tycker du det låter? Hur hade du velat att kontrollen över världens näst största militära organisation samt 320 miljoner medborgare skulle lämnas över? På känsla? Eller som jag föreslår, efter hur de medborgarna har röstat?
Raffensperger tycker att man inte behöver utreda mer. Fattar du hur sjukt det är? Hur farligt det är?
Man har, tyvärr, inte utrett saken. Det kommer man göra.
Vi kan väl återkomma om samtalet när utredningarna kommer igång? Jag tror att det kommer bli tråkigt för de som är inblandade i fusket. Jättetråkigt.