2021-01-10, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Varför vill du tvinga Twitter att publicera Trump? Vill du tvinga de att publicera ISIS också? Det funkar inte så. Det är inte upp till medborgarna att försvara statens yttrandefihet

Lagen säger motsatsen. Det är statens uppgift att se till att medborgare har rätt att censurera vem de vill
Jag har inga problem med vare sig IS, Khomeini eller Trump på Twitter. Hellre att de får säga vad de vill än att jag ska få min yttrandefrihet stulen p.g.a. dem. Du är verkligen maktens lilla hovnarr, problemet är att mitt skratt fastnat i halsen. Jag kommer dock att hånskratta när jag ser dig malas sönder mellan kugghjulen i maskineriet du i din aningslöshet varit med och skapat.
Citera
2021-01-10, 17:00
Avslutad
Citat:
Vad har detta med något att göra. Du kan inte tvinga någon att sätta upp en Trumpaffisch i sin trädgård om de inte vill.

Lika lite som du kan tvinga Twitter att publicera ISISpropaganda
Twitter är inte någons privata trädgård. Twitter är det allmänna torget där all samhällsdebatt pågår och jag kan naturligtvis inte tvinga någon till någonting, jag kan bara bli tvingad att inte ha en avvikande åsikt.

Du är helt enkelt för dum för att förstå vad det är du förespråkar.
Citera
2021-01-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Jag har inga problem med vare sig IS, Khomeini eller Trump på Twitter. Hellre att de får säga vad de vill än att jag ska få min yttrandefrihet stulen p.g.a. dem. Du är verkligen maktens lilla hovnarr, problemet är att mitt skratt fastnat i halsen. Jag kommer dock att hånskratta när jag ser dig malas sönder mellan kugghjulen i maskineriet du i din aningslöshet varit med och skapat.
Din yttrandefrihet är inte stulen. Du vill förbjuda alla typer av användarvillkor? Har du verkligen tänkt igenom detta. Du får säga vad du vill men man har också rätten att slippa höra det.

En nog så viktig del av yttrandefriheten. Du har ingen rätt att tvínga folk att lyssna på dig om de inte vill och om twitter inte vill lyssna på Trump så är de i sin fulla rätt att inte göra det.

Tycker du att du har rätt att komma till tals överallt och tvinga folk att lyssna på dig?
Citera
2021-01-10, 17:04
Avslutad
Citat:
Din yttrandefrihet är inte stulen. Du vill förbjuda alla typer av användarvillkor? Har du verkligen tänkt igenom detta. Du får säga vad du vill men man har också rätten att slippa höra det.

En nog så viktig del av yttrandefriheten. Du har ingen rätt att tvínga folk att lyssna på dig om de inte vill och om twitter inte vill lyssna på Trump så är de i sin fulla rätt att inte göra det.

Tycker du att du har rätt att komma till tals överallt och tvinga folk att lyssna på dig?
Ja, du har rätten att slippa höra mig. Du behöver inte lyssna, det räcker om du drar åt helvete om mitt budskap inte passar. Varför fortsätter du att hänga efter mig som en jävla blodigel?

P.s Twitter ”debatterar” inte med Trump, de kör över honom enligt hemmasnickrade ”lagar” för att de inte gillar vad han säger.
Citera
2021-01-10, 17:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Trump ber sina anhängare att STOPPA elektorprocessen. En direkt konsekvens blir att tjocka bleka grisar med maga hatt stormar de folkvaldas hus och orsakar blodspill. Kombinera detta med hjärntvätt om att systemet är riggat och att fusk förekommit i valet. Plus alla konspirationer som qAnon som Trump aldrig debunkat. Och du påstår att Trump inte orsakat sin antidemokratiska rörelse.

Twitter har helt enkelt valt att inte tillåta Trump elda på sin radikala rörelse genom deras plattform. Det kallas att ta ansvar.

Nu är det ganska många som anser att valet inte har skötts enligt regelboken o att regelrätt fusk har förekommit.

O så har det varit i flera tidigare val. Fråga Al Gore som fortfarande inte riktigt kommit över det.

O det är helt innom en demokratis juridiska råmärken att få demonstrera. Vilket president Trump uppmanade till. När det hela gick över styr pga några dumhuvuden så uppmanade han folk att gå hem under ordnade former.

Själv anser jag att det som utspelat sig är en regelrätt statskupp.

O att man nu tagit kontroll över alla informationsflöden som går, styrker den teorin.
Förhindra oppositionen att kommunicera. Banka på propaganda trummorna att presidenten är farlig, kriminell etc. Att de som tror att något konstigt eller otillbehörligt är en minoritet foliehattar.
Citera
2021-01-10, 17:06
Medlem
Citat:
Twitter är inte någons privata trädgård. Twitter är det allmänna torget där all samhällsdebatt pågår och jag kan naturligtvis inte tvinga någon till någonting, jag kan bara bli tvingad att inte ha en avvikande åsikt.

Du är helt enkelt för dum för att förstå vad det är du förespråkar.
Twitter är inte en statlig institution och de är inte skyldiga dig ett skit. Inte ens en förklaring även om de oftast bistår med en sådan.

Tycker du att Flashback borde bli av med sin möjlighet att stänga av användare? Varför är Twitter speciellt? För att det är Trumps favorit? Det hör inte hit.

Jag har hört att Nerikes Allehanda inte tryckte Anne-Maries insändare om hundbajs. Är du lika upprörd över det?
Citera
2021-01-10, 17:09
Medlem
Citat:
Ja, du har rätten att slippa höra mig. Du behöver inte lyssna, det räcker om du drar åt helvete om mitt budskap inte passar. Varför fortsätter du att hänga efter mig som en jävla blodigel?

P.s Twitter ”debatterar” inte med Trump, de kör över honom enligt hemmasnickrade ”lagar” för att de inte gillar vad han säger.
De hemmasnickrade lagarna är garanterade i konstitutionen. Twitter är lika lite skyldiga att ge Trump en plattform som Östgötakorrespondenten när de glatt skickar dina alster i papperskorgen
Citera
2021-01-10, 17:09
Avslutad
Citat:
Twitter är inte en statlig institution och de är inte skyldiga dig ett skit. Inte ens en förklaring även om de oftast bistår med en sådan.

Tycker du att Flashback borde bli av med sin möjlighet att stänga av användare? Varför är Twitter speciellt? För att det är Trumps favorit? Det hör inte hit.

Jag har hört att Nerikes Allehanda inte tryckte Anne-Maries insändare om hundbajs. Är du lika upprörd över det?
Nu är du bara en tröttsam fåntratt som inte vill förstå problemet, du begriper inte ens skillnaden mellan ”plattform” och ”publicist”. Ja, du hoppar om de säger åt dig att hoppa, vill du ha en kaka?
Citera
2021-01-10, 17:11
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Det är väldigt lätt att slippa ta del av någon på Twitter då man aktivt väljer vem man vill lyssna på.

Nu har 80 miljoner personer i USA aktivt valt att följa mr Trump. Många för de gillar sin president. Andra för att få förfäras. Eller bara för att detas yrkesroller kräver att de har koll.

Så argumentet att få slippa är inget argument.
Citera
2021-01-10, 17:20
Medlem
Trump banned: All the platforms that have suspended his account
https://www.tomsguide.com/news/trump-banned-all-the-platforms-that-have-suspended-his-account
Senast redigerad av 2006 2021-01-10 kl. 17:22.
Citera
2021-01-10, 17:20
Medlem
Citat:

Fast en tidning har en ansvarig utgivare, det har inte twitter.
Citera
2021-01-10, 17:26
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nu är det ganska många som anser att valet inte har skötts enligt regelboken o att regelrätt fusk har förekommit.

Nu när Dominion stämmer Kraken-kvinnan på över 1 miljard dollar kanske vi får se några av BEVISEN för allt valfusk. Om hon inte visar upp dem för att undvika personlig ekonomisk armageddon kanske vi kan enas om att det aldrig fanns några bevis?

https://www.forbes.com/sites/alisondurkee/2021/01/08/dominion-voting-sues-sidney-powell-for-defamation-over-election-conspiracy-theory/?sh=7e1e514920f2

Citat:
While going after Powell was Dominion’s first priority, Clare confirmed Friday the company will file subsequent lawsuits against others who have spread the conspiracy theory. Dominion has sent letters warning of potential litigation to the White House, Fox News, Newsmax, One America News and a number of Trump-allied individuals, including his lawyer Rudy Giuliani, Rush Limbaugh, Fox News personalities Sean Hannity and Maria Bartiromo, conservative attorney Lin Wood and Melissa Carone, who Giuliani has pushed as a witness to the purported election fraud.
Senast redigerad av stoltsvenskfitta 2021-01-10 kl. 17:29. Anledning: citat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in