2021-01-10, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vilket tal?

Om det är Trump du syftar på, så uppträder han till skillnad från Biden på ett friskt sätt.

Inte är det Nanzy som avgör det i vilket fall.
I alla händelser har din kandidat förlorat valet med fler röster än någon annan president någonsin, tappat både senaten och kongressen och gjort bort det republikanska partiet vilket de kommer ha mycket svårt återhämta sig ifrån. Det sista debaclet med Kapitolium där många av hans egna vände sig mot honom, cementerade den negativa bilden av Trump för all framtid.

Såtillvida var Trump det bästa som kunde hända demokraterna.
Citera
2021-01-10, 16:34
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Dokumentera den andra sidans många olika brott så att ingen kommer undan.

Det är rätt smart.

Vore det inte lämpligt att ha med några av de egna, om Trumpsters inte lever upp till ryktet om farliga nazister som ska utföra en statskupp.
Citera
Medlem
groovesnuss avatar
Ser framför mig hur jag i en framtid skall hjälpa barnbarnen med en historieuppgift

"Farfar, vad var Banjorevolutionen för något?"

"Jo ser ni, det var ett meth-heads som påeldade av usurpatorn Trump försökte hindra demokratin. Det var startskottet till Republikanska partiets upplösning"
"Jaha, lede det till något då?"
"Ja, bättre säkerhet på President Bidens invigning och en massa fängelsedomar. Samt att Republikanska partiet bröts upp i flera mindre partier"
Senast redigerad av groovesnus 2021-01-10 kl. 16:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag tror inte du förstår allvaret och den uppenbara statskupp som skulle ske om presidenten fråntogs sina kärnvapen-koder på felaktiga/konstruerade grunder.

Kärnvapen-koderna definierar presidenten.

Vad skulle Nanzy med koderna till?

Det är väl som när frun till fyllot gömmer bilnycklarna? Man vet aldrig vad karlfan kan hitta på.
Citera
2021-01-10, 16:36
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Du verkar även ha dålig koll på den amerikanska konstitutionen.
Om Trump avsätts blir Mike Pence president som därmed får kärnvapenkoderna.

Jag tror du inte förstod diskussionen. Nanzy försökte ta ifrån Trump koderna, inte avsätta honom. Det kommer hon försöka med i morgon.

Lycka till.👌
Citera
2021-01-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longinus
Vem tjänar mest på kaoset Trump har dragit igång? Jag tror inte at det är folket som röstat på vare sig Trump eller Biden iaf.

Précis detta är påeldat av ryska troll i St Petersburg.

Här är en propaganda poster för en beväpnad march/attack i alla stater den 17/1
https://www.facebook.com/24674986856/posts/10157486921931857/?d=n
Citera
2021-01-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
blablabla

En växande andel av befolkningen skiter fullständigt i din "demokrati" och liberala institutioner och förstår att om man vill förändra samhället så kan man inte låta sig styras av regler som motståndaren har kontroll över.

Tror att vi under de kommande fyra åren kommer se mer fokus på separationism och kanske stater som försöker bryta sig fria från federationen. De materiella förhållanden som MAGA-rörelsen uppstått ur kommer inte förändras för ekonomin lär knappast börja magiskt blomstra genom ytterligare fyra år av Obama-politik.

Stormningen av kongressen var bara början, det är i vart fall en sak som är säker.
Senast redigerad av Observance 2021-01-10 kl. 16:44.
Citera
2021-01-10, 16:41
Medlem
Brad Rukstales, the chief executive of a Chicago-area company that provides data-marketing solutions, said he was arrested Wednesday after he entered the U.S. Capitol alongside a mob of pro-Trump rioters seeking to overturn the 2020 presidential election.

https://variety.com/2021/digital/news/brad-rukstales-cogensia-arrested-us-capitol-mob-attack-1234881225/
Citera
2021-01-10, 16:41
Medlem
Den stora massan skrek sluta förstöra och pekade ut bråkstakare bland mängden. Flera försökte också stoppa skadegörelsen av fönster.

Varför ska hela demonstrationen dras över en kam när det annars är förbjudet?

Hatsidan ska hela tiden fokusera på minsta detalj som kan misstolkas men glömmer det stora och viktiga.
Citera
2021-01-10, 16:42
Medlem
BidragsTurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag har inte sagt något annat. Jag tror det kommer bli svårt att fälla honom i riksrätt, kanske inte just därför att det är svårt att visa uppsåt för uppvigling eller likgiltighet inför attacken, utan snarare för att så många republikaner fortfarande håller honom bakom ryggen.

I detta fall handlar det om det finns konkret bevis eller ej. Han har ingenstans uttryckligen uppmanat till att storma in i kapitoleum. Sedan kan var och en såklart ansé att han är ansvarig för att det inträffade.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja dom kan tydligen ge "stöd" till polisen på olika sätt. Försöka krossa dom mot en dörrkarm verkar vara ett sätt och slita av dom en gasmask en annat. Back the blue var det... eller?
Vilka är det som pressar på?

Se och bedöm själv.
https://news.sky.com/video/police-officer-crushed-in-door-as-mob-storm-capitol-12183060

Slet dom av en polis en gasmask, och klämde en annan stackare i dörren.

Satan vilken statskupp.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Så vem vill du citera?

Vad menar du med vem vill jag citera? Du menar alltså att man får mixtra med bevisen i en utredning utan att åka dit på det eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in