2021-01-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Jag kan själv tycka att TV4 är en av de mest idiotiska TV-kanaler vi har, som attraherar de mest korkade fårskallarna i vårt land. Det har jag alltid tyckt.

Skönt att det finns fler som inser hur det ligger till
2021-01-10, 14:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Nej jag vet att så inte är fallet. Däremot får Marcus Oscarsson det att låta som om det är något Trumps väljare vill. Inga källor bara rykten eller anonyma källor. Det skapar bara splittring och polarisering att hitta på en verklighet för att sedan skriva om den fiktiva verkligheten.

TV4 verkar vara sveriges CNN, har den i programutbudet, de citerar "anonyma källor" i var och vartannat reportage om Trump, sedan härmar TV4 efter.
De kan på det sättet påstå precis vadsomhelst som i andra och tredje hand förvandlas till fakta här i Svedala.
Det var en anonym källa som gav upphov till Irak-kriget, fast då var det republikanerna som var i farten.
Källan visade sig i efterhand vara rena fantasierna.
Senast redigerad av pe11e 2021-01-10 kl. 14:17. Anledning: Tillägg
2021-01-10, 15:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Nej det är väldigt ofta inte det.
Det är skrämmande och jag fattar att folk inte vågar se sanningen.
Jo allt är sant som TV4 påstår jag har själv läst att Twitter påstått detta. Att Twitters påstående är sant tror jag också visserligen men det är ju inte det TV4 påstår. TS hävdar alltså felaktigt att TV4 påstått att Trump gjort något. Nä de redovisar bara vad Twitter påstår.
Hårklyveri kan man tycka men inte alls. Man måste verkligen fatta vad det är man läser.
Bra att TV4 redogör för vad Twitter gör och varför. Det hade ju varit märkligt att inte nämna det.
Ovidkommande för tråden men intressant: Hoppas att lögnaren Trump råkar illa ut. Värre fake än han är har man ju sällan skådat. 100% fake. Vilket svin.
2021-01-10, 15:55
Medlem
Tw@tter leder inte direkt i bevis att Trump skulle ha uppmanat till våld. Han har ju gjort precis tvärtom.

För kännedom finns presidentens tweets speglade på gab sedan ett bra tag tillbaka. Vet inte om det är han själv som har kontot eller någon annan:

https://gab.com/realdonaldtrump/

(lite segt i skrivandes stud då Gab håller på att utöka serverkapaciteten pga ökande intresse)
2021-01-10, 16:07
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Nej det är väldigt ofta inte det.
Det är skrämmande och jag fattar att folk inte vågar se sanningen.
Alla som är friska och har lite sunt förnuft tänker nog att det kan vara bra att inte säga så mycket just nu. Sunt mod är viktigt, speciellt om det gäller dina barns frihet och yttrandefrihet.
2021-01-10, 16:07
Medlem
Varför skulle amerikanska folket acceptera ett riggat val och där man under fem års tid försökt både åtala som avsätta presidenten för påhittade brott? Allt sedan han kandiderade till posten har han fått utstått angrepp. Det är folkets skyldighet att göra uppror mot detta förräderi mot sig själva och landet. Till skillnad mot Sverige och svenskarna så står USA:s folk upp emot att någon annan säger åt dem vad de ska göra!
2021-01-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför skulle amerikanska folket acceptera ett riggat val och där man under fem års tid försökt både åtala som avsätta presidenten för påhittade brott? Allt sedan han kandiderade till posten har han fått utstått angrepp. Det är folkets skyldighet att göra uppror mot detta förräderi mot sig själva och landet. Till skillnad mot Sverige och svenskarna så står USA:s folk upp emot att någon annan säger åt dem vad de ska göra!

Till skillnad från Sverige så består USA av ett stor antal idioter.
Men du bevisade motsatsen, vi har de här med....

Domstolarna har sagt nej till detta med riggat val, så släpp det nu.
Brotten var inte påhittade, han klarade sig bara.

Kort sagt, han lurades då, lurades nu - och du är "fooled".
2021-01-10, 16:20
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jo allt är sant som TV4 påstår jag har själv läst att Twitter påstått detta. Att Twitters påstående är sant tror jag också visserligen men det är ju inte det TV4 påstår. TS hävdar alltså felaktigt att TV4 påstått att Trump gjort något. Nä de redovisar bara vad Twitter påstår.
Hårklyveri kan man tycka men inte alls. Man måste verkligen fatta vad det är man läser.
Bra att TV4 redogör för vad Twitter gör och varför. Det hade ju varit märkligt att inte nämna det.
Ovidkommande för tråden men intressant: Hoppas att lögnaren Trump råkar illa ut. Värre fake än han är har man ju sällan skådat. 100% fake. Vilket svin.

Har du inte lagt märke till att media lägger ner väldigt mycket energi på att svartmåla Trump ?
Dvs de försöker att förlöjliga honom så mycket de bara kan.
De ljög när de sa att Trump inte hade några bevis för att det fuskats i valet.
Och nu försöker de stänga av Trumps konton på twitter mm så att folk inte kan höra hans version av sanningen.
Jag tror att du blivit hjärntvättat till att hata Trump. Nämn en anledning till varför du hatar honom.
2021-01-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är nog mest tvärtom grabben. Svenskar är oerhört lättlurade och enkla att förleda. Hela landet fungerar som en slags sekt.
Det negativa man kan säga om USA är att folk bryr sig väldigt lite om politik. Men det kanske kommer att ändra nu när de börjar inför konstiga lagar.
Citat:
Vad de säger är väl skitsama, det domstolen SKA göra är att inleda en undersökning. Inte sitta och tycka från höften.
2021-01-10, 16:22
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du tror att det är Trump själv som leder upprorsmakarna?
Leder, nej Inte bokstavligen. Uppmuntrar, ja. Han tog ju inte avstånd förrän han i princip hade en pistol mot huvudet. Helt uppenbart att han VILL ha dessa människors stöd. "We love you, you're very special", för att citera Trump.
2021-01-10, 16:26
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Alla som är friska och har lite sunt förnuft tänker nog att det kan vara bra att inte säga så mycket just nu. Sunt mod är viktigt, speciellt om det gäller dina barns frihet och yttrandefrihet.

Det är lättare att lura folk än att övertyga dem om att de har blivit lurade.
2021-01-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Brotten var inte påhittade, han klarade sig bara.

Kort sagt, han lurades då, lurades nu - och du är "fooled".
Man har aldrig ens undersökt hurvida det är riggade val. Man har bara sagt att x röster är x röster, inte om de är riktigt avlagda. Trump har däremot blivit friad för varenda anklagelse fastän man lagt ner enorma mängder pengar för att fälla honom. Åklagaren har bevisats vara ute i politiska ärenden.

Inte mycket till revolution om man ger upp efter ett halvdant försök!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in