2021-01-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxPower89
Han uppviglar till våld. De har all rätt att stänga av honom.
Falskt. Kolla talet.

Du kan få en chans att transkribera exakt vad du anser är uppmaning till våld. Du kommer snabbt inse att du har fel och att media skruvat hans tal väldigt mycket.

Hans tal skulle aldrig hålla i någon domstol för inciting violence.
Citera
2021-01-10, 13:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Snackar du om? Dom som stormade DC, det var olagligt, folk dog, en vakt där inne dog.. Ett angrepp på demokratin i det heligaste.. republikaner vill ”impeacha” Trump nu, så det är nog över snart

Trump har inte uppmanat till någon stormning. Tvärtom.

Trumpadministrationen har dessutom länge arbetat för skärpt lagstiftning o höjda straff för intrång og skadegörelse på statliga byggnader.
Citera
2021-01-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nödvändiga ansvarstaganden??
Vad är det Trump har gjort förutom att han har sagt att det förekom valfusk. Eftersom de är så rädda så finns det goda skäl att anta att det är sant. Men sanningen får absolut inte komma ut.

Det som har hänt nu innebär att de rikaste och mäktigaste visar helt öppet vilka det är som egentligen bestämmer. De kan i priaktilen på eget bevåg stifta lagar eftersom de äger allt. Den som inte ser en fara i det är mer än lovligt naiv.
T.o.m. Karin Pettersson ser faran och skulle tro även Lindeborg.
Den vänster som försvarade Faurison, Linna etc. i yttrandefriheten namn finns inte längre.
Citera
2021-01-10, 13:39
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Låt säga att du är en känd person. Plötsligt börjar jag pumpa ut massa lögner på sociala medier om att du är pedofil, och att 'alla vet' att du våldtagit flera småbarn i ditt närområde. Därefter skriver jag att det finns bevis och utredningar om detta, men 'ditt folk' har gömt undan dessa. Sen uppmanar jag folk att samlas och 'göra upp' med pedofilen en gång för alla, varpå en arg mobb bryter sig in hos dig och misshandlar dig grovt, och ditt kändisskap är svartmålat för all framtid i och lever kvar för evigt i tusentals re-tweets och vidarebefordringar på nätet. Då anser du att detta var helt i sin ordning i yttrandefrihetens namn?

Nu var ju inte frågan ställd till mig, men jag svarar ändå för debattens skull: Det där skulle givetvis vara illa. Men vi ponerar: tänk om en individ verkligen är pedofil, och när någon försöker påtala det så blir han/hon nedtystad och kastad i fängelse pga. "lögner"? Du ser, världen är ibland komplicerad.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Låt säga att du är en känd person. Plötsligt börjar jag pumpa ut massa lögner på sociala medier om att du är pedofil, och att 'alla vet' att du våldtagit flera småbarn i ditt närområde. Därefter skriver jag att det finns bevis och utredningar om detta, men 'ditt folk' har gömt undan dessa. Sen uppmanar jag folk att samlas och 'göra upp' med pedofilen en gång för alla, varpå en arg mobb bryter sig in hos dig och misshandlar dig grovt, och ditt kändisskap är svartmålat för all framtid i och lever kvar för evigt i tusentals re-tweets och vidarebefordringar på nätet. Då anser du att detta var helt i sin ordning i yttrandefrihetens namn?
Det är därför Kina gör rätt som stänger Twitter helt och det borde vi göra med
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Ok så du har rätten att avgöra det. Inga avslöjanden, jag bestämmer vad som får komma ut!! Väldigt bra resonerat
Någon avgör alltid vad rätt är, och vem som innehar rätten.

Att vi skulle ha egna rättigheter att avgöra vad som är rätt stämmer inte, det har vi aldrig haft. Alla människor följer någon.

Jag tycker mig se att högermänniskor försöker tala till vänstermänniskor med ett rättvisepatos vänstern helt enkelt saknar förmåga att ta emot.
Citera
2021-01-10, 13:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Nej.
Det är därför det finns lagar om förtal. Anstiftan etc.
Citera
2021-01-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Även om det bara var ett bolag hade du haft fel, nu är det ju ett stort antal bolag som inte tolererar idioter längre. Och det står fortfarande idioterna fritt att starta sina egna plattformar, faktum är att idioterna startat en mängd plattformar redan.

Problemet för idioterna är ju tyvärr att bara idioterna vill läsa vad idioterna tycker.
Varför skulle inte stora bolag acceptera idioter och vem avgör vem som är idiot?
Tycker du att Flashback också skall stängas ner för att det finns idioter som skriver här?,
Citera
2021-01-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Kan du bevisa att han ”uppviglar till våld”, eller har alla bevis redan raderats?

Han uppmanade dem att bege sig till kongressen och indoktrinerar sin bas att valet är riggat.

Han går ut med att han älskar dem efter att kaoset är ett faktumr och säger i ett senare tal att det är avskyvärda handlingar. Mannen är falsk och gör endast det som är i hans intresse.
Citera
2021-01-10, 13:43
Medlem
Citat:

Vad I helvete svamlar du om? Dina liknelser är helt absurda. Trump har varken anklagat någon för att vara pedofil eller våldtagit småbarn. Han har heller inte uppviglat till våld även om du och andra Trump-hatare tycks tro det. Ge riktiga källor som bevisar dina påståenden istället för överdriva och ljuga hej vilt. Trump manade flera gånger till lugn och fredliga demonstrationer, och att de skulle gå hem precis innan Twitter helt godtyckligt stängde av honom.

Trumps tweet:

"I am asking for everyone at the U.S. Capitol to remain peaceful. No violence! Remember, WE are the Party of Law & Order – respect the Law and our great men and women in Blue. Thank you!"

En annan tweet från Trump:

"Please support our Capitol Police and Law Enforcement. They are truly on the side of our Country. Stay peaceful!"

https://www.thegatewaypundit.com/2021/01/president-trump-calls-peace-reminds-americans-voter-party-law-order/
Citera
2021-01-10, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Även om det bara var ett bolag hade du haft fel, nu är det ju ett stort antal bolag som inte tolererar idioter längre. Och det står fortfarande idioterna fritt att starta sina egna plattformar, faktum är att idioterna startat en mängd plattformar redan.

Problemet för idioterna är ju tyvärr att bara idioterna vill läsa vad idioterna tycker.
Problemet är att idioter inte begriper att blott en handfull människor som äger dessa bolag styr vad sju miljarder människor får veta. Du får höras så länge du uppfattas som en harmlös idiot, så fort du börjar låta minsta lilla rimlig vänds det digitala kikarsiktet mot dig och säger du något värt att ta på allvar avlossas kulan. Ingen ekonomi, ingen bostad, inga möjligheter att röra på dig. Ingen kommer att höra dig skrika, Ulph. Ingen.
Citera
2021-01-10, 13:45
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.
Det är därför det finns lagar om förtal. Anstiftan etc.

Men i väntan på dessa lagar och domar kan man inte låta obotlig skada ske. Därför stängs han av under tiden. Annars är det som att låta en kille gå runt öppet på stan och knivhugga folk för vi måste först vänta på domen innan vi får honom att sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in