Citat:
Ursprungligen postat av
severustheemperor
How Pence Can Send Electoral Dispute Back to the State Legislatures
https://religion.whatfinger.com/2021/01/07/how-pence-can-send-electoral-dispute-back-to-the-state-legislatures/
Thomas jefferson har gjort det tidigare.
Verify, verify, verify...... I stället för att vara så snabb........
Det jag ser på den länken är detta nedan förutom videon som förklarar hur det går till.
Dom här rösterna, elektorerna, har överklagats så många gånger så att det ska gå en runda till är enbart löjligt.
Dessutom är det inte tillräckligt många elektorer som överklagas för att det ska göra någon skillnad. Dom röstades ner även innan helvetet brakade lös på Capitol Hill.
Att det hände 1801 med Thomas Jefferson har inte mycket att göra med hur det går till nu.
Översatt.
Does VP Pence Have the Legal Authority to Reject Electors?
Har VP Pence den rättsliga myndigheten att avvisa väljare?
Att certifiera röstlängderna i valkollegiet i kongressen är normalt en formalitet, men eftersom president Donald Trump fortsätter sin strävan att förbli sitt ämbete får det ny betydelse. Certifieringen, som normalt tar ungefär en timme, kan gå långt ut på kvällen eftersom vissa GOP-lagstiftare planerar att motsätta sig några av elektorrösterna.
Invändningarna kommer så småningom att sätta alla ögon på VP Pence, som presidenten hävdar har makten att avvisa väljare.
Juridiska experter, som konservativa Jay Sekulow, håller med om att VP inte har den auktoriteten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snullerux
Inside jobb inifrån Capitol Hill. Dina ANTIFA kamrater kamrater var inblandade.
https://parler.com/post/fadb2026e4414807a697ffdab532f533
Ja jösses vad det kan letas efter halmstrån. Hur många var dom? 5 eller ingen kanske...
Den uppgiften kommer från Donald J. Trump Team
Hur många tusen Trump patrioter var det där?
Var har du fått ifrån att jag är ANTIFA?
Jag är bara en helt vanlig svensk som tycker Trump har ballat ur totalt.
Diktatorer har aldrig gillats någonstans men nu helt plötsligt är det tydligen ok