2021-01-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nä, han är väl med i antifa antagligen.
Militant är väl en definitionsfråga. Jag trodde själv inte att fanns en plan mer än att de trodde trumpen hade en plan med "demonstrationen" och att de lydde hans önskningar.
Nu läser jag att man hittat vapen och bomber i gömmer i närheten så vi får väl se vad de kan göra troligt i media och domstol.

Ska nog gå att få några stycken att stolt säga att de lydde Trumps order.
Det fanns en plan för den stora massan. Att samlas där dom samlades och sen gå till Capitol Hill. Det visste till och med jag dagar innan det hände. Sen kan ju små grupperingar såklart ha sina egna planer. Vissa verkar ha varit förberedda på att storma byggnaden med utrustning, säkert några Antifa säkert några Trump-supporters. Att påstå att Trump fick dom att göra detta under sitt tal är löjligt, om det är det du antyder.
Citera
2021-01-09, 23:09
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det kommer vara mer tungt beväpnade poliser än åskådare i "kröningen" av ... Harris (!) i full snöstorm den 20 januari.
En bild som kommer sätta bilden av USA i världen fram till nästa val till kongressen 2022.

Visst kommer det komma en motreaktion. Frågan är hur. Motreaktionen kanske kommer inifrån demokraterna? Det finns sansade demokrater också.

Grejen är att Trump-anhängarna inte kommer spela deras spel en gång till utan agera utanför big techs sociala medier. Vars aktier kommer dala rejält i värde. Kommer CNN överleva ekonomiskt?
Trumpanhängarna är iofs en ganska stor andel av befolkningen men de är inte så penningstinna och inte heller speciellt begåvade. CNN kommer överleva men Trumprörelsen kommer dö nu när de blir bannade från den digitala arenan. De alternativa kanalerna är för krångliga och den vanliga ölmagen orkar inte med krångel. Blir bara de extrema som flockas där och när de inte har ölmagarna med sig blir de en minoritet. Game over!
Citera
2021-01-09, 23:12
Medlem
Citat:
FBI har vädjat till allmänheten om tips med att identifiera angriparna av Kapitolium. Den federala polisen bedömer inte attacken som helt koordinerad, enligt uppgifter till Washington Post, men utreder om det fanns planer på att ta gisslan i kongressen.

– Vi är intresserade av att ta reda på vad folk skulle göra med saker som buntband, säger en tjänsteman till Washington Pos

..
Citera
2021-01-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Är ju det som är problemet. Folk tar vad som står i nyheterna som sanning istället för att kolla upp saker själva. Trump uppmanade aldrig till våld. Tvärtemot sa han att demonstranterna bör vara fredliga och följa lag och ordning.

Han berömde terroristerna som tog sig in i Kapitolium!
Citera
2021-01-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Dagens bästa klipp!

https://parler.com/post/7933fa1511d24473953c6104e1732cdb
Vad är bra med det klippet? Jag förstår inte.
Citera
2021-01-09, 23:14
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Han berömde terroristerna som tog sig in i Kapitolium!

Nej det gjorde han inte.
Citera
2021-01-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag antar att dom ville få med händelsen på film och att det var vitsen.

Men folk pratar om denna stormning som om den vore till stor del nån militant grej att man tagit över med vapen vilket inte filmen visar. Såtillvida dom som säger att dom gått in med vapen inte syftar på att folk håller i mobiltelefoner och filmar för det gör många.

Dvs filma att de gjorde något olagligt men att det inte nödvändigtvis är så våldsamt som MSM skulle få det till?

Ja några vapen såg inte jag heller. Eller jag har sett en demonstrant (Trumpsupporter eller ej vem vet) spraya med tårgas mot polisen inne i byggnaden. Jag tror att det var i något kort klipp. Och så hade någon postat en bild på en klädd i kamouflagekläder bärandes på flera plasthandfängsel. Vad han nu planerade att göra med dem, tillfångata politikerna? haha

Fast håll med om att det ändå var kontraproduktivt av dem att filma varandra så polisen lättare kan identifiera de som inte hade maskerat sig.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-09 kl. 23:31.
Citera
2021-01-09, 23:16
Medlem
Citat:
Jag tror inte det var några stollar i mjukisbyxor och några yrkesdemonstranter som tog sig in i kongressen som skrämde politikerna mest.
Det var alla de tiotusentals, ja troligen hundratusentals utanför som demonstrerade fredligt, och alla de runt om i USA som krävde att det påstådda valfusket skulle undersökas.
Därför vill de nu statuera exempel genom att kalla en urspårad demonstration för kuppförsök för de tror att detta kommer tämja alla des om demonstrerade och som håller med demonstranterna grundbudskap. Skrämma dem till tystnad helt enkelt

Det är helt fel väg att gå. Speciellt i USA. Motreaktionen kommer bli ännu kraftigare.

Att de ändå gör det är minst sagt förvånande. Vad är det de vill uppnå? Vill de splittra landet?

Bra inlägg, tack! Älskar folk som tänker först och skriver intelligenta och intressanta inlägg sen.
Tror också det kan bli motreaktioner.
Ända jag är övertygad om är att Biden aldrig kommer såkallat ena landet.Inte när så många även demokrater tror att han vann genom smutsigt valfusk.
Alla skyller polarisering och splittringen på Trump men jag menar att Trump inte är själva problemet utan ett symptom.
Har ju liknande här i Europa med nationalistiska rörelser Brexit motsättningar Eu....
Så vad ska dom skylla på sen? Den som lever får väl se.
(Ursäkta min stavning så blir det med dyslexi i släkten.)
Citera
2021-01-09, 23:17
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Trumpanhängarna är iofs en ganska stor andel av befolkningen men de är inte så penningstinna och inte heller speciellt begåvade. CNN kommer överleva men Trumprörelsen kommer dö nu när de blir bannade från den digitala arenan. De alternativa kanalerna är för krångliga och den vanliga ölmagen orkar inte med krångel. Blir bara de extrema som flockas där och när de inte har ölmagarna med sig blir de en minoritet. Game over!

Jag tror att det är precis tvärtom. Game on. Men jag vill inte kalla det Trump-rörelsen då Trump bara red på de strömningar som redan fanns i landet.
Citera
2021-01-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är därför dom är trumpanhängare. Det blir ett moment 22 som sen imploderar in i sig själv.
Citera
2021-01-09, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
"I got mazed!"
https://youtu.be/CTX-VSgxR-8

Tyvärr har jag väldigt, väldigt svårt att känna medlidande. ;-) Egentligen borde man väl det med tanke på att hon sannolikt inte skulle greja årskurs 4 i skolan.

"I'm JUST assaulting a federal building with an armed mob in an attempt to overthrow the American government. Sheesh!"

LoL .. hon fick hembesök av delstatspolisen btw.
Citera
2021-01-09, 23:20
Medlem
Citat:
Jag tror att det är precis tvärtom. Game on. Men jag vill inte kalla det Trump-rörelsen då Trump bara red på de strömningar som redan fanns i landet.
Vad händer när Dum&Dummares verklighet krockar med andra verkligheter, bl.a den riktiga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in