Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Jo det ligger en del i vad du säger men många av de var rejält arga. Så arga som bara en riktigt arg Trumpanhängare kan vara.
Att de kom in så lätt kommer stötas och blötas. Jag tycker, och många med mig, att det var chockerande enkelt. Men det kommer att undersökas.
Ja några var aggressiva, men en del av demonstranterna försökte lugna ned situationen inne i byggnaden. Jag tycket en kille, som höll på och skrek högt och som sedan var en av de som slog sönder glasdörrarna när kvinnan sköt ihjäl var den mest aktive och ordningsstörande.
Jag vet inte om just Trumpanhängare är aggressiva. Se bara på belägringen av Seattle i somras eller korankravallerna i Malmö.
Ja det var konstigt att de kunde komma igenom så pass enkelt. Efter 11/9 attentaten skärpte väl säkerheten upp rejält kring vitala byggnader. Polisen måste ha haft underrättelser om hur många personer som kunde röra sig i området och räknat med att någon form av kravall kunde ha brutit ut. Kanske har tidigare Trump-manifestationer varit betydligt lugnare och därför inte tog större allvar på säkerheten.
Om inte några människor hade fått sätta livet till och en del fått skador hade detta nog kommit att räknas som en komisk situation. Bilderna på den där killen med indianmössan med horn och utan tröja fick mig att uppleva en sällan skådat munterhet. Det var som om en psykiatrisk klinik hade intagit platsen. Kan nästa räknas i klass med bråket i Ukrainas parlament när en person försöker dra bort premiärministern från talarstolen:
https://www.youtube.com/watch?v=cS-4SOTwvQI